Piata de consultanta in management din Republica Moldova

Piaţa de consultanţă în management din Republica Moldova. Ce impact a avut criza generată de COVID-19?

21.09.2020

Piaţa de consultanţă în management din Republica Moldova. Nu mai puţin de jumătate din firmele de consultanţă în management din Republica Moldova au fost afectate de criza generată de pandemia de coronavirus, reiese dintr-un studiul realizat de AMCOR (Asociația Consultanților în Management din România) și de membrii săi din Republica Moldova, Business Intelligent Services, Gateway & Partners și Proconsulting.

Piaţa de consultanţă în management din Republica Moldova. Impactul asupra firmelor

Pentru a putea cuantifica impactul COVID-19 asupra firmelor de consultanță în management din Republica Moldova, AMCOR a inclus în chestionar o întrebare privind impactul crizei COVID-19 asupra firmei pe care o conduc. Răspunsurile primite au fost foarte diferite:

  • 50% au declarat că această criză a avut un impact negativ asupra firmelor lor
  • 33% au declarat că această criză nu i-a afectat
  • 17% au declarat că această criză a avut un impact pozitiv asupra firmelor lor.

În ceea ce privește impactul COVID-19 asupra clienților firmelor de consultanță în management respondente, procentele sunt următoarele:

  • 83% dintre respondenți au declarat că impactul COVID-19 asupra clienților lor a fost negativ
  • 17% au declarat că nu știu care a fost impactul crizei asupra clienților lor

Piaţa de consultanţă în management din Republica Moldova. Efecte

Firmele respondente au considerat că principalele efecte ale pandemiei au fost:

  • problema cash-flow-ului (23%)
  • reducerea sau sistarea activității (23%)
  • dificultățile în implementarea proiectelor (15%)
  • șomajul tehnic (15%)
  • scăderea cifrei de afaceri, reducerea cererii și problemele apărute în gestionarea crizei (fiecare în proporție de 8%)

Măsurile luate de firmele participante la studiu

Printre principalele măsuri luate pentru gestionarea crizei s-au numărat:

  • munca de acasă și desfășurarea activității preponderent online (43%)
  • respectarea regulilor de igienă personală și de distanțare (21,5%)
  • promovarea firmei (21,5%)
  • optimizarea costurilor (7%)
  • un program flexibil (7%).

Întregul studiu poate fi consultat pe site-ul AMCOR

Citeşte şi Flanco deschide două noi magazine. Unde sunt acestea situate?

 

Citiți și despre: