Piaţa de mâncare gătită şi băuturi out of home. Valoarea totală anuală a pieţei de mâncare gătită şi băuturi out of home (restaurante standard, fast-food, cantine, pub-uri şi supermarket-uri) în cinci dintre cele mai mari oraşe din ţară (Bucureşti, Timişoara, Iaşi, Cluj şi Braşov) s-a ridicat în 2020 la 10,2 miliarde lei, ceea ce reprezintă o scădere de doar 29% faţă de nivelul de 14,1 miliarde de lei din anul 2019, conform studiului National Foodservice Research, realizat de Hospitality Culture Institute.
Piaţa de mâncare gătită şi băuturi out of home. 5 oraşe mari reprezintă 60% din piaţă
Cele 5 oraşe reprezintă 60% din total piaţă, ceea ce duce industria ospitalităţii la o valoare de 17 miliarde lei în anul 2020.
„Cine a vrut să facă treabă în HoReCa a putut face şi a găsit consumatori dispuşi să comande. Cei curajoşi, care au riscat şi investit în zona de delivery, și-au dublat volumul comenzilor. Ne dorim ca studiul nostru, aflat la a patra ediţie, să fie un barometru pentru orice antreprenor şi manager din industria ospitalităţii care vrea să-şi fundamenteze deciziile pe baza datelor statistice şi a interpretărilor calitative în cea mai grea perioadă din ultimii 30 de ani”, a declarat Florin Maxim, fondator al Hospitality Culture Institute.
Servicii de delivery
47% din piaţa de mâncare gătită este generată în prezent de servicii de delivery. Astfel, serviciile de delivery sunt folosite de 9 din 10 respondenţi din Bucureşti şi din marile oraşe din ţară.
63% dintre respondenţii care au comandat mâncare cel puţin o dată în ultimele 6 luni au făcut-o pentru acasă în cele multe situaţii, în timp ce doar 17% la locul de muncă.
Pentru următoarele şase luni, Hospitality Culture Institute nu estimează o scădere a comenzilor prin intermediul serviciilor de delivery.
Citeşte şi Salarii Lidl 2021. Retailerul anunţă majorări începând cu 1 martie!