Compania a lansat recent un nou produs, GREEN, cea de-a patra soluție de pardoseli din această gamă, creată special pentru consumatorul român. PONS RO PRODCOM, producătorul soluției de pardoseli numărul 1 în comerțul tradițional din România, continuă strategia de creștere chiar și în perioada asociată recentei pandemii de COVID-19. Chiar dacă multe lucruri s-au schimbat, în ceea ce privește PONS RO PRODCOM se poate afirma cu certitudine faptul că ceea ce a rămas constant este creșterea companiei. Evident, acest lucru a necesitat eforturi pe măsură, căci pandemia a dus la majorarea costurilor de producție pe toată linia – materii prime, transport, operațional, HR, măsuri de siguranță Covid-19. Cu toate acestea, societatea a reușit să își atingă obiectivele de business, fără a crește semnificativ costul produselor la raft, tocmai din dorința de a fi alături de clienții fideli.
Chiar și în pandemie, societatea a reușit să își atingă obiectivele de business, fără a crește semnificativ costul produselor la raft
Compania are în plan deschiderea unei noi fabrici, care va fi situată în comuna Brănești, județul Ilfov, pe un teren de 35.000mp. În acest moment, compania deține toate avizele necesare și se află în discuții avansate cu constructorii pe partea de ofertare. Investiția totală în această nouă unitate de producție, conform ultimelor calcule, va depăși 6 milioane de euro.
Noutăți în gama de produse
În completarea gamei de soluții de pardoseli, PONS RO PRODCOM a lansat GREEN, cea de-a patra soluție de pardoseli din gamă. Cel mai nou produs lansat a reușit să depășească cu mult așteptările, iar acest lucru se datorează în primul rând faptului că noul parfum a fost creat special pentru consumatorul român. Puterea de curățare și igienizare a soluțiilor de pardoseli ASEVI este deja cunoscută, așadar lansarea unui produs în gamă avea de la bun început premisele unui succes.
De câțiva ani, PONS RO PRODCOM este lider național în categoria detergenți pardoseli, cel mai bine vândut fiind „Portocala”, circa 40% din vânzările de soluții de pardoseli datorându-i-se, adică în jur de 2 milioane de unități vândute anual. În ceea ce privește detergenții lichizi și balsamurile de rufe, se estimează o cotă de piață de minimum 7%.
PONS RO PRODCOM a lansat GREEN, cea de-a patra soluție de pardoseli din gamă, dar și un nou detergent lichid de rufe
„Am mai lansat, de asemenea, un nou detergent lichid de rufe în gama MAX, și anume FRESHNESS – la fel, creat în exclusivitate pentru piața românească. Buchetul floral combinat cu formula complexă și eficientă i-au asigurat o foarte bună primire. Un balsam nou cu un parfum sofisticat, diferit de tot ce am lansat până acum pe piață este LUXURY, iar numele spune totul. Aș mai vrea să adaug că pentru ASEVI categoria Balsam rufe – gamele Sensations & Suavizante cu 10 produse – a avut cea mai mare dinamică, crescând față de anul trecut cu 50%, dovedind apetența cumpărătorilor pentru produse de calitate cu un parfum intens”, ne-a declarat Dna. Monica Grădinaru, Director Adjunct PONS RO PRODCOM.
Consolidarea gamei Gerpostar Plus
Evident, gama Gerpostar Plus s-a consolidat în cei peste 3 ani de la lansare, fiind completată în ultimele luni cu câteva produse noi și eficiente: detergentul lichid de rufe MAX Higyenic 47D, igienizantul Ambient & Țesături și igienizantul Aditiv textil.
Conform analizei Nielsen, rezultă că, la nivelul anului 2020, în categoria „HOUSEHOLD CLEANERS – CREAM/GEL/LIQUID”, compania deținea o cotă valorică de 5% și volumetrică de 5,3%, rezultate obținute din (la acea vreme) 2-3 produse listate în doar 2 IKA. În categoria „DESINFECTANTS – LIQUID”, PONS RO PRODCOM are 3,6% valoric și 3,9% volumetric.
Compania deține în portofoliu și alte produse speciale foarte solicitate precum Dezincrustantul și Soluția pentru rosturi, produse care sunt în topul vânzărilor în magazinul online disponibil pe www.asevi.ro
„Credem însă că românii iubesc brandul și produsele ASEVI pentru eficiența și onestitatea lor, precum și pentru prețul corect raportat la calitatea excelentă de care nu ne vom dezminți niciodată. Mai mult decât atât, produsele noastre sunt concentrate, cu mare putere de curățare și igienizare și cu un parfum unic și persistent, cu care am cucerit multe inimi (și nasuri). Suntem onorați și încântați să ne bucurăm de loialitatea multor tipologii de cumpărători”, mai precizează Directorul Adjunct.
Evoluția magazinului online și rețeaua offline
În prezent, magazinul online se poate lăuda cu mai mult de 100 de comenzi lunare, cu un coș mediu de aproape 200 de lei, în condițiile în care, la comenzi de minimum 200 lei se asigură gratuit transportul. În plus, pachetele promoționale (reduse cu până la 15%, prețurile pe www.asevi.ro fiind cele de producător) reprezintă o investiție avantajoasă pentru cumpărător. În ceea ce privește preferința pentru produse, cel mai bine vândut pachet este „Bucătar Șef”.
