Piata produselor BIO din Romania

Piaţa produselor BIO din România, creştere spectaculoasă

18.09.2018

Românii încep să prefere şi ei produsele BIO. Astfel, de la an la an, vânzărilor acestora sunt în creştere. Conform datelor magazinului GetBio.ro, în România, piața produselor BIO are o creștere de 30% în anul curent.

Creşterea spectaculoasă nu se observă doar în România, ci şi la nivel european sau mondial.

Piaţa produselor BIO din România: Clasamentul european

La nivelul Uniunii Europene, ţara cu cea mai mare piaţă de produse ecologice este Germania. Acolo, vânzările anuale ajung la 9,5 miliarde de euro.

Pe de altă parte, din punct de vedere al ponderii produselor BIO în vânzările totale de alimente, topul este condus de Danemarca. În această țară, 9,4% din totalul produselor vândute într-un an sunt ecologice.

Alte state europene care preferă produsele BIO sunt Luxemburg (8,6%), Elveția (8,4%) și Germania (7%).

Piaţa produselor BIO din România: Ce se întâmplă în ţara noastră?

În ţara noastră, vânzările de produse ecologice reprezintă doar 2-3,5% din totalul alimentelor comercializate.

“În România, trendul nutriției sănătoase și achiziționarea de produse BIO se manifestă mai degrabă declarativ la nivelul consumatorilor decât practic la raft. Vânzările de produse bio se situează între 2%-3,5% pentru majoritatea categoriilor de produse alimentare, în timp ce pe zona de produse nealimentare, ponderea produselor sănătoase, în volumul total de vânzări, nu depășește 2%”, explică Sergiu Moga, managerul magazinului online Getbio.ro.

Chiar dacă piaţa produselor BIO din România este încă la început, nu trebuie trecut cu vederea faptul că acest fenomen s-a extins și în ţara noastră. Aşadar, produsele bio reuşesc să atragă tot mai mulți consumatori de la an la an.

De asemenea, România trimite spre export cantități tot mai mari de produse ecologice, spre avantajul producătorilor.

Piaţa produselor BIO: 20 de milioane de euro

Piața produselor BIO din România este încă la început de drum. Cu toate acestea, piaţa este una foarte dinamică.

Astfel, piaţa produselor ecologice a avut creșteri notabile în ultimii ani.

În plus, companiile prezente pe piaţa produselor BIO estimează că aceste creșteri din ultimii ani, de 30%, se vor menţine până în anul 2020.

„Produsele BIO reprezintă o proporție mică din piață, iar după creșterile înregistrate în ultimii ani, suntem încrezători că tot mai mulți consumatori vor înțelege beneficiile acestor produse și încet-încet le vor introduce în stilul lor de viață”, declară managerul Getbio.ro , Sergiu Moga.

Citeşte şi Fabrica de ulei Argus, 70 de ani de activitate. Principalele realizări ale companiei

 

 

 

Citiți și despre:

  • Piaţa produselor bio va depăşi 40 milioane de euro, în acest anPiaţa produselor bio va depăşi 40 milioane de euro, în acest an În ultimii ani, românii acordă o importanţă mai mare sănătăţii şi alimentaţiei. Astfel, peste 70% dintre consumatorii de produse bio obişnuiesc să facă sport în timpul liber şi sunt interesaţi de o viaţă […]
  • Asociația Bio: Alimentele eco, în atenția românilorAsociația Bio: Alimentele eco, în atenția românilor Potențialul României pentru agricultură ecologică este mare, spun oficialii Asociației Bio România. Asociația Operatorilor din  Agricultura Ecologică Bio România a fost înființată în anul 2008, fiind o […]
  • Fabrica de lactate Olympus, performanță în EuropaFabrica de lactate Olympus, performanță în Europa Anul acesta, compania estimează că va prelucra în România aproximativ 90.000 tone de lapte. Olympus a intrat pe piața din România în  anul 1999. Odată cu trecerea timpului, compania a investit și s-a extins […]
  • Acord privind etichetarea produselor ecologiceAcord privind etichetarea produselor ecologice Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin şi secretarul de stat George Turtoi au participat la reuniunea Consiliului Agricultură şi Pescuit care a avut loc la Luxemburg. Cu această […]
  • Auchan – Investiţii de sute de milioane de euroAuchan – Investiţii de sute de milioane de euro Aproape 11.000 de angajaţi în România, vânzări de peste un miliard de euro în 2014 şi aproximativ 500.000 de vizitatori pe zi: acestea sunt cifrele care pot descrie, pe scurt, prezenţa grupului francez Auchan […]

O părere la “Piaţa produselor BIO din România, creştere spectaculoasă

  1. Pingback: Pranz sanatos la serviciu - beneficii pentru angajati | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.