Piata FMCG evolutie 2018

Piața FMCG, evoluție pozitivă în 2018. Motivul: Creșterea prețurilor

01.03.2019

Piața FMCG evoluție 2018. Anul trecut, industria bunurilor de larg consum a înregistrat o creștere de 5,7% comparativ cu 2017. Majorarea a fost determinată în cea mai mare parte de inflație. Potrivit Eurostat, creșterea prețurilor alimentelor a fost anul trecut de 4%. De asemenea, consumul s-a aflat într-o ușoară creștere, însă românii nu au mai migrat către segmente superioare de preț, se arată într-o analiză realizată de GfK.

Din perspectiva comportamentului de cumpărare, familiile din țara noastră au mers la fel de des la cumpărături. În schimb, suma medie plătită la un act de cumpărare s-a majorat cu 6%.

Piața FMCG evoluție 2018. Magazinele de tip discount

În 2018, comerțul modern a avut o importanță și mai mare pentru cumpărăturile de produse de larg consum cu destinație casnică. Aceste formate dețin, la ora actuală, 62% dintre cheltuieli. Nivelul este cu aproape 2 puncte procentuale mai mare decât în 2017.

Studiul mai arată că românii au lăsat cea mai mare parte din bani în hipermarketuri, însă au fost vizitate mai rar pentru achiziția de produse pentru acasă. Pe de altă parte, magazinele de tip discount și supermarketurile și-au crescut cota de piață. Avansul a rezultat ca urmare a sumelor mai mari lăsate de familii în aceste formate.

Și magazinele de proximitate și-au consolidat poziția pentru cumpărăturile casnice. Acestea au reușit să atragă mai mulți cumpărători în 2018 față de 2017.

Piața FMCG evoluție 2018.Produsele cu cea mai mare creștere

Toate segmentele de bunuri de folosință curentă au înregistrat creșteri, influențate de coșuri mai mari achiziționate la un act de cumpărare.

Cea mai accelerată evoluție s-a raportat în rândul lactatelor. Pentru acestea, românii au cheltuit cu 9% mai mult.

De asemenea, segmentul produselor pentru îngrijirea locuinței a avut o creștere semnificativă (+7%).

Potrivit studiului, și produsele pentru îngrijire personală au evoluat în același ritm cu piața.

În ceea ce privește produsele alimentare, atât cele ambalate, cât și cele proaspete au avut o dinamică pozitivă de aproximativ 6% în valoare.

În schimb, pentru segmentul băuturilor (alcoolice și non-alcoolice) se remarcă o creștere mai modestă, de 4%.

Citește și Credite pentru fermieri de la UniCredit

 

 

 

 

Citiți și despre: