Compania Naţională Poşta Română a înregistrat, în primele patru luni ale acestui an, un profit net de 18,7 milioane de lei (4,16 milioane de euro), ca urmare a creşterii veniturilor cu 3,1% faţă de perioada similară a anului trecut. Această evoluţie consolidează trendul pozitiv al operatorului naţional de servicii poştale, în contextul încheierii anului 2014 cu un profit net de 22,8 milioane de lei (5 milioane de euro), după cinci ani de pierderi.
Situaţia financiară a companiei pentru perioada ianuarie – aprilie 2015 arată un avans al veniturilor totale de 11,7 milioane de lei faţă de perioada similară a anului trecut, până la 391 de milioane de lei, dar şi o creştere a cheltuielilor cu 16,7 milioane de lei, ca urmare a majorării salariale implementate la finalul lui 2014. Cu toate acestea, menţinerea cheltuielilor (371 de milioane de lei) sub nivelul veniturilor a făcut posibilă obţinerea unui profit brut de 19,5 milioane de lei.
„Păstrarea constantă a veniturilor din serviciile poştale clasice continuă să fie o provocare, însă intrarea Poştei Române în competiţia proiectelor mari, strategice, s-a dovedit a fi o decizie profitabilă. Astfel, în timp ce veniturile din poşta de scrisori sau din vânzările de mărfuri continuă trendul descendent, încheierea unor contracte cu operatori din zona transferului de bani sau cel de distribuţie a cardurilor de sănătate au adus încasări importante. În perioada următoare, dorim să intensificăm legăturile comerciale cu actori mari din zona de retail sau banking şi să ne întărim poziţia pe segmentul de e-commerce şi de asigurări”, a declarat Alexandru Petrescu, Directorul General al Poştei Române.
Adunarea Generală a Acţionarilor Poşta Română a aprobat, la sfârşitul lunii mai, execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli aferent anului 2014, precum şi situaţiile financiare ale companiei şi repartizarea profitului net pentru anul trecut.
Astfel, operatorul naţional de servicii poştale înregistra, la 31 decembrie 2014, o cifră de afaceri de 1,12 miliarde de lei şi un profit net de 22,8 milioane de lei. După stabilirea provizioanelor, suma de 22,6 milioane de lei rămasă din profitul net va acoperi pierderea contabilă din anii precedenţi.