plata cu telefonul mobil

Plata cu telefonul mobil: Serviciile digitale disponibile în România nu sunt suficiente!

31.05.2019

Plata cu telefonul mobil. Telefonul mobil este noua metodă preferată de plată în Europa Centrală și de Est (CEE). Astfel, 74% din consumatorii din Europa Centrală și de Est au indicat telefonul mobil ca metodă alternativă preferată de plată, arată un nou studiu Mastercard cu privire la folosirea serviciilor digitale în rândul populației.

Plata cu telefonul mobil. Utilizarea smartphone-ului a atins un nivel de peste 90%, în România

Studiul a fost realizat în 13 țări din CEE. Printre acestea se numără România, Austria, Croația, Polonia sau Ungaria. Cercetarea relevă că utilizarea smartphone-ului a atins un nivel de peste 90%, lăsând în urmă folosirea tabletei sau a laptopului. E-mail-ul, internetul și social media sunt, de asemenea, în creștere cu 17% față de anul 2016.

Plata cu telefonul mobil. Un stil de viață digital

În ultimii trei ani, românii au adoptat constant un stil de viață digital, folosind tot mai multe unelte și funcționalități. La ora actuală, aproximativ 90% din populație folosește un smartphone, în creștere cu 6% față de anul 2016.

Românii respondenți consideră, însă, că serviciile digitale disponibile pe piață nu sunt suficiente, în special în domenii precum educație, sănătate și transport public, unde se resimte cea mai mare nevoie de inovație digitală.

Plata cu telefonul mobil. Metode de autentificare

Plata de pe telefonul mobil și metodele de autentificare aferente sunt folosite din ce în ce mai des de către populația din România, aproape 80% din persoanele chestionate care folosesc acest tip de plată declarând că procesul de achiziție și confirmare a plății pe mobil este cea mai bună alternativă digitală. Codul transmis prin SMS pentru autorizarea tranzacțiilor realizate online este metoda preferată și cel mai des folosită pentru autentificare: de către 51% din utilizatorii români.

Plata cu telefonul mobil. Autentificarea biometrică

În același timp, autentificarea biometrică se află pe un trend ascendent în preferințele consumatorilor români, 44% dintre cei intervievați declarând că dacă ar putea să aleagă la momentul plății, ar opta pentru o metodă de autentificare biometrică. 24% din români folosesc deja autentificarea biometrică sub o formă sau alta, comparativ cu 2016, când procentul era de doar 5%.

Plata cu telefonul mobil. Ce spun reprezentanții Mastercard România?

„Retailul digital continuă să se dezvolte într-un ritm accelerat, ceea ce este extrem de benefic pentru comercianții online. Suntem încântați să oferim soluția noastră Identity Check cu EMV 3DS integrat, folosindu-ne de metode de autentificare în timp real, cum sunt parolele dinamice și biometria (inclusiv amprenta, recunoașterea facială, a irisului și a vocii), pentru a oferi o experiență online mai sigură, potrivită pentru viitorul e-commerce-ului”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager, Mastercard România.

Plata cu telefonul mobil. Amprenta digitală

Totodată, 81% dintre cei intervievați sunt de părere că amprenta digitală este o metodă de plată sigură. Autentificarea de tip biometric este îmbrățișată de persoane din toate categoriile de vârstă, însă tinerii sunt cei mai deschiși la această variantă. “Aș alege o metodă de autentificare ce îmi oferă cel mai mare nivel de siguranță pentru contul meu”, au declarat majoritatea respondenților.

Plata cu telefonul mobil. Securitate

În ceea ce privește conștientizarea asupra securității online, românii preferă ca parola lor să fie unică (52%) și ușor de ținut minte (41%). Peste jumătate dintre consumatori își memorează parola, în timp ce unul din patru respondenți o notează pe hârtie sau o salvează în telefon, deși aceste metode de memorare a parolei îi pot expune potențialelor fraude. Autentificarea biometrică vine în preîntâmpinarea acestor probleme, eliminând necesitatea memorării unor parole.

Plata cu telefonul mobil. Încrederea consumatorilor

Încrederea consumatorilor în Inteligența Artificială (AI) este în continuă creștere: 25% din respondenți au testat în trecut metode tehnologice bazate pe Inteligență Artificială, în timp ce 63% ar încerca unelte digitale similare în viitor.

Cel mai mare procent de utilizare se înregistrează în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 20 și 29 de ani.

Citește și Cât costă o trotinetă electrică?

 

 

 

Citiți și despre:

O părere la “Plata cu telefonul mobil: Serviciile digitale disponibile în România nu sunt suficiente!

  1. Pingback: Franciza Grace Couture Cakes - conditii lansare | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.