Slide

Stiri: Companii

Piața de publicitate din România, pe trend ascendent

16.12.2014

Piața de publicitate din România intră pe un trend ascendent, urmând ca startul dat în 2014, după 5 ani de criză, să continue și în următorii ani. Anul acesta, piața de publicitate din țara noastră a înregistrat o creștere de 3,6%, potrivit ultimului raport Zenith România – Advertising Expenditure Forecast.

În 2015, investițiile în publicitate vor înregistra o creștere de 1,9%, ajungând la 403,9 milioane dolari.

TV-ul rămâne mediul cu cea mai mare pondere în investițiile din publicitate (63,5%), fapt care se va menține și în următorii ani. Pe locul al doilea se situează digitalul cu o cotă de piață de 13,6%, iar poziția a treia revine outdoor-ului, cu 10,7%.

Presa scrisă cumulează 6% din totalul investițiilor în publicitate, radio-ul o urmează îndeaproape cu 5,8%, iar cinema-ul deține o mică parte, respectiv 0,4%.

Mobile-ul va deveni din ce în ce mai vizibil în consumul de publicitate

Mobile-ul este de departe sectorul cu cea mai spectaculoasă creștere, iar predicția Zenith România este că el va deveni din ce în ce mai vizibil în consumul de publicitate între 2014 și 2017, determinat de răspândirea dispozitivelor mobile și a inovațiilor tehnologice cu beneficii pentru publicitate.

”Cu toate acestea, cota mobile-ului din consumul de publicitate rămâne mult în urmă cotei acestuia din consumul de media. Publicitatea pe mobile va atinge o cotă de 1% din tot consumul de publicitate din România în 2015 și 7% din investițiile în digital. Acest lucru se datorează parțial faptului că o mare parte din publicitatea convențională din display nu funcționează bine în mobile”, au explicat reprezentanții agenției. 

Astfel, în comparație cu display-ul de tip desktop, banner-ele din mobile necesită mai mult spațiu din ecran și sunt considerate mult mai intruzive. Există însă o zonă în care display-ul digital s-a dovedit a fi de succes: social media. Facebook și Twitter și-au restructurat rapid diversele operațiuni pentru consumul de mobile și publicitate, social media dând un exemplu bun pentru ceea ce înseamnă adaptarea în mobile.

Digitalul, cea mai susținută creștere anuală

Per total, mediul digital, înregistrează cea mai spectaculoasă și susținută creștere anuală, de 12% în 2014, comparativ cu 2013, urmând ca un avans constant de 10% să se mențină pentru următorii 2 ani.