Pesti salbatici magazine Romania

Cât de sănătoși sunt peștii sălbatici care se găsesc în magazinele din România?

11.07.2019

În țara noastră, aproximativ 70% din peștele vândut pe piață este sălbatic, iar aproximativ 8% este certificat MSC. Compania Alfredo Seafood estimează că 8% din cele aproximativ 70.000 tone de pește oceanic sălbatic, vândute în fiecare an pe piața locală, reprezintă pește certificat MSC (Maritime Stewardship Council).

MSC (Maritime Stewardship Council) este una dintre cele mai importante certificări internaționale care atestă pescuitul durabil și se acordă peștelui sălbatic.

Pești sălbatici magazine România. 70% din totalul pieței

70% din cantitatea totală vândută în România constă în pește sălbatic, iar restul de 30% provine din acvacultură.

Certificarea MSC se acordă doar peștelui sălbatic. Acesta trebuie să fie pescuit și procesat în mod sustenabil. Certificarea se atribuie atât pentru activitățile de pescuit, cât și pentru depozitare, procesare și ambalare.

Pești sălbatici magazine România. Atestarea MSC nu este ușor de obținut

“Atestarea MSC nu este ușor de obținut, pentru că trebuie îndeplinite niște standarde foarte stricte. Apele de unde provine peștele trebuie să fie curate, ambarcațiunile și echipajele trebuie să fie la rândul lor certificate. Companiile care cumpără, transportă, prelucrează și ambalează acest pește au nevoie la rândul lor de certificare MSC, iar toate acestea duc la creșterea prețului care ajunge la raft, cu circa 10 – 15%. Desigur, atestarea MSC este o garanție a calității deosebite a produsului, dar cerințele care trebuie îndeplinite sunt riguroase și cred că acesta este motivul pentru care doar 8% din peștele sălbatic care poate fi cumpărat în România, în prezent, are această certificare”, explică Mihai Cristian Dărmănescu, fondatorul Alfredo Seafood.

Pești sălbatici magazine România. Produsele Alfredo Seafood

Alfredo Seafood deține un portofoliu variat de pește și fructe de mare, atât sălbatice, cât și de acvacultură sau bio. Dintre speciile de pește sălbatic, aproximativ 15% au fost certificate MSC. Printre acestea se numără: codul, macroul, heringul și somonul sălbatic.

Compania a primit atestarea MSC pentru procesele de ambalare și prelucrare a peștelui, îndeplinind criterii riguroase de depozitare, procesare și flux logistic.

Pești sălbatici magazine România. Consumul responsabil

“Alfredo Seafood a susținut întotdeauna conștientizarea românilor în ceea ce privește nevoia de a introduce mai mult pește în dietă, dar și consumul responsabil. De aceea, obținerea unor certificări din partea unor organizații internaționale prestigioase este foarte importantă pentru noi. Toate produsele care au atestarea MSC sunt etichetate corespunzător, iar cumpărătorul poate vedea astfel care a fost traseul produsului, de la sursă până în magazin”, a adăugat Mihai Cristian Dărmănescu.

Cel mai vândut pește în România

Ca volume, macroul rămâne cel mai vândut pește în România. Anual, se comercializează aproximativ 40.000 tone din totalul pieței, care se ridică la 100.000 tone.

Conform reprezentanților Alfredo Seafood, cererea de pește sălbatic va continua să crească, dar pe fondul unor resurse scăzute la nivel mondial.

Pești sălbatici magazine România. Cea mai bună carne

“Peștele sălbatic are cea mai bună carne, gustoasă și bogată în nutrienți, iar românii caută din ce în ce mai mult acest tip de produse. Din păcate, resursele sunt în scădere și acest fapt duce la o nouă tendință a pieței: creșterea produselor de acvacultură. Preconizez că în mai puțin de zece ani, ponderea peștelui provenit din acvacultură o va depăși pe cea a peștelui sălbatic”, a conchis Mihai Cristian Dărmănescu.

Citește și My HR Lab prezintă provocările procesului de recrutare în România

 

 

 

 

Citiți și despre:

  • S-a deschis supermarketul Auchan OborS-a deschis supermarketul Auchan Obor Auchan Obor. Auchan Retail România a deschis cel de-al treilea magazin pe format supermarket, în incinta centrului comercial Bucur Obor. În cadrul noului magazin clienții se vor putea bucura de o experiență […]
  • Hornbach lansează o nouă campanie publicitarăHornbach lansează o nouă campanie publicitară Retailerul Hornbach a anunţat că lansează o nouă campanie publicitară care se axează pe prezentarea unuia dintre cele mai mari atuuri ale rețelei, sortimentul foarte bogat de produse aflate pe stoc și la […]
  • Black Friday 2018 eMAG: 10 produse la ofertă. Ce preț are Samsung Galaxy S8?Black Friday 2018 eMAG: 10 produse la ofertă. Ce preț are Samsung Galaxy S8? Black Friday 2018 eMAG Samsung Galaxy S8. Retailerul a anunțat zece dintre produsele care fac parte din oferta sa de Black Friday. Vineri, 16 noiembrie, este Black Friday, cel mai așteptat eveniment de […]
  • Piaţa imobiliară din România, la 10 ani după criză. Ce s-a schimbat?Piaţa imobiliară din România, la 10 ani după criză. Ce s-a schimbat? Cum arată piaţa imobiliară din România la zece ani după criza financiară? Răspunsul la această întrebare a fost dat de un studiu realizat de RE/MAX România. Oferte echilibrate, cumpărători mai exigenți şi […]
  • Cum vor arăta magazinele viitoruluiCum vor arăta magazinele viitorului Doar retailerii care vor reuşi să se adapteze avansului tehnologic vor reuşi să supravieţuiască. Schimbarea aşteptărilor şi comportamentului consumatorilor duc la o transformare completă a industriei de […]

O părere la “Cât de sănătoși sunt peștii sălbatici care se găsesc în magazinele din România?

  1. Pingback: Preluarea Webhelp 2019. Anuntul facut de GBL | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.