Piata de retail in 2019

România, printre țările cu cele mai mari creșteri în sectorul de retail

14.06.2019

România se află printre țările cu cele mai mari creșteri în sectorul de retail. Astfel, GfK anticipează o creștere a cifrei de afaceri de 2% pentru magazinele de retail (brick-and-mortar) din cele 27 de țări ale Uniunii Europene analizate (mai puțin Marea Britanie) în 2019.

Piața de retail în 2019. Cele mai mari rate de creștere le vor avea următoarele țări:

  • România (7%)
  • Lituania (aproape 6%).

De asemenea, este prognozată creștere pentru Spania (2,4%) și Franța (2,8%).

”Majoritatea consumatorilor europeni sunt în prezent împărțiți între forțe opuse. Pe de o parte, este incertitudinea legată de Brexit, conflictele comerciale și perspectivele de creștere mai slabe pe piețele de export importante, ar fi China. Dar, pe de altă parte, Europa are o piață solidă a forței de muncă, creșteri salariale mai mari și prețuri moderate pentru țiței”, conform studiului.

Piața de retail în 2019. Despre studiul GfK

Studiul analizează tendințele și evoluțiile din 27 de țări din UE. Cercetarea oferă o prognoză a cifrei de afaceri pentru 2019, oferind retailerilor, investitorilor și dezvoltatorilor de proiecte un punct de referință important pentru luarea deciziilor.

„GfK prognozează în 2019 o creștere a cifrei de afaceri de două procente pentru retailul format din magazinele fizice pentru țările europene. Această creștere este doar puțin peste rata inflației și comparabilă cu creșterea observată anul trecut”, explică expertul în retail Dr. Johannes Schamel.

Piața de retail în 2019. Cele mai importante rezultate ale studiului GfK:

Piața de retail în 2019. Puterea de cumpărare

Anul trecut, fiecare cetățean al celor 27 de țări analizate a avut o putere medie de cumpărare de 16.878 euro. Aceasta echivalează cu o creştere nominală de 3%.

Chiar dacă este în creștere, puterea de cumpărare în România se află printre cele mai mici din Europa.

Situația este asemănătoare celei din Croația, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Bosnia – Herțegovina, Macedonia, Albania și Turcia.

Piața de retail în 2019.  Prognoza cifrei de afaceri

Având în vedere avansul continuu al comerțului online, GfK estimează o creștere nominală a cifrei de afaceri de 2% pentru țările analizate. Cele mai mari rate de creștere în rândul statelor europene sunt așteptate pentru România (7%) și Lituania (aproape 6%).

Piața de retail în 2019. Inflația

Prăbușirea prețurilor la energie care a început încă de la sfârșitul lui 2018 este un indicator că rata inflației în UE se va reduce.

Așadar, este de așteptat în 2019 o rată a inflației mai mică de 1,6% pentru Uniunea Europeană.

Pe de altă parte, pentru România, inflația prognozată pentru 2019 se situează la 3.3%, una dintre cele mai mari din Europa.

Piața de retail în 2019. Ponderea spațiilor comerciale pe cap de locuitor

În timp ce ponderea spațiilor comerciale pe cap de locuitor pentru toate țările europene a crescut și ea în 2018, acest lucru s-a întâmplat la un nivel mult mai scăzut față de anii precedenți.

Printre primele trei țări clasate se numără Belgia (1.66 m²/ cap de locuitor) și Olanda (1.60 m²/ cap de locuitor), precum și Austria (1.62 m²/ cap de locuitor).

În Europa de Est, Croația (1.16m² per capita; +2.8%), Bulgaria (0.77m² per capita; +1.7%) și România (0.73m² per capita; +1.7%) au reușit să câștige cel mai mult teren, deși România și Bulgaria continuă să se situeze în partea de jos a clasamentului.

Piața de retail în 2019. Profitabilitatea spațiilor comerciale

La nivel european, nu s-a produs nicio schimbare în clasamentul primelor trei țări față de anul precedent în ceea ce privește productivitatea spațiilor de vânzare.

Câștigătorul continuă să fie Luxemburg (aproximativ 7250 €/m²). Locurile al doilea și al treilea sunt ocupate de Norvegia (aproximativ 6430 €/m²), respectiv Elveția (aproximativ 6220 €/m²).

”Cifra de afaceri este semnificativ mai mică în rândul retailerilor din țărilor UE din est și sud-est. Cu spații între 2680€ /m² și 2760€ /m², România, Polonia și Bulgaria au cele mai scăzute valori de profitabilitate din UE. Chiar și așa, aceste țări sunt printre cele care se laudă cu cele mai mari câștiguri și creșteri anuale de la 5,7% la 6,7%, ceea ce înseamnă că încet, dar sigur reduc decalajul față de celelalte țări”, se mai arată în studiu.

Citește și Kaufland România lansează un nou concept de magazin

 

 

 

Citiți și despre:

O părere la “România, printre țările cu cele mai mari creșteri în sectorul de retail

  1. Pingback: Plata cu cardul in Piata Cibin din Sibiu | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.