Parmarom, soluția pentru livrări și depozitări în siguranță

23.07.2013

Parmarom și-a început activitatea în anul 1994. La început de drum, societatea comercială avea activități doar de import și de distribuție de produse alimentare, fiind primul și singurul importator de suc Santal în acel moment. Continuitatea, perseverența și nu în ultimul rând calitatea ridicată a serviciilor
a transformat Parmarom într-un partener strategic pentru zeci de branduri renumite la nivel european, precum Illy, Ballantine’s, Evian, Red Bull, Twinings, Carbonell, QimiQ, Develey, Pietro Coricelli, Luglio.

Primele rețele de retail modern au avut în Parmarom un partener strategic pentru produse atât de volum cât și de imagine, cei mai importanți în acest sens fiind Metro, Carrefour, Billa, Sellgros, Kaufland, Rewe și mulți alții.

Dezvoltarea activității și focusul permanent pe standardele de calitate au ajutat compania să treacă la un nou nivel, astfel că optimizarea serviciilor a făcut ca focusul să se schimbe pe componenta logistică a companiei, tocmai de aceea în timp a devenit o activitate separată, specializată în acest sens.

Rezultatele nu au întârziat să apară: anul trecut, din punct de vedere logistic, creșterea a fost de nu mai puțin de 250 de procente. Asta înseamnă că nu poate exista competiție? Ba da, dar există loc pe piață doar pentru companii care oferă servicii de calitate, la standardele deja “impuse” de Parmarom. Anul acesta, Parmarom previzionează o creştere de 100% pentru divizia logistică şi de 16% pentru partea comercială. Previziunile par, la prima vedere, foarte ridicate, dar trecutul a demonstrat că se poate și că sunt creșteri realizabile.

În prezent, compania are spații dedicate pentru depozitare de mari dimensiuni în două localități: București și Constanța.

Compania oferă servicii logistice complete, care acoperă cu succes toate segmentele unui lanț de aprovizionare, de la depozitare, la logistică integrată, transport sau platforma de crossdocking. Toate verigile lanțului sunt la fel de importante, tocmai de aceea investițiile în acestea sunt unele continue și constante. De exemplu, în prezent Parmarom folosește hub-uri crossdocking în Brașov, Cluj, Timișoara și Constanța, însă, potrivit managerului general Parmarom, Bogdan Ștefănescu, anul acesta, Parmarom va deschide alte șase puncte de cross-docking în ţară, de unde vor pleca mașini de capacitate mică, pentru a putea intra în orașe. Motivul? Pătrunderea în locațiile de distribuție secundară sau distribuţia de retail în ţară în timp real.

București – Centura Vest: • 6.300mp ambiental – 9.200 locații paleți • 7.500mp congelator – 8.200 locații paleți • 100mp refrigerat – 54 locații paleți Constanța: • 1.500mp ambiental – 1.800 locații paleți

De la depozitare, la transport și evidență

Toate loturile de marfă sunt asigurate atât în decursul depozitării, cât și pe întreaga durată a transportului. Mai mult decât atât, pentru o siguranță sporită, atât spațiile de depozitare, cât și locațiile de cross-docking sunt în permanență monitorizate cu ajutorul camerelor video.

În plus, operațiunile logistice pentru depozitare și platforma cross-docking sunt gestionate cu ajutorul unui program special, Warehouse Management System, care urmărește starea comenzilor și termenele acestora, precum și loturile de marfă, asfel încât activitatea să fie una cu rezultate la înălțime.

Cu o flotă auto formată din 12 camioane de 20 tone, 7 camioane de 7,5 – 10 tone și 30 de furgoane de 1,8 tone, toate mijloacele de transport sunt monitorizate atent prin GPS și echipate cu scannere pentru trimiterea rapidă a informațiilor în caz de nevoie. La flota auto proprie se adaugă și mașinile închiriate, care sunt folosite în vârfurile de sezon, precum sărbătorile când numărul comenzilor aproape că se dublează.

parma-aug-2Clienții trebuie să mai știe că sistemul lor informatic poate fi conectat cu sistemul folosit de Parmarom pentru comenzi rapide, informații în timp real sau rapoarte exacte la orice oră. Dezvoltarea permanentă a tehnologiei ajută la optimizarea proceselor și eliminarea tuturor erorilor umane, dar și la utilizarea de prețuri competitive pe piață pentru clienți, explică Bogdan Ștefănescu.

