Slide

Stiri: Logistică

Înmatriculări în trimestrul 1 din 2024

Piața auto în 2019: Cele mai mari provocări

13.09.2019

Piața auto în 2019. Companiile din industria auto au investit miliarde de euro în cercetarea și dezvoltarea de automobile conectate, autonome, partajate și electrice (Connected, Autonomous, Shared, Electric), însă câștigurile generate de acestea au fost dezamăgitoare, reiese din studiul PwC global Automotive trends 2019.

Piața auto în 2019. Companiile trebuie să găsească un echilibru

Așadar, companiile din domeniu ar trebui să găsească echilibrul între bugetul alocat inovației și stabilitatea financiară, până când direcția de dezvoltare va deveni clară.

”Mașinile conectate sunt deja omniprezente, mașinile electrice câștigă în popularitate, dar vehiculele autonome și cele partajate sunt în continuare un pariu futurist. Majoritatea producătorilor care și-au bazat strategiile pe o schimbare revoluționară și au investit miliarde de dolari în ultimii zece ani au fost dezamăgiți de câștiguri, chiar și atunci când așteptările lor erau conservatoare. Pentru următorii zece ani, este imposibil de prezis ce tipuri de vehicule vor domina piața. De aceea, companiile nu trebuie să renunțe la strategiile pe termen lung pentru CASE, ci să le tempereze cu realism pe termen scurt, mai ales că presiunile vin în prezent din necesitatea automatizării și robotizării proceselor”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Liderul Serviciilor pentru Industria de Automotive, PwC România.

Principalele concluzii ale studiului

În următorii zece ani, producătorii de mașini vor fi obligați să-și diminueze costurile deoarece cheltuielile cu cercetarea și dezvoltarea, precum și cele cu fuziunile și achizițiile realizate pentru proiectarea de tipuri complet noi de automobile le reduc drastic profiturile potențiale. Așadar, rolul roboticii și al automatizărilor în fabrici va crește exponențial.

Presiunea pe reducerea costurilor și automatizare va conduce cel mai probabil la înjumătățirea forței de muncă până în 2030. De asemenea, este preconizată și o consolidare suplimentară la nivelul industriei, numărul producătorilor auto de la nivel global fiind estimat să se reducă la jumătate, de la peste 20 în prezent.

Piața auto în 2019. Trei scenarii

PwC a realizat trei scenarii pentru evoluția industriei auto până în 2023, în care valoarea pieței va atinge aceeași valoare de 2,6 trilioane dolari, de la 2,2 trilioane dolari în 2018, doar că marjele de câștig sunt diferite.

În primul scenariu, dezvoltarea vehiculelor electrice (EV) este accelerată iar marjele se situează la 4-4,4%. În scenariul al doilea, producătorii auto ar întârzia investițiile și ar reduce la jumătate producția de vehicule electrice. În acest caz, marjele s-ar situa la 5,1–5,5%. În scenariul al treilea, care prezintă un viitor cu condiții dificile și investiții mari, marjele s-ar situa la 3-3,4%.

Piața auto în 2019. Alte concluzii ale raportului:

• Strategiile de succes înseamnă:

– un portofoliu mai specializat

– orientare spre produsele profitabile

– un management financiar mai riguros

– mai multă disponibilitate de a colabora cu alte companii, în special în inovația CASE.

• Ca urmare a automatizării și robotizării, companiile vor trebui să își schimbe politicile de recrutare.

• Cererea pentru ingineri software va crește cu până la 90%, iar cea de ingineri de date cu 80%.

• Timpul pentru cercetare și dezvoltare și producție ar putea scădea de la trei – cinci ani până la doi ani

• Fabricile auto ale viitorului se vor încadra în două categorii. Prima categorie va fi „plug and play”, extrem de automatizată, care va produce volume mari de mașini cu variații minime între modele, destinate segmentului de preț mic. A doua categorie va produce vehicule personalizate, premium din toate categoriile; clasice, electrice, autonome, etc.

• Investițiile în inovație și lansări vor continua să crească cu aproximativ 59% până în 2023, cu cea mai rapidă creștere de departe în automobile electrice și autonome.

• Dezvoltarea vehiculelor CASE va fi profitabilă mai mult pentru companiile care produc senzori, baterii, software de propulsie și programe de infotainment și conectivitate.

• Termenul până când mașinile autonome vor circula în număr mare pe șosele a devenit dificil de estimat.

Citește și Care este diferența dintre supermarket și hipermarket?