Stiri: Companii

Piata media in 2021

Piaţa media în 2021: Trendul este unul pozitiv

08.07.2021

Piaţa media în 2021. Cu toate că piaţa media a înregistrat, din cauza pandemiei, o contracţie de 3,8% în 2020 faţă de 2019, ajungând la valoarea de 462 milioane de euro, aceasta a văzut o revenire puternică în a doua parte a anului 2020. Trendul se păstrează şi pe tot parcursul lui 2021, când piaţa de media va continua să crească şi va depăşi o jumătate de miliard de euro (514 milioane de euro), cu 11% mai mult decât în anul 2020 şi cu 7% mai mult decât în anul 2019, conform raportului anual Media Fact Book.

Piaţa media în 2021. Audienţe

2020 a fost primul an în care audienţele TV au crescut cu 3% în rândul targetului 18-54 ani, din mediul urban. Raportul arată faptul că un număr mai mare de telespectatori cu educaţie medie şi înaltă au urmărit programe TV anul trecut (+3.1pp), iar din rândul acestora, publicul feminin este mai însemnat (+1.1pp). De asemenea, se observă o mutare a audienţelor către intervalul off prime time şi o creştere a timpului de vizionare cu 6%, comparativ cu 2020.

„Industria noastră se recuperează rapid după un an de suferinţă şi revenirea este aşa de spectaculoasă încât ne face să uităm cât de greu ne-a fost în 2020. Sunt 13 ani de la criza din 2008-2009 şi abia acum putem să spunem că depăşim ca volume de media maximul istoric al pieţei din 2008.

Vedem că ecosistemul media din România s-a adaptat foarte repede la provocările pe care carantina şi restricţiile le-au adus şi a folosit la maxim oportunităţile pe care această criză le-a deschis – vedem o creştere spectaculoasă a canalelor digitale, o explozie de noi advertiseri în piaţă, pe categorii care sunt relaţionate cu serviciile digitale – ceea ce creează teritorii noi pentru industria comunicării în România. Aş spune că după un 2020 cu un declin temperat al industriei media, aceasta şi-a reluat cursul normal, ascendent, cu care ne-a obişnuit în ultimii 6 ani”, a spus Alexandra Olteanu, managing director Initiative România.

Piaţa media în 2021. Pragul de 500 milioane de euro

Pragul de 500 de milioane de euro este de mult timp un reper pentru întreaga piaţă de media.

”De la anul de graţie 2008, când printul era pe locul 2 după TV, la 2020, când ne aşteptasem să reatingem acest prag, având digital media ca motor al creşterii. Când ne uităm (a câta oară?) către această cifră rotundă ne amintim de fragilitatea ipotezelor noastre, de nevoia de adaptare permanentă la o realitate care nu aşteaptă să fie analizată. În 2021, smart TV-ul este mai folosit decât tabletele pentru accesarea conţinutului online, iar redescoperirea vieţii de acasă promite să influenţeze consumul de media pe termen lung. Lucrăm pe Teams, ne reconectăm la birou, iar jobul de înţelegere a consumatorului este mai mult ca un safari şi mai puţin ca o cercetare de laborator” , a adăugat Cătălin Florea, head of Product Initiative România.

Bugetele TV au scăzut în 2020 cu 2%, dar înregistrează o creştere de 9% în 2021, dublate de o inflaţie de preţ de două cifre.

Creştere pe online

Bugetele de media digitală au crescut cu 6% în 2020, faţă de 2019, principalii beneficiari fiind Google, Facebook şi Programmatic, iar pe măsură ce înaintăm în 2021, se poate observa o creştere puternică (estimată la +19%) şi în acest an.

2020 a fost caracterizat de foarte multe lucruri, unul dintre ele fiind explozia folosirii de dispozitive mobile – pentru că lumea exterioară a fost în mare parte inaccesibilă fizic. Astfel s-a înregistrat:

  • 4% creştere pentru aplicaţiile de mesagerie
  • 1% creştere pentru plăţile online
  • 15% creştere pentru aplicaţiile de online banking

Piaţa media în 2021. Dispozitive mobile

Pentru anul curent, jucătorii locali şi globali vor continua să dezvolte noi formate, cât mai adaptate pentru dispozitivele mobile, şi vor căuta soluţii pentru viitoarea lume „cookieless”, astfel încât să ofere posibilităţi de targetare şi optimizare avansate.

Pentru 2021 se estimează o creştere de 10% a volumelor de publicitate radio, pe fondul relaxării restricţiilor şi revenirii la o viaţă normală. Staţiile de radio vor compensa pierderile din vânzările tradiţionale cu venituri obţinute în zona de online streaming, accesibil pe mai multe dispozitive.

În ceea ce priveşte publicitatea OOH, pandemia a reuşit să şteargă în 12 luni aproape cinci ani de creştere.

Citeşte şi Campanie Auchan. Donaţii de peste 230.000 de lei