Piata de recrutare din Romania in 2018

2018, un an dificil pentru piața de recrutare din România

11.01.2019

Piața de recrutare din România în 2018. Aproape 9 din 10 companii au avut un an mai dificil în recrutare în 2018 față de perioadele anterioare, conform unui studiu realizat de HappyRecruiter. Studiul a fost efectuat pe 750 de companii și 1.100 candidați din cinci țări europene, la inițiativa diviziei de Business Intelligence a HappyRecruiter.

HappyRecruiter.com este creatoarea Dorei, robotul recrutor, care face interviuri în special pe Facebook, pe Joburi pentru oameni harnici.

Piața de recrutare din România în 2018. Principalele provocări ale companiilor au fost:

  • să găsească candidați (38%)
  • să îi convingă să accepte pachetele de beneficii (23%)
  • să găsească persoane cu anumite tipuri de calificări (21%)

Aceste provocări sunt generate și de candidații care nu mai ajung la interviuri (9%) sau de candidații care părăsesc companiile imediat după angajare.

Piața de recrutare din România în 2018. Un an foarte dificil

Activitatea de recrutare e definită de cele 750 de companii implicate, astfel – 85% dintre respondenți au afirmat că în 2018 a fost dificil sau foarte dificil să găsească personal în comparație cu perioadele anterioare și doar 15% dintre respondenți au evaluat recrutarea mai facilă sau la fel în 2018 față de anii trecuți.

În opinia firmelor intervievate, principalele motive au fost așteptările mai mari ale angajatorilor, pe de o parte și nevoile tot mai mari de personal (20% fiecare).

Emigrația/imigrația a fost declarată, de asemenea, drept motiv principal de 11% dintre respondenți, iar problemele legate de sistemul de educație de 10% dintre respondenți.

Atitudinea candidaților în timpul recrutării (9%) și accesul tot mai facil la joburi (8%) sunt următoarele în clasamentul motivelor identificate de recrutori.

Piața de recrutare din România în 2018. Cum se fac angajările?

Pe de altă parte, este nevoie de 29 de candidați intervievați pentru a angaja o persoană. 2 din 3 angajatori caută candidați în social media, pe măsură ce interesele candidaților se mută dinspre site-uri de joburi spre rețelele de socializare.

69% din recrutori declară că folosesc mai mult rețelele de socializare decât site-urile de joburi, în raport cu perioadele anterioare.

Numai 1 din 5 recrutori utilizează tehnologiile noi în recrutare și, în medie, 1 recrutor sună 29 de candidați pentru a angaja o persoană, cu un minim de 3 apeluri și un maxim de 150. 6 din 10 recrutori estimează că 2019 va fi un an și mai dificil.

Piața de recrutare din România în 2018. De ce au nevoie angajatorii?

Pentru a face recrutarea mai simplă în 2019, angajatorii declară că ar avea nevoie de:

  • tehnologii de recrutare mai bune (25%)
  • investiții suplimentare în marketing (20%)
  • schimbări interne în companii (15%)
  • o schimbare a atitudinii candidaților în timpul procesului de recrutare.

Piața de recrutare din România în 2018. Cât de fericiți au fost angajații la job?

Studiul mai arată că 2 din 3 candidați intervievați au primit cel puțin o ofertă de a-și schimba jobul, anul trecut.

În plus, 1 din 3 candidați își schimbă jobul pentru un pachet de beneficii mai bun.

Candidații caută angajatori cu politici interne mai bune (24%), un conținut diferit al muncii (21%) și alte nevoi nu neapărat financiare.

La schimbarea unui loc de muncă, candidații sunt foarte rapizi: 56.5% dintre respondenți declară că și-au schimbat jobul în câteva zile.

Piața de recrutare din România. La ce să ne așteptăm în 2019?

Totodată, 3 din 4 candidați se așteaptă la o schimbare a jobului în 2019.

Principalele 3 motive pentru care candidații declară că și-ar schimba jobul în 2019:

  • 67% dintre candidați nu lucrează în domeniul în care au făcut studiile,
  • 1 din 3 respondenți spun că educația primită nu se mai potrivește cu cerințele pieței muncii,
  • multe persoane au ales domenii mai bine plătite sau cu un conținut total diferit de cel studiat.

Piața de recrutare din România în 2018. Candidații își caută un job în special prin:

  • rețelele lor de încredere (rude/prieteni 33%)
  • site-uri de joburi (30%)
  • rețele de socializare (Facebook, LinkedIn 20%)
  • agenții de recrutare (16%).

Citește și 24 ianuarie 2019, zi liberă. Ce se sărbătorește la această dată?

 

 

 

Citiți și despre:

O părere la “2018, un an dificil pentru piața de recrutare din România

  1. Pingback: Instabilitatea fiscala - mediul de afaceri din Romania | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.