Piața berii depășește pragul de 4 miliarde lei

07.08.2018

Pe fondul creșterii nivelului de trai, a dezvoltării ofertei și a investițiilor masive în publicitate, piața berii a crescut în ultimii cinci ani cu aproape 20%, iar în acest an ar putea depăși pragul de 4 miliarde lei, arată o analiză realizată de KeysFin.

La finalul anului trecut, pe piața din România activau 47 de producători de bere, un număr dublu față de acum cinci ani. În acest interval, veniturile din vânzari la nivelul întregului sector au crescut cu 624,2 milioane lei, ajungând în 2017 la o valoare de 3,97 miliarde lei. Potrivit analiștilor de la KeysFin, evoluția semnificativă a pieței se explică în primul rând prin dezvoltarea unei oferte cât mai variate.

87% din piață este concentrată în mâinile a numai 3 companii, toate cu acționariat străin, liderul în acest sector, conform datelor de la Ministerul Finanțelor, este Ursus Breweries, care deține, printre altele, mărcile Timișoreana, Ursus, Grolsch, Peroni Nastro Azzurro, Pilsner Urquell, Ciucaș, Stejar, Azuga. Compania, parte a grupului japonez ASAHI BREWERIES, a realizat în 2017 o cifră de afaceri de 1,7 miliarde lei, ajungând la o cotă de piață de 43%.

Pe locul secund se află HEINEKEN ROMANIA SA, firmă olandeză care vinde în România mărcile Heineken, Desperados, Ciuc, Golden Brau, Bucegi, Neumarkt, Harghita, Hațegana, Silva, Gambrinus, Affligem, Edelweiss, Birra Moretti, Amstel, și care a realizat anul trecut afaceri de 1,16 miliarde lei, aferentă unei cote de piață de 29%.

Top 3 este completat de BERGENBIER S.A., cu afaceri de 599,2 milioane lei în 2017 și o cotă de piață de 15%. Compania controlată de olandezii de la MOLSON COORS NETHERLANDS BV vinde în România brandurile Bergenbier, Staropramen, Stella Artois, Beck’s, Noroc, Corona, Lowenbrau.

În total, principalii 10 jucători din piață au realizat, anul trecut, afaceri de 3,9 miliarde de lei, reprezentând 99,87 % din total.

 

Citiți și despre: