Poșta Română ar putea fi desemnat, din oficiu, furnizor de serviciu universal, potrivit unui proiec al Autorității Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii a pospus spre consultare publică proiectul de decizie privind desemnarea Companiei Naţionale Poşta Română ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale în perioada 1 ianuarie 2014 – 31 decembrie 2018, pentru toate serviciile poştale incluse in sfera serviciului universal.
”Autoritatea propune desemnarea din oficiu a unui furnizor de serviciu universal întrucât, în urma anunţului de intenţie publicat în luna septembrie 2013, niciuna din cele două companii interesate să devină furnizor de serviciu universal nu a depus o cerere care să îndeplinească condiţiile de formă, dar şi de eligibilitate pentru a fi desemnată furnizor de serviciu universal”, spun reprezentanții ANCOM.
ANCOM a analizat capacitatea furnizorilor de servicii poştale autorizaţi în România de a respecta obligaţiile care revin furnizorului de serviciu universal și a constatat că Poșta Română deţine un număr de peste 5.700 puncte de acces/contact deservite de personal, aproximativ 60% din totalul celor existente pe teritoriul României, fiecare asigurând în medie accesul pentru 3.550 locuitori.
Propunerea a mai ținut cont de faptul că activitatea celorlalţi furnizori este concentrată cu precădere în zona urbană, iar CNPR asigură acoperirea întregului teritoriu al ţări.
Aproximativ 86% dintre punctelor de acces sau contact ale Poștei Române sunt în mediul rural, fiind acoperite și zonele rurale slab populate sau aflate în condiţii excepţionale din punct de vedere geografic.
”În prezent, dreptul de acces la serviciul universal este asigurat pe întreg teritoriul României de către CNPR, care deţine calitatea de furnizor de serviciu universal până la data de 31 decembrie 2013”, conform ANCOM.