Slide

Stiri: Retail

Piata de e-commerce in 2019 magazine online

Piața de e-commerce în 2019. Tendințe și sfaturi pentru creșterea performanțelor magazinelor online

04.12.2018

Piața de e-commerce din țara noastră continuă să se dezvolte într-un ritm alert. La ora actuală, România are cea mai mare creștere la nivel european. Numărul magazinelor online active pe plan local s-a dublat de la 7.000 în 2017, la 14.000 în prezent, iar pentru 2019 estimează peste 15.000 de magazine online.

Piața de e-commerce în 2019. Cum te diferențiezi?

”Piata de ecommerce din România este în plină dezvoltare. Suntem în curs de educare, iar impactul muncii unui specialist face diferența. Nu ne putem compara din punct de vedere al bugetelor cu piețele vestice, dar din punct de vedere tehnic suntem unde trebuie, ne maturizăm și suntem din ce în ce mai bine poziționați pe hartă. Văd că tot mai multe branduri consacrate din afară apelează la serviciile agențiilor digital din România. Este clar, ceva facem bine!”, spune Eugen Predescu, specialist în Marketing online și Product Manager la Retargeting.biz.

Piața de e-commerce în 2019. Tendințe internaționale

În ceea ce privește tendințele internaționale în comerțul online, Eugen Predescu de la Retargeting spune că se observă o prezență tot mai puternică a abordărilor psihologice.

“Daca aruncăm o privire la ce fac cei de la Alibaba, Amazon sau Booking, vedem că pe lângă zonele de analiză, dezvoltare, user experience și creștere trafic avem o prezență tot mai puternică a abordărilor psihologice. Prețurile sunt foarte bine gândite, avem tehnici variate de scarcity, suntem îndrumați la fiecare pas, primim un discount care să ne convingă să finalizăm procesul de achiziție, avem din ce în ce mai multe alternative ce conțin un decoy product, iar prin tehnici de remarketing, produsele de interes rămân top of mind pentru noi. Mi se pare fascinant faptul că pentru a avea o abordare cât mai personalizată în ceea ce privește interacțiunea cu vizitatorii site-ului, trebuie să automatizăm cât mai mult procesele din spate”, explică el.

Piața de e-commerce în 2019. O abordare mai umană

Astfel, practic, mai multă programare asigură o abordare mai umană.

”Toate acestea sunt posibile datorită integrărilor la nivel de platforme, a trackingului cât mai corect și a segmentării comportamentale în detaliu a audiențelor. Se observă că pe lângă zona clasică de search, se pune accent pe parte de brand awareness. Nu mai avem răbdare să citim și interesul nostru este stârnit de imagini. Sunt atât de multe informații în online, încât uităm repede demersurile de informare, iar campaniile de remarketing au un succes din ce în ce mai mare. Vizualizarea continuă a anumitor produse și branduri fac că acestea să rămână top of mind pentru noi. În plus, imaginile însoțite de mesaje de marketing adaptate stadiului de achiziție al clientului conving prospecții să finalizeze demersurile de achiziție pe care le-au început”, a mai precizat Eugen Predescu.

Piața de e-commerce în 2019. Sfaturi

Specialistul vine cu o serie de Tips & Tricks pentru antreprenorii ce plănuiesc să lanseze pe piață un magazin online performant și de succes.

1. De cele mai multe ori business-urile proaspăt lansate în online se bazează pe cel mai mic preț. Din punctul meu de vedere nu este soluția câștigatoare. Câți dintre clienții care au căutat cel mai mic preț te vor ține minte?

2. La fel ca în orice afaceri, pentru început trebuie să îți cunoști audiența, să te pui în locul clientului și să înțelegi ce îl motivează pe el să aleagă produsul pe care îl comercializezi. Analizează-ți concurenții și vezi ce fac bine, unde ai putea fi tu original și găsește minim trei lucruri cu care să te diferențiezi.

Piața de e-commerce în 2019. Identitatea vizuală

3. Atunci când iei decizia de a lansa un magazin online, trebuie să îți creezi o identitate vizuală și o poveste care să denotă originalitate, profesionalism și încredere. Site-ul este cartea ta de vizită în online. Acesta trebuie să fie impecabil din punct de vedere funcționalitate, user experience și să aibă rolul de consultant, nu de vânzător.

4. Următorul pas ar trebui să fie reprezentat de crearea unei comunități. Este mult mai ușor să vinzi cuiva care are încredere în ține, care a zis anterior “Wow, ce super idei am văzut aici!”. Indiferent de categoriile de produse pe care le vei vinde, este ușor să ai content de calitate, cu priză la public. Spre exemplu, pentru cei care vând mobilă, putem avea articole de tipul “Cum mobilezi casa atunci când ai un câine”, “Camera copilului, safe & fun”.

Piața de e-commerce în 2019. Trafic de calitate

5. Trebuie să te asiguri că aduci trafic de calitate pe site-ul tău. Campaniile de re-marketing funcționează foarte bine pe această zonă. În plus, cei care ți-au lăsat adresa de e-mail au un interes crescut pentru ține și produsele tale. Ține legătură cu ei și oferă-le informații utile.

6. Ultimul pas care să asigure închiderea procesului de cumpărare poate fi reprezentată de acordarea de reduceri sau bonusuri.

Citește și UNSAR și nouă companii de asigurări, amendate de Consiliul Concurenței cu 53 milioane euro. Motivul? Prețul RCA