„Investim minimul necesar în promovarea magazinului online, preferând o creștere organică și constantă. Suntem primul brand de detergenți care și-a lansat e-shop, o mișcare strategică curajoasă care știm că, în timp, ne va aduce rezultate foarte bune. Evident, focusul nostru este în continuare pe vânzarea offline, însă ne preocupă să răspundem și așteptărilor clienților obișnuiți cu comerțul online”, detaliază Dna. Monica Grădinaru.
Pe zona de offline, compania distribuie produsele în lanțuri comerciale precum Kaufland, Mega Image, Cora, Metro, dar și în multe lanțuri de magazine autohtone. Recent, compania și-a listat produsele într-un nou lanț comercial modern, și anume în Selgros, asigurând astfel o creștere a distribuției numerice.
Compania distribuie produsele în lanțuri comerciale precum Selgros, Kaufland, Mega Image, Cora, Metro, dar și în multe lanțuri de magazine autohtone
În cei 26 de ani de când compania este pe piață, a pus accent pe construirea unei rețele solide de distribuitori în comerțul tradițional, însă, odată cu creșterea notorietății brandului ASEVI, compania a pătruns și în retailul modern, produsele fiind prezente în circa 60% dintre magazinele tip cash & carry, super/hypermarket/discounter.
PONS RO PRODCOM, o echipă eficientă
„Echipa eficientă” a PONS RO PRODCOM este formată din 25 de angajați. Compania reușește să gestioneze o afacere în continuă creștere cu o echipă relativ mică, deoarece a externalizat serviciile specifice precum Contabilitate, IT, Marketing & Publicitate, parțial transportul mărfurilor. Pentru a-și răsplăti angajații, PONS RO PRODCOM oferă pachete de beneficii complet aliniate la trendurile pieței, precum și o relație specială bazată pe încredere și respect, cursuri continue de formare profesională și siguranța locului de muncă.
Pentru ca echipa să devină și mai eficientă, începând cu 01.01.2022 va fi implementat un nou sistem de gestiune ERP, care va asigura unificarea proceselor de achiziție, producție, logistică, vânzări, precum și o gestionare mult mai productivă a resurselor companiei.
În ceea ce privește strategia de marketing, PONS RO PRODCOM colaborează îndeaproape cu Agenția More than Pub de peste 6 ani și folosește un mix de marketing optim, care integrează atât ATL, Digital Marketing, precum și interacțiunea directă cu clienții prin intermediul platformelor sociale.
În plus, compania desfășoară campanii de Influencer Marketing periodic, ceea ce, alături de un conținut original și de calitate, asigură companiei poziția de lider necontestat în categoria Home Care cu un Share of Voice între 40%-80%. PONS RO PRODCOM folosește și plasări de produs la TV și cut-uri de 10” (din episoadele lunare ale Serialului online Asevi) pe stațiile tematice, precum și activități constante de Public Relations.
Importanța comunicării constante este clară, iar compania își dorește o comunitate de Influencers și Jurnaliști care să creadă în produsele promovate.
Protecția mediului înconjurător și campanii CSR
Atât compania-mamă, PONS QUIMICAS SL SPANIA, cât și PONS RO PRODCOM, investesc continuu în liniile și echipamentele de producție moderne, respectiv în dezvoltarea de noi produse prietenoase cu mediul înconjurător. Absolut toate produsele din portofoliu sunt ecologice și biodegradabile, acordând maximă prioritate valorificării și reciclării ambalajelor.
Brandul ASEVI este creația unui business de familie, care și-a asumat încă de la lansare responsabilitatea față de mediul înconjurător, produsele fiind prietenoase cu copiii și animalele de companie
„Timp de câțiva ani la rând am reușit să implementăm programul tip Corporate Social Responsability „Haideți, cu mic, cu mare, să facem iar școala sclipitoare!”, însă, de anul trecut, de când Asociația BookLand renovează școli în mediul rural, am decis să contribuim la desfășurarea actului educațional în condiții civilizate, redirecționând 20% din impozitul pe profit. Cred că până acum s-au renovat peste 20 școli, ceea ce nu poate decât să ne bucure, știind că deschidem orizonturile tinerei generații”, detaliază Dna. Monica Grădinaru.
Creșteri anuale de 15-20%
Toate categoriile de produse sunt pe creștere, motiv pentru care PONS ROMÂNIA raportează o cifră de afaceri mai mare cu 15-20% de la un an la altul, performanță care va fi repetată cu siguranță și anul acesta, când se prevede o depășire a cifrei de 9 milioane de euro.
„De câțiva ani suntem în Topul Național al Firmelor, Industrie/Întreprinderi mici/Fabricarea săpunurilor, detergenților și a produselor de curățenie, top organizat de Camera de Comerț și Industrie a României, ocupând poziții fruntașe. Pentru tot ce înseamnă astăzi ASEVI în România le mulțumim din suflet Cumpărătorilor, Partenerilor și Angajaților noștri!”, a declarat, în încheiere, Dna. Monica Grădinaru, Director Adjunct PONS RO PRODCOM.