Piata auto din Romania

Piaţa auto din România, scădere semnificativă în perioada ianuarie-iulie 2020

11.08.2020

Piaţa auto din România a înregistrat o scădere de peste 34%, în perioada ianuarie-iulie 2020, conform datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile. Totuşi, vânzările de maşini electrice continuă să crească şi în acest context dificil general de pandemia de coronavirus.

„Pe o piață auto care s-a comprimat semnificativ după 7 luni (-34,2%), automobilele electrice (BEV, PHEV) își continuă creșterea (+53,6% față de perioada similară din 2019)”, arată APIA.

Piaţa auto din România. Luna iulie

Cu toate că în luna iulie a acestui an s-au înmatriculat (conform datelor DRPCIV) mai puține autovehicule comparativ cu luna similară a anului trecut (-42,4%), dacă ne raportăm la evoluția din acest an, putem aprecia că piața auto dă semne de revenire (+22,9% comparativ cu volumul înregistrat în luna iunie, după ce și în iunie am remarcat o creștere de 38,9% față de luna mai a acestui an).

Au fost înmatriculate 14.687 autovehicule (autoturisme, vehicule comerciale ușoare și grele, minibuze și autobuze), cifră care este, însă, inferioară (-42,4%) celei din luna similară din 2019, când au fost înmatriculate 25.490 autovehicule, multe datorită unor termene limită impuse prin regulamentele de omologare. Astfel, după şapte luni din 2020, se înregistrează o evoluție generală negativă a pieței (-34,2% comparativ cu perioada similară din 2019).

Situaţia la nivelul UE

În ceea ce privește achizițiile de autoturisme noi din UE, este relevantă situația din țările Europei de Vest care, în luna iulie, a înregistrat o creștere de 2,2% comparativ cu luna similară a anului trecut, compensând, astfel, într-o oarecare măsură, scăderile de până acum.

Cu toate acestea, pe ansamblul acestui grup, se înregistrează o evoluție generală negativă (-35,0%).

Piaţa auto din România. Topul mărcilor de maşini

Top-ul general pe mărci (autoturisme şi autovehicule comerciale) după 7 luni din 2020 este condus de către Dacia, cu 20.252 unități, urmată de către:

  • Volkswagen, cu 5.779 unități
  • Renault 5.667 unități
  • Skoda, 5.000 unități
  • Ford 4.905 unități
  • Hyundai cu 4.064 unități

Pe modele, cu cele 8.353 unități vândute, Dacia Logan este cel mai bine vândut model (-46,6% comparativ cu anul trecut), urmat de:

  • Dacia Duster, 4.731 unități (-25,9%)
  • Dacia Sandero, 4.576 unități (-7,6%)
  • Renault Clio, 2.074 unități (-44,6%)
  • Skoda Octavia, 1.795 unități (-39,0%)

Piaţa auto din România. Autoturismele “verzi“

Cu toate că după primele şapte luni din 2020 piața auto este în scădere puternică, această categorie de autoturisme înregistrează, pe ansamlul ei, un volum în creștere (+3,6%), comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Pe subcategorii, se înregistrează o creștere importantă de 38,6% la autoturismele 100% electrice și una mult mai consistentă, de 115,1%, la cele hibride plug-in. Pe de altă parte, autoturismele hibride care dispun de propulsie electrică înregistrează o evoluție negativă (-11,5%).

În ceea ce priveste topul pe mărci la 7 luni al automobilelor electrice (100% + cele hibride plug-in), care sunt stimulate prin Programul Rabla Plus, cele mai mari volume înregistrează:

  • Renault (285 unități)
  • Skoda (213 unități)
  • BMW (132 unități)

Piaţa auto din România. Estimări

„În acest context, este de așteptat ca, în 2020, achizițiile de autoturisme “verzi“ să înregistreze volume semnificativ mai mari decât cele din anul anterior, acestea fiind, în mare măsură, stimulate de Programul Rabla Plus (la această dată, programul înregistrează peste 1.400 rezervări de autoturisme electrice și hibride plug-in față de doar 800 anul trecut ( => +75% intenție de cumpărare)”, conform APIA.

Citeşte şi Fonduri europene pentru şomaj tehnic. Anunţul făcut de ANOFM

 

 

 

Citiți și despre: