Piata de eCommerce din Romania 2019

Piața de eCommerce din România 2019. Cinci tendințe pentru magazinele online

21.03.2019

Piața de eCommerce din România 2019. Anul în curs se anunță unul bun pentru piața de eCommerce din România. Aceasta ar putea crește cu aproximativ 30%. Și, în acest context, magazinele online majorează bugetele de investiții în tehnologie.

Piața de eCommerce din România 2019. Încrederea este în creștere

Avansul pieței vine pe fondul încrederii mai mari a consumatorilor români în comerțul online și a creșterii puterii de cumpărare, potrivit estimărilor VTEX.

Procentul clienților din generația Millennials devine tot mai mare în numărul total de clienți care comandă online. De asemenea, acesta este unul dintre factorii importanți de creștere a pieței de comerț electronic din țara noastră.

Piața de eCommerce din România 2019. O schimbare de mentalitate

„O schimbarea a mentalității în rândul jucătorilor din eCommerce-ul românesc este atât de necesară în contextul global actual. Pentru a oferi cea mai bună experiență generației Millennials, pentru a transforma clienții în promotori și a crește loialitatea acestora, companiile trebuie să investească mai mult în tehnologie, care este nucleul oricărei strategii omnichannel. Tehnologia nu este un cost, ci o investiție”, spune Rafael Campos, Sales VP pentru Europa la VTEX.

Retailerii locali care reușesc să identifice și adoptă această mentalitate, specifică piețelor mature, vor avea un avantaj competitiv uriaș. În plus, aceștia au șanse mari de a se evidenția și a atrage mai mulți clienți.

Piața de eCommerce din România 2019. Investiții în tehnologie

Piața de eCommerce din România poate avea însă o creștere și mai mare. Avansul va fi influențat direct de nivelul investițiilor în tehnologie.

La ora actuală, magazinele online locale investesc mai puțin de 2% din venituri în tehnologie. Nivelul este cu mult sub media de 7%, cât este la nivel mondial.

Procentul de 2% va crește în perioada următoare. Acest lucru va veni în condițiile în care magazinele online cresc bugetele de investiții în tehnologie pentru a majora ratele de conversie și vânzările.

Tendințe ale pieței de ecommerce din România în 2019

Sectorul de comerț electronic din România se află în prima etapă a maturității, conform VTEX. În această etapă, retailerii online sunt preocupați, în primul rând, cu creșterea veniturilor.

În următorii doi, trei ani, piața va evolua pentru a ajunge la a doua etapă. Aceasta va fi marcată de o creștere semnificativă a costurilor de achiziție.

Așadar, pentru a rămâne competitive, magazinele online trebuie să se concentreze pe:

Piața de eCommerce din România 2019. Checkout și plăți

Pe fondul acțiunilor liderilor industriei, piața se va îmbunătăți semnificativ la capitolul user experience.

Tehnologia va fi cea care permite un checkout rapid și transparent. În plus, plata cu un singur click se va regăsi în tot mai multe magazine online.

Piața de eCommerce din România 2019. Cross border

Piața locală este mai dezvoltată decât alte piețe din regiune, precum cele din: Bulgaria, Cehia, Macedonia, Turcia etc.

Așadar, acum este momentul potrivit pentru explorarea acestor piețe. Magazinele online pot găsi furnizorul potrivit pentru a exporta produse în aceste țări.

Piața de eCommerce din România 2019. Instrumente de marketing

Pentru a rămâne competitivi în a doua etapă de dezvoltare, unde costul de achiziție va fi mai mare, magazinele trebuie să investească în instrumente de marketing.

Platforma de eCommerce, tool-uri de recomandare de produse pe baza istoricului de navigare, filtre de căutare, nu vor mai fi considerate ca fiind costuri, ci investiții.

Piața de eCommerce din România 2019. Marketplace

Crearea propriului marketplace nu este numai apanajul magazinelor mari.

Conform estimărilor la nivel mondial, marketplace-ul într-un magazin online poate genera până la 82% din marja brută. Este vorba de o strategie adoptată în întreaga lume pentru creșterea profiturilor.

Piața de eCommerce din România 2019. Infrastructură

Evenimentele mari de shopping, cum este Black Friday, aduc și probleme retailerilor online. Acestea au ca efect chiar și suspendarea temporară a activității magazinelor.

Principalele probleme țin de infrastructură, hosting, servere etc.

Prin urmare, îmbunătățirea calității infrastructurii înseamnă un magazin online mai rapid și mai fiabil.

Citește și Companiile sunt amenințate. Atacurile cibernetice lasă ”urme” din ce în ce mai grave

 

 

 

Citiți și despre:

O părere la “Piața de eCommerce din România 2019. Cinci tendințe pentru magazinele online

  1. Pingback: Mezeluri Lidl reteta curata - mezeluri fara aditivi | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.