Produse fabricate in Romania

Românii de la oraş preferă produsele fabricate în ţară

11.09.2020

Produse fabricate în România. 84% dintre românii din mediul urban declară că preferă ca produsele proaspete pe care le cumpără să fie românești, arată un studiu iSense Solutions, realizat în baza unui mix metodologic de cercetare calitativ-cantitativă, cercetarea cantitativă fiind reprezentativă urban.

De asemenea, 70% dintre persoanele din mediul urban au această preferință în cazul alimentelor cu termen de valabilitate mare, cum sunt conservele, făina, etc, iar 55% în cazul cumpărării de mobilier. Aproape jumătate (49%) dintre locuitorii din urban ar prefera, dacă au de ales, să cumpere dulciuri românești și 45% preferă încălțăminte produsă în România.

Produse fabricate în România. Motivele invocate

Motivele pentru care românii din mediul urban preferă produsele locale sunt variate:

  • 64% sunt de părere că prin aceste achiziții contribuie la economia națională, datorită faptului că rămân mai mulți bani în țară
  • 48% se simt mai bine atunci când achiziționează produse locale
  • 45% consideră că aceste produse sunt mai de încredere

În plus, 74% dintre românii din urban sunt de părere că prin achiziția de produse locale încurajează micii producători.

„În urma discuțiilor în profunzime cu românii din comunitatea online iSense Solutions, am aflat că aceștia asociază „producătorii locali” cu fermierii și agricultorii tradiționali din mediul rural. Mai mult, produsele lor sunt considerate ca având o calitate superioară în raport cu cele din import, deoarece potrivit participanților din comunitatea online, produsele locale sunt cultivate pe soluri românești fertile, fără a se interveni în procesul lor de creștere cu substanțe chimice, care nu le oferă un gust mai bun, ci doar un aspect mai plăcut și o durabilitate mai mare. Gustul pe care îl au produsele locale este pentru români greu de egalat, fiind considerat mai bun și mai intens, un gust care îi întoarce în timp și le reamintește de gustul pe care îl aveau produsele din copilăria lor”, conform studiului.

Produse fabricate în România. Obiceiuri tradiţionale

Românii continuă să rămână atașați de propria cultură sau de obiceiurile tradiționale transmise de la o generație la alta. Aşadar, pentru 85% dintre românii aflați în mediul urban, atât cultura, cât și tradițiile, sunt considerate ca fiind valori importante. Totodată, 70% declară că se simt mai apropiați de mărcile care își adaptează produsele și se inspiră din tradițiile locale.

Ce spun autorii studiului?

„Fiind într-o perioadă în care economia este pusă la grele încercări, românii au adoptat comportamente de cumpărare prin care să își susțină semenii, deoarece o bună parte dintre ei au fost direct afectați din punct de vedere financiar.

Chiar dacă este de așteptat ca ajutorul principal să vină de la nivel macro, românii sunt convinși că și ajutorul individual poate avea un real impact asupra echilibrării economiei. Aportul individual este tradus prin cumpărarea produselor românești susținând astfel producătorii locali și realizarea concediilor în România.

Pe scurt, ajutor și susținere reciprocă. Această strategie la care s-au gândit și pe care o susțin este win-win: îi face pe de o parte să se simtă bine că pot ajuta și pe de altă parte se bucură de produse în care au încredere și care îi întorc în perioadele de demult, când totul era mai sigur, mai simplu, mai natural’’, afirmă Denisa Apreutesei, Qualitive Research Director, iSense Solutions.

Citeşte şi Începerea noului an şcolar: Sfaturi utile pentru părinţi, în timp de pandemie

 

 

 

Citiți și despre: