Plafonare preturi alimente

ANPC propune plafonarea prețurilor pentru unele alimente

18.03.2020

Plafonare prețuri alimente. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) propune plafonarea preţurilor produselor de strictă necesitate care fac parte din coşul minim de consum lunar. Această măsură este necesară pentru protejarea cetăţenilor de posibile creşteri bruşte şi substanţiale de preţuri.

Plafonarea ar urma să fie făcută pe perioadă determinată, mai exact pe durata stării de urgenţă.

Plafonare prețuri alimente. Ce spune ANPC

ANPC precizează că, în contextul pandemiei declanşate de noul coronavirus şi al decretării stării de urgenţă pe întreg teritoriul României, există o creştere substanţială a cererii pentru anumite produse comercializate pe piaţă, în condiţiile în care oferta este în limite normale sau chiar mai redusă decât în mod uzual.

Plafonare prețuri alimente. Posibile creșteri bruște și substanțiale

„Având în vedere această stare de fapt şi pentru a preveni anumite comportamente comerciale incorecte, sau chiar ilegale, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) propune, pe o perioadă determinată, plafonarea preţurilor produselor de strictă necesitate care fac parte din coşul minim de consum lunar – aşa cum este el definit de lege -, în scopul protejării cetăţenilor în faţa unor posibile creşteri bruşte şi substanţiale de preţuri”, declară reprezentanții ANPC.

De asemenea, Autoritatea spune că perioada ar fi cea a stării de urgenţă.

Plafonare prețuri alimente. Limitarea cantităților de produse

Totodată, ANPC spune că în magazinele de retail se impune aplicarea unor limite rezonabile privind cantităţile din acelaşi produs vândute unei singure persoane, pentru a permite accesul tuturor consumatorilor la respectivul produs şi pentru a preveni eventuale sincope în aprovizionare.

ANPC îi încurajează pe consumatori să sesizeze, mai ales în această perioadă, toate situaţiile neconforme sau practicile comerciale incorecte pe care le constată în magazine, inclusiv:

  • neconcordanţe între preţul unui produs la raft şi cel facturat la casa de marcat
  • inadvertenţe între preţul unui produs aflat la promoţie şi cel de referinţă

Acest lucru va putea preveni derapaje care pot interveni în actul comercial într-o perioadă de criză.

„ANPC îi asigură pe toţi cetăţenii că veghează atent la corectitudinea pieţei, dispunând de echipe de intervenţie suplimentare pentru prevenirea oricăror acţiuni care ar încălca drepturile sau ar periclita sănătatea consumatorilor”, conform Autorității.

Citește și Încă două bănci din România suspendă plata ratelor la credite

 

 

Citiți și despre: