Piata de retail Electro-IT

Piaţa de retail Electro-IT, creştere de 5,2% în trimestrul al doilea

01.09.2020

Piaţa de retail Electro-IT. Valoarea vânzărilor de bunuri de folosinţă îndelungată s-a majorat cu 5,2% în trimestrul al doilea din 2020, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Majorarea a fost determinată de creşterea sectoarelor IT, Echipamente de birou şi Electrocasnice Mici, potrivit GfK România.

În contextul crizei generate de pandemia de Covid-19, la nivel mondial sectoarele IT, Echipamentele de birou şi Electrocasnicele Mici au fost singurele care au avut un trend crescător al vânzărilor în cel de-al doilea trimestru al anului 2020, în piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată.

La nivel european, a fost înregistrată o evoluţie similară a sectoarelor din piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată.

Piaţa de retail Electro-IT. Încrederea consumatorilor

Criza Covid 19 a generat, de asemenea, o reducere a indicatorului de încredere a consumatorului, media europeană în luna iunie 2020 atingând valoare de -15,6, în scădere de la -7, valoare înregistrată în decembrie 2019.

Piaţa de retail Electro-IT. Produse IT şi echipamente de birou

Sectoarele Tehnologia Informaţiei (IT) şi Echipamentele de birou (Office Equipments, OE) au înregistrat, în perioada aprilie – iunie 2020, o creştere de 67,9%, respectiv 75,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019. Evoluţia sectorului IT a fost influenţată de creşterile înregistrate de vânzările de computere mobile şi mouse-uri.

Piaţa de retail Electro-IT. Electrocasnice mici

O creştere importantă a vânzărilor au înregistrat Electrocasnicele Mici (Small Domestic Appliances, SDA), 31,7%. Cele mai mari creşteri în acest sector au înregistrat vânzările pentru aparatele electrice pentru tuns şi bărbierit.

Scădere de 10% în sectorul Telecom

Cel mai mare sector al pieţei TCG, Telecom, a înregistrat scădere de 10% în aceeaşi perioadă, evoluţie generată de scăderea vânzărilor pentru telefoane mobile (Smart şi Mobilephones).

Piaţa de retail Electro-IT. Electrocasnice mari

Electrocasnicele mari (Major Domestic Appliances, MDA), al doilea sector ca importanţă în piaţă, a înregistrat o evoluţie aproape constantă (-0,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019), cele mai mari creşteri înregistrate în sector fiind pentru vânzările de congelatoare şi uscătoare de rufe.

Electronice şi aparate foto

Vânzările din sectoarele Electronice (Consumer Electronics, CE) şi Aparate Foto (Photo) au înregistrat, în cel de-al doilea trimestru al anului, scăderi de 3,2% respectiv 40,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, pe fondul declinului vânzărilor de televizoare şi camere video (Camcorders).

Citeşte şi Cum a evoluat piaţa construcţiilor în prima jumătate a anului?

 

 

 

Citiți și despre: