Stiri: Economie

Piața auto din România se va stabiliza în acest an

14.03.2014

Industria auto globală se confruntă cu provocări complexe, însă directorii executivi din această piața vor încerca să valorifice oportunităţile generate de uşoara redresare economică şi să câştige teren prin strategii de diferenţiere, prin inovaţie şi parteneriate, potrivit unui raport realizat de EY Global Automotive Center.

“Previziunile legate de industria auto din România indică o stabilizare per total a pieţei auto în 2014, în contextul în care se aşteaptă o redresare a economiei globale din care să aibă de câştigat şi piaţa auto locală. Piaţa din România a fost una dintre pieţele cele mai afectate de criză, dar, după o perioadă de declin masiv, se aşteaptă ca vânzările de autovehicule să revină pe o traiectorie normală în acest an”, a explicat Ariadna Oşlobeanu, Senior Manager, Assurance, EY România.

Potrivit ei, aceste aşteptări de creştere pleacă de la baza scăzută a vânzărilor de anul trecut şi a revenirii cererii după mai mulţi ani de declin şi întârziere a deciziilor de cumpărare.

Un alt motiv al avansului este reprezentat de faptul că există o probabilitate mare ca 2014 să fie ultimul an în care funcţionează programul „Rabla”.

“Conform datelor statistice publicate, se vede deja o creştere a vânzărilor totale de autovehicule faţă de perioada comparabilă din 2013, susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice. Totuşi, e greu de spus cât de solidă va fi revenirea, în condiţiile în care relansarea economiei europene este inegală”, a mai spus Ariadna Oşlobeanu.

Piețele emergent, principalele surse care generează volatilitate

Studiul EY are la bază un sondaj realizat în rândul a 100 de directori executivi din industria auto mondială. Majoritatea producatorilor auto intervievati (90%) au declarat că pieţele emergente sunt principalele surse care generează volatilitate în piaţă.

În plus, 84% dintre aceștia se aşteaptă la un impact negativ generat de fluctuaţiile ratelor de schimb valutar şi ale preţurilor materiilor prime, în timp ce 56% consideră că scăderea cererii de pe pieţele emergente va avea un efect negativ asupra industriei.

Studiul mai arată că 77% din directorii din industria auto consideră că pătrunderea şi obţinerea succesului pe pieţele foarte dezvoltate reprezintă principalul avantaj competitiv.