Piaţa de accesorii pentru telefoane mobile din România a depăşit în 2017 10 milioane de unităţi, potrivit estimării Avenir Telecom, unul dintre cei mai mari distribuitori de telefoane, accesorii pentru telefoane mobile şi servicii de telecomunicaţii din ţara noastră.
Estimarea ia în calcul numărul de smartphone-uri vândute anul trecut (care se apropie de 4 milioane de unităţi), fiecare nou telefon cumpărat generând achiziţia a cel puţin două accesorii. La acestea se adaugă şi telefoanele mobile deja existente în piaţă, care generează achiziţii suplimentare de accesorii, precum folii şi carcase de protecţie.
„Consumatorii au început să se orienteze către telefoane cu o valoare mai mare, ajutaţi de ofertele și subvențiile oferite de operatori și retaileri, precum achizițiile în rate şi la abonament. Având telefoane mai scumpe și care, acum, nu se mai diferenţiază foarte mult vizual, utilizatorii au devenit mai interesați de protejarea și personalizarea acestora.Pe măsură ce comportamentul de consum s-a schimbat, iar utilizatorii au văzut avantajele şi utilitatea accesoriilor, s-a creat, în mod natural, un context benefic business-ului de accesorii de calitate pentru smartphone”, spune Costin Soare, director operaţional la Avenir Telecom.
O altă tendință pe piaţa locală care oferă oportunități este reprezentată de schimbarea modului de utilizare a unui smartphone, folosit tot mai mult pentru navigarea pe Internet. Acest fapt presupune şi un consum mai mare de energie și atrage cu sine nevoia de accesorii precum încărcătoare auto, baterii externe și cabluri de încărcare.
În primul rând, preferinţele românilor în materie de accesorii se îndreptă către carcase, huse şi folii de protecţie și huse din categoria fashion şi răspund nevoii acestora de a-şi proteja şi personaliza telefoanele.
Următoarea nevoie a utilizatorilor de telefoane are legătură cu încărcarea acestora. De aceea, încărcătoarele de maşină, cablurile de încărcare şi cele de date închid topul preferinţelor românilor în materie de accesorii pentru telefoane mobile.
„Dezvoltarea pieţei de accesorii pentru telefoane mobile a fost susţinută şi de marii producători de smartphone-uri la nivel mondial care au dat o importanţă din ce în ce mai mare accesoriilor, dar şi de operatorii şi retailerii GSM care au mizat pe o strategie de preţuri mai mici în România, în comparaţie cu cele practicate în ţările din regiune”, conform Avenir Telecom