Distribuția pentru București are loc în doar 24 de ore de la momentul receptionarii comenzilor, iar pentru restul țării în 48 de ore, în cazuri extreme se poate prelungi până la cel mult 72 de ore. Portofoliul de articole Parmarom a ajuns să numere aproximativ 6.000 de produse în prezent, dintre care 3.000 de articole sunt în custodie pentru servicii logistice, alte 1.500 sunt importurile proprii ale companiei și restul achizițioate de pe piața internă.

Suntem atenți la orice detaliu care poate optimiza gradul de încărcare a masinilor intrucat acest aspect poate aduce un plus-valoare atât pentru companie (scăzând costurile de transport/kg de marfă transportată) cât și pentru calitatea serviciilor oferite clienților noștri, subliniază Bogdan Ștefănescu.

Cea mai nouă investiție Parmafrost

Partenerii Parmarom sunt: Parmafood, firmă specializată în importul și distribuția de produse alimentare, Parmaeuxin, pentru distribuția pe zona Constanța și zona litoral, Parmarom Intertrans pentru transportul internațional și Parmafrost, specializată în depozitarea și manipularea produselor congelate.

Parmafrost este de asemenea și cea mai nouă direcție către care s-a îndreptat activitatea grupului de firme Parmarom. Investiția s-a ridicat la nu mai puțin de 6 milioane de euro.

Depozitul specializat vine ca un răspuns natural la problemele apărute pe un segment de piață unde sunt foarte puțini jucători care oferă servicii de calitate la scară mare.

Potrivit managerului general Parmarom, Bogdan Ștefănescu, depozitul a început să funcționeze în ultima lună a anului trecut. Acesta are în prezent patru camere și beneficiază de cele mai noi tehnologii din domeniu, în conformitate cu politica de mediu strictă pe care compania o respectă.

În 2011, Parmarom a fost audiată și certificată de către SGS pentru: Sistemul de management al calității pentru Transportul și depozitarea produselor alimentare și nealimentare, conform ISO 9001:2008 cu acreditare UKAS (Anglia) Sistemul de management al siguranței alimentului (HACCP) pentru Transportul și depozitarea produselor alimentare conform ISO 22000:2005 cu acreditare SAS (Elvetia)

De exemplu, în locul unei instalații de frig care funcționează cu freon, se utilizează una pe bază de amoniac. Decizia de a folosi această soluție aduce cu ea costuri mai mici cu 30 de procente, ne-a explicat Bogdan Ștefănescu. Piața locală de servicii în acest sens nu este dezvoltată în România, ceea ce oferă atât o oportunitate de neegalat, cât și o imensă provocare, dat fiind faptul că nu există concurenți puternici în acest segment.

Principala provocare: infrastructura

Cea mai mare grijă a companiilor din domeniu nu pare a fi competiția, în condițiile în care standardele de calitate rămân ridicate, iar clienții devin unii fideli care aleg compania pe termen lung, fiind siguri că produsele depozitate și transportate sunt în siguranță. Provocarea cea mai mare este chiar infrastructura din România. Starea drumurilor nu doar că poate cauza întârzieri ale onorării comenzilor, dar investițiile în flota auto sunt unele constante din pricina problemelor de infrastructură din țară.

La problemele legate de infrastructură se adaugă de multe ori și restricțiile de circulație pe anumite porțiuni de drum și taxele, autorizațiile de licențiere ori impozitele care se schimbă de la an la an de catre autorități.

Avantaje și capacități • Warehouse Management System • Depozit de 7500 mp • Rafturi Schäfer – Germania

Citiți și despre: