Piaţa bunurilor de consum se numără printre sectoarele economice cel mai puţin afectate de pandemia de coronavirus, potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research. Cercetarea a analizat comportamentul consumatorilor români în perioada august – septembrie în trei sectoare ale economiei: retail, bunuri de consum şi bancar.
Loialitatea clienţilor
Potrivit acestui nou studiu care a acoperit mediul urban şi mediul rural, faţă de anul precedent, au rămas loiali brandului preferat 75% dintre respondenţi.
Pentru 6% dintre români, comportamentul s-a schimbat în această perioadă, declarându-se mai puţin loiali faţă de mărcile preferate, iar 18% chiar mai loiali comparativ cu anul trecut.
„Pentru companii, este din ce în ce mai important să îşi analizeze în mod recurent atitudinile consumatorilor cu brandul pentru a identifica din timp vulnerabilităţi”, spune Marius Luican, director general al Reveal Marketing Research.
Piaţa bunurilor de consum. Tipuri de comportament
Datele studiului Reveal Marketing Research au mai identificat trei tipuri de comportament în rândul consumatorilor care pot duce la modificarea comportamentului de consum. Cele trei tipuri de comportament au ca punct central gradul de loialitate al clienţilor, respectiv mai puţin loial/ă, la fel de loial/ă şi mai loial/ă. Aceste trei tipuri ne arată comportamentele în schimbare în noua realitate.
Sectorul retail este singurul cu o creştere netă a loialităţii în perioada 2020 – 2021 (în anul 2021 românii se declară cu 22% mai loiali comparativ cu anul 2020). În plus, sectorul bunuri de consum a înregistrat cel mai mare procent al clienţilor loiali (75%). Prin urmare, consumatorii sunt atraşi de mărcile care:
- arată empatie
- susţin valorile propriilor clienţi.
Citeşte şi SAFIR VASLUI, 30 de ani de pionierat în producția de carne de pui