produse lactate Artesana

Artesana: Românii cheltuie tot mai mult pe alimente românești

13.06.2019

Produse lactate Artesana. Românii cheltuie tot mai mult pe alimente sănătoase, românești. Astfel, în ultimii ani, producătorul autohton de lactate Artesana a înregistrat o creștere de 250% a cifrei de afaceri, de la 800 mii euro, la 2,8 milioane euro.

Produse lactate Artesana. 2018, un an bun

2018 a fost un an foarte bun pentru Artesana, producătorul autohton de produse lactate. Compania a avut o evoluție constantă în ultimii 5 ani, cifra de afaceri crescând, în medie, cu 25% anual.

Profitul a fost și el menținut la o medie de 10% din cifra de afaceri. În 2018, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 2,8 milioane de euro. Pentru anul în curs, managementul a prognozat o cifră de afaceri de 3,4 milioane de euro, cu un profit de 10%.

Produse lactate Artesana. Cele mai mari vânzări

”Cele mai mari creșteri au fost înregistrate la vânzarea produselor din lapte de capră, în medie de 6 ori mai multe iaurturi de băut și, în medie, de 2 ori mai multe iaurturi la borcan, simple sau cu probiotice. De asemenea, vânzările la smântână s-au dublat, iar la restul articolelor am avut creșteri cuprinse între 30-80%”, declară Alina Donici, partener fondator la Artesana.

Produse lactate Artesana. Metode tradiționale

Compania a pornit la drum în 2012, cu promisiunea unor produse lactate cât mai puțin procesate, obținute din surse și prin metode cât mai tradiționale.

Așa se face că, și în 2019, furnizori le sunt fermieri ai unor ferme mici, anumite produse din gamă stau la scurs în fabrică în tifon – așa cum vedeam în casele bunicilor. Termenul de valabilitate mic e mărturia că intervenția chimică asupra laptelui nu există.

Produse lactate Artesana. Marca preferată a părinților

Din toate aceste motive, Artesana a fost, încă de la început, o marcă preferată mai ales de părinți – și acum comunitatea din jurul brandului românesc de lactate este foarte puternică. Îndeosebi lactatele de capră au cunoscut o creștere spectaculoasă în ultimii ani, susținute și de mame care le aleg în locul celor de vacă pentru copii care suferă de alergii sau pur și simplu preferă gustul.

”Am avut și articole care nu au performat, așa că am luat decizia să le excludem din gamă, mai ales pentru a eficientiza producția: iaurturile degresate, care au scăzut cu aproximativ 40%, și iaurtul cu banane, care deși avea vânzări constante, acestea erau în volum foarte redus comparativ cu restul produselor”, a continuat Alina.

Produse lactate Artesana. Cele mai importante provocări

Cele mai importante provocări în acest business pentru un producător autohton sunt continuitatea producției și menținerea calității.

”A devenit un loc comun în producția și serviciile românești să auzim sintagma ”să vedem cât durează”. Artesana a reușit nu doar să mențină, ani la rând, calitatea și standardele înalte ale produselor, ci și să asigure continuitate în prezența la raft. Ne scriau foarte mulți oameni, întrebându-ne de ce dispar produsele din lapte de capră peste iarnă. Dincolo de impedimentul biologic – caprele produc mult mai puțin lapte în sezonul rece, am reușit să semnăm contracte cu mai mulți fermieri, astfel încât acum găsiți oricând produse Artesana din lapte de capră în magazine”, spune Alina.

Produse lactate Artesana. Produsele acidofile

Pe partea de acidofile (iaurt, sana, kefir, smântână), Artesana a înregistrat o creștere de 74% în volum (unități vândute) în 2018.

De asemenea, managementul companiei spune că au succes din ce în ce mai mare produsele ce se pot consuma “din mers”. Este vorba de iaurturile de băut, care se pot bea imediat.

Produse lactate Artesana. De ce aleg românii acest brand?

Consumatorii Artesana spun că preferă brandul nu doar pentru gustul aparte al produselor – “ca în copilărie”, menționează ei des. De asemenea, aceștia apreciază ambalajele din sticlă. Campaniile anti-plastic, fie cu gândul la mediu, fie cu gândul la substanțele conținute de plastic și dezbaterile aprinse privind siguranța lor pentru consum (cazul BPA), au făcut ca mulți clienți să aleagă sticla.

În 2018, Artesana a vândut 3,4 milioane recipiente din sticlă (borcane si sticle), din care aproximativ 10% au mers catre mărci private ale retailerilor. Compania se află în spatele unora dintre produsele lactate ale mărcii Gusturi Românești, vândută de Mega Image.

Artesana a lansat de la începutul anului trei noi produse:

  • lapte bio în sticlă – o continuare a gamei bio lansată anul trecut
  • brânză mató – o specialitate spaniolă – în recipient 100% biodegradabil, obținut din plante
  • iaurt în același timp de ambalaj

Produse lactate Artesana. Procentul de grăsimi

Producătorul Artesana susține că nu se mai acordă o importanță atât de mare procentului de grăsime cum se făcea până de curând. Dimpotrivă, sunt căutate smântâna cu 35% și iaurturile grase.

”Din punctul nostru de vedere, recomandările legate de consumul de grăsimi nu ar trebui să se aplice la lactate, cu atât mai puțin la produsele noastre, care nu sunt omogenizate și astfel sunt mai ușor de digerat”, declară Daniel Donici, partener fondator Artesana.

Produse lactate Artesana. Investiții

Investiția inițială în fabrica de lactate Artesana din Tecuci a fost de peste 1 milion de euro. Din acest total, 250.000 euro au fost obținuți din fonduri europene și restul credite bancare.

De-a lungul celor 7 ani de la deschidere, Alina și Daniel Donici au investit încă aproximativ 1 milion de euro.

“Pentru anul viitor, avem în plan o nouă fabrică, însemnând minimum 2 milioane de euro, pentru care intenționăm să apelăm la bursă (cel mai probabil o emisiune de obligațiuni)”, declară Daniel Donici.

Citește și Ryanair preia Malta Air

 

 

 

Citiți și despre:

3 păreri la “Artesana: Românii cheltuie tot mai mult pe alimente românești

  1. Pingback: Sailo inchiriere ambarcatiuni - Anuntul Neogen | Jurnalul de Afaceri

  2. Pingback: Calendar ortodox iulie 2019. Sarbatori iulie 2019   | Jurnalul de Afaceri

  3. Pingback: Competitia Social Innovation Relay 2019 | Jurnalul de Afaceri

Comentariile nu sunt permise.