Produsele Apidava, pe locul I în preferințele consumatorilor

01.05.2019

Peste 50% din producția companiei de miere este exportată în țări de pe mai multe continente. Apidava poate fi considerată azi cetatea mierii, locul unde se produce, de 26 de ani, doar miere de calitate superioară, un produs pur, obţinut doar pe cale naturală, preponderent din flora variată a Podişului Transilvaniei, dar și a altor zone melifere din România.

Experienţa de peste 26 de ani a Dl. Victor Mateş – cel care a înfiinţat compania în 1992 – în obţinerea, selectarea şi sortarea mierii de calitate, a modului de păstrare, ambalare şi promovare a produselor, au dat companiei posibilitatea de a oferi clienţilor cea mai bună miere de pe piaţă, situându-se pe locul 1 în preferinţele consumatorilor.

„Peste 50% din producția noastră de miere este exportată în țări precum Polonia, Germania, Austria, Italia, Olanda, Franța, Spania, Anglia, Canada, SUA, Israel, Australia, Singapore, China și Japonia”, ne-a declarat Dna. Alina Ochiș-Mateș, Director Marketing Apidava.

Portofoliul de produse oferit de APIDAVA este complex, cuprinzând variate sortimente de miere, cocktailuri apicole, produse api-cosmetice și o gamă de dulciuri cu ingrediente apicole – bomboane, caramele, turtă dulce și jeleuri

Cel mai cunoscut brand este „Roua florilor”, fiind primul brand de miere de pe piața internă care cuprinde sortimente ca mierea de salcâm, polifloră, tei, dar și specialități de miere lansate sub brandul „RouaFlorilor – Premium”, care include mierea de mană, de coriandru, de zmeură, de mentă, gama de miere bio (marca „Di Melio”) și alte produse apicole: mierea de salcâm cu lăptișor de matcă, mierea cu goji, mierea cu nucă, mierea de salcâm cu fagure, Royal Cocktail și Apioxivita Cocktail.

„Mierea noastră ajunge atât pe piața internă, situându-ne pe locul 1 în preferinţele consumatorilor, cât și pe piețele externe, atât în Europa, cât și în țările din afara Europei”, a continuat Dna. Alina Ochiș-Mateș.

Apidava Premium, produse 100% românești

Gama de produse Apidava Premium a fost creată în ultimii 5 ani, ca urmare a cererii consumatorilor români pentru produse premium, produse de origine 100% românească, create conform unor rețete speciale.

Apioxivita Cocktail este un produs inovativ, care combină mierea cu un extras concentrat din sâmburi, pielițe și rahis de struguri. Royal Cocktail este un amestec de miere polifloră, polen și lăptișor de matcă. Se recomandă ca adjuvant în suprasolicitare fizică și intelectuală, deficienţe imunitare, întarzieri de creştere la copii, stări de slăbiciune ale vârstnicilor, reumatism, afecţiuni hepatice – tonic general , vitaminizant.

Gama APIDAVA COSMETIC LINE cuprinde 17 produse de îngrijire a tenului cu ingrediente apicole

Complexul de miere, ceară, propolis şi lăptişor de matcă, combinate ȋntr-o formulă eficientă, oferă hidratarea şi îngrijirea naturală necesare tenului. Gama cuprinde o ofertă variată de produse cum ar fi creme hidratante, regenerante, antirid, creme contur de ochi, creme pentru ten sensibil, gommaje, masca Cleopatra, balsam de buze, cremă nutritivă de mâini, cremă pentru picioare, balsam călcâie, crema anticelulitică, cremă de corp, loțiune tonică purifiantă, lapte demachiant, apa de gură și spray de gură.

Dulciuri pe bază de miere

Sortimentele de dulciuri oferite de Apidava sunt variate și cuprind caramele cu miere, polen și propolis, dar și bomboanele cu miere „Honey Bon-bons”, fabricate după o rețetă tradițională franceză, dropsurile cu miere fiind adevărate delicatese, apreciate pentru gustul și aroma ingredientelor apicole. Cele două sortimente de Bomboane cu propolis, fără zahăr, sunt ideale pentru persoanele care vor sau sunt nevoite să renunțe la zahăr.

Jeleurile fructate cu miere sunt un alt răsfăț dulce, realizate din extracte de fructe care, pe lângă aroma savuroasă conferită, asigură și vitamina C, utilă pentru întărirea imunității. Produsele nu conțin coloranți sau arome artificiale.

Mierea și produsele din miere reprezintă 90% din cifra de afaceri a companiei

Principalele canale de vânzare abordate în prezent sunt marile rețele de supermaketuri și traditional trade, prin intermediul distribuitorilor, precum și distribuția directă către magazinele naturiste și de produse bio. Apidava și-a construit în timp canalele proprii de distribuție, aparte față de cele convenționale. Spre exemplu, compania a lansat un concept nou de a plasa produse apicole, potrivite pentru copii, în librării.

Distincția Best of Business

Apidava deține certificarea FSSC 22000 pentru procesarea și comercializarea mierii de albine și a altor produse apicole, iar recent a primit și distincția „Best Of Business” din partea Consiliului Județean Alba pentru activitatea de „Exportator important cu capital românesc al județului” și „Implicare semnificativă în viața comunității” prin manifestarea „Sărbătoarea Mierii”, eveniment organizat anual la Blaj, de 12 ediții, acesta fiind în prezent cel mai mare târg apicol din România și  singurul cu participare internațională.

Managerul companiei, Dl. Victor Mateș, a fost nominalizat anul acesta printre primii 7 antreprenori români în cadrul celei mai prestigioase competiții internaționale din domeniul antreprenoriatului: Gala „Ey Entrepreneur of the Year” 2018.

„Toată munca mea, toată munca noastră s-a bazat pe apicultura românească, care a fost și sper să revină în fruntea apiculturii mondiale”, a declarat Dl. Victor Mateș, Managerul Apidava, în cadrul Galei Entrepreneur Of The Year – EY Romania 2018.

Târgul apicol Sărbătoarea Mierii

Cea mai recentă manifestare de profil la care Apidava a participat anul acesta a fost reprezentată de Târgul Apicol Sărbătoarea Mierii – 2019, desfășurat în intervalul 22-24 martie. Acest eveniment este cel mai mare târg apicol din România, organizat în parteneriat cu reprezentanții Consiliului Județean Alba și Primăria Blaj.

În anul 2019, Sărbătoarea Mierii a găzduit Congresul European “BeeCome” – cea mai importