Stiri: Retail

Parteneriat Profi - Kangoopack

Parteneriat Profi – Kangoopack: Ce rezultate a obţinut retailerul?

23.11.2020

Parteneriat Profi – Kangoopack. Retailerul Profi, în parteneriat cu Kangoopack, companie care oferă soluții integrate de ambalare, și-a optimizat procesul de ambalare și a obținut o reducere a poluării prin diminuarea cantităților de plastic și carton puse în piață. Acordul este parte a strategiei companiei de a proteja mediul înconjurător.

Parteneriat Profi – Kangoopack. Strategia retailerului

“Ne extindem cu repeziciune rețeaua de magazine și sistemul logistic, iar această creștere implică un grad considerabil de tehnologizare,” a declarat Bogdan Alecu, Directorul Supply Chain Profi Rom Food. „Printre prioritățile strategiei noastre se numără protejarea mediului și totodată încurajarea firmelor românești, iar adoptarea acestei soluții de ambalare inovatoare vine în susținerea ambelor direcții.”

Reducerea cantităţilor de deşeuri

În ultimul an, această cooperare a permis reducerea cu 60 de tone a cantității de deșeuri de carton și cu 130 de tone a celei de folie stretch utilizată la înfolierea paleților expediați zilnic din depozitele regionale către rețeaua de magazine Profi.

“În această perioadă plină de provocări, companiile caută să-și optimizeze procesele operaționale investind în tehnologii noi, în automatizarea proceselor de ambalare și obțin astfel o reducere a costurilor aferente per unitatea de produs livrat. Mai departe, companiile obțin o calitate ridicată și constantă a ambalării printr-un control mai bun al procesului de aprovizionare evitând astfel sincopele ce pot apărea ca urmare a lipsei de personal specializat sau vârfurile de sezon, când se impune o flexibilitate foarte mare din partea firmelor”, a declarat Mariel Petric, CEO Kangoopack.

Tendințe în retail

Lanțul de distribuție a mărfurilor s-a diversificat substanțial ca urmare a cerințelor tot mai mari ale clienților finali. Dacă în trecut marfa era livrată pe filiera Producător – Revânzător en-gros – Client final, odată cu apariția și dezvoltarea companiilor din Retail, acest lanț a evoluat spre forma Producător – Companie Retail – Operator Logistic care pregătește comenzile –Transportator – Rețea Magazine Retail – Client final. În tot acest lanț nou, fiecare adaugă valoare, dar, în același timp, adaugă și un cost suplimentar în prețul final al produsului către client.

Pentru a fi competitivi în piață, pentru a putea oferi produsul la un preț care să nu fie prohibitiv pentru clientul final apare nevoia tot mai pregnantă de a eficientiza activitatea fiecărei verigi din acest lanț de distribuție. În acest sens, optimizarea costurilor de producție și a celor de distribuție sunt acțiunile obligatorii de luat. Iar costul cu ambalarea produselor (la producător și la firmele de logistică / transport ) reprezintă o pondere importantă.

Citeşte şi CSR Index 2020 şi-a anunţat câştigătorii. Care sunt cele mai sustenabile companii?