Slide

Stiri: Social

Prea mulţi copii lipsesc de la şcoală pentru a munci în gospodărie

15.09.2015

Foarte mulţi copii din mediul rural (20%) merg pe jos mai mult de o oră până la școală, iar unul din opt copii lipseşte de la școală pentru a munci în gospodărie, conform datelor World Vision România. În plus, doar jumătate dintre elevi din mediul rural folosesc calculatorul și puțin peste o treime dintre ei au acces la internet.

„Zeci de mii de copii din mediul rural au început astăzi școala în clădiri vechi, aflate într-o stare avansată de degradare și fără să le fie asigurate condițiile minime în care să se desfășoare actul educațional”, au mai afirmat reprezentanţii World Vision România.

Copiii din mediul rural sunt cu aproape un an în urma celor din mediul urban în ceea ce privește performanța la şcoală, iar cei mai săraci au un nivel cu 2,5 ani în urma celor mai bogați.

„Fundația World Vision România se axează de 25 de ani în parteneriat cu școlile, primăriile, bisericile și mediul de afaceri local pentru îmbunătățirea educației copiilor din mediul rural. În tot acest timp am desfășurat proiecte educaționale în peste 300 de comunități din mediul rural. Împreună am contribuit la prevenirea abandonului școlar și creșterea calității educației pentru aproximativ 100.000 de copii și tineri din mediul rural din județele: Cluj, Dolj, Vâlcea, Brașov, Ialomița, Constanța, Vaslui și Iași”, au afirmat reprezentanţii Fundaţiei.

Un exemplu de mobilizare a resurselor pentru educația copiilor din mediul rural s-a desfășurat în comună Argetoaia, județul Dolj, prin colaborarea între societatea civilă, autoritatea locală și corporații în vederea renovării și dotării școlii primare cu o vechime de aproximativ 120 de ani din satul Leordoasa.

Prin urmare, 50 de angajați ai Network One Distribution, împreună cu comunitatea locală și echipa World Vision România, au dat o față nouă școlii primare din acest sat. Astfel, şcoala a devenit un loc prietenos pentru copii, dotată modern și pregătită să le ofere acestora condiții adecvate desfășurării orelor de clasă.