Piata de consultanta in management

Impactul pandemiei de coronavirus asupra pieței de consultanță în management din România

15.07.2020

Piaţa de consultanţă în management. În contextul pandemiei de coronavirus, AMCOR (Asociația Consultanților în Management din România) a realizat un studiu pentru a analiza ”Impactul COVID-19 asupra pieței de consultanță în management din România”.

Piaţa de consultanţă în management. Firme participante

Studiul a fost realizat în baza răspunsurilor primite de la 33 de firme respondente. Acestea au fost exclusiv firme de consultanță în management cu cifre de afaceri cuprinse între sub 200.000 euro și peste 1 milion de euro.

„Studiul cuprinde răspunsuri primite atât de la firme mari de consultanță în management, cât și de la firme mici și considerăm că este reprezentativ, prin rezultatele sale, pentru ansamblul pieței de consultanță. Le mulțumim tuturor participanților la acest studiu, atât celor care au furnizat date, cât și celor care le-au analizat și interpretat”, afirmă Petre Luigi Luican, președinte AMCOR.

Piaţa de consultanţă în management. 73% dintre companii au fost afectate de pandemie

Aproximativ 73% dintre respondenți au declarat că au fost afectați de această pandemie. Doar 27% au declarat că business-urile lor nu au fost afectate de criza medicală și economică apărută din cauza COVID19.

La întrebarea ”Care considerați că a fost impactul crizei COVID19 asupra firmei dvs.?” răspunsurile primite au fost foarte diferite:

  • 55% au declarat că această criză a avut un impact negativ asupra firmelor lor
  • 27% au declarat că această criză nu i-a afectat
  • 18% au declarat că această criză a avut un impact pozitiv asupra firmelor lor

Cum au fost afectaţi clienţii?

În ceea ce privește impactul coronavirusului asupra clienților firmelor de consultanță în management respondente, procentele sunt următoarele:

  • 55% dintre respondenți au declarat că impactul COVID-19 asupra clienților lor a fost negativ
  • 18% au declarat că impactul COVID-19 asupra clienților lor a fost pozitiv
  • 18% au declarat că nu au fost afectați de această criză
  • 9% au declarat că nu știu care a fost impactul crizei asupra clienților lor.

Firmele participante la studiu au afirmat că principalul efect al pandemiei a fost:

  • scăderea CA (37%)
  • șomajul tehnic sau concedierea angajaților (26%)
  • reducerea activității și problema cash-flow-ului (11% fiecare)
  • dificultățile apărute în implementarea proiectelor, rezilierea unor contracte și teama angajaților de a lucra la birou, în echipă (5% fiecare).

Piaţa de consultanţă în management. Măsurile luate de companii

Printre principalele măsuri luate de firmele respondente pentru gestionarea crizei COVID-19 s-au numărat:

  • măsurile de protejare a sănătății (25%)
  • munca de acasă (15%)
  • reducerea cheltuielilor cu salarii, onorarii și terți (15%)
  • șomajul tehnic (15%)
  • investiții în digitalizare (5%)
  • renegocierea contractelor cu furnizorii (5%)
  • reorganizarea activității (5%)
  • investiții în publicitate (5%).

Din totalul respondenților, 5% au declarat că li s-a părut imposibil să gestioneze această criză, iar 5% au declarat că au încercat fără succes să acceseze programul IMM Invest.

De asemenea, firmele respondente au fost rugate să listeze câteva propuneri de noi investiții și de relansare a economiei pe care le consideră oportune după terminarea crizei COVID-19.

Piaţa de consultanţă în management. Investiţii

Printre principalele investiții propuse de către respondenți se numără: investiții în digitalizare/automatizare, investiții în sectoarele IT, sănătate (investiții în infrastructura publică și de sănătate) și agricultură (în susținerea micilor întreprinzători și în siguranța alimentară), în industria feroviară și aerospațială, în industria imobiliară și în achiziția de noi firme, în servicii la domiciliu, training-uri online, activități complementare activității de bază, dar și accesarea de fonduri europene.

Piaţa de consultanţă în management. Relansarea economiei

Printre principalele măsuri propuse de relansare a economiei se numără:

  • investiții ale statului român în infrastructura publică și în siguranța publică
  • investiții în IT (ex. digitalizarea instituțiilor publice în special în ceea ce privește lucrul cu publicul, tehnologia de securitate a datelor și protecție împotriva atacurilor cibernetice pentru protejarea datelor cetățenilor)
  • investiții în agricultură (siguranța alimentară pe întreaga filieră de produs)
  • investiții în industria chimică
  • investiții în turism, construcții și transport (acestea fiind sectoare foarte afectate de criză)
  • investiții în sectorul privat cu un important efect de multiplicare
  • desfășurarea tuturor activităților economice cu respectarea unor reguli clare de protejare a sănătății salariaților și clienților
  • reducerea taxelor și impozitelor
  • o mai bună colectare a taxelor la bugetul de stat, reducerea ajutoarelor/stimulentelor sociale, atragerea de fonduri europene.

Citeşte şi Averea românilor: Ce efecte are pandemia de COVID-19?

 

 

Citiți și despre:

  • AMCOR lansează studiul ”Piaţa de consultanţă în management” Asociaţia Consultanţilor în Management din România (AMCOR) lansează a şaptea ediţie a studiului  ”Piaţa de consultanţă în management din România în perioada 2013-2014”. Cercetarea este realizată online în […]
  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • Idei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceriIdei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceri Idei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceri. În perioada Sărbătorilor de Iarnă nu trebuie să vă neglijaţi nici partenerii de business şi nici angajaţii. Trebuie să le transmiteţi şi acestora, aşa cum […]
  • Tomorrow@Work 2020. Ce subiecte se vor dezbate?Tomorrow@Work 2020. Ce subiecte se vor dezbate? Tomorrow@Work 2020 se mută în mediul online. Astfel, în perioada 24-25 iunie 2020, BusinessMark organizează „Tomorrow@Work”, eveniment online dedicat unui subiect de o importanță majoră: viitorul forței de […]
  • Accace are un nou Accounting ManagerAccace are un nou Accounting Manager Compania de externalizare şi consultanţă de afaceri, Accace are un nou Accounting Manager pentru România, Adrian Soltan preluând această funcţie din luna martie. El deţine o experiență de peste opt ani în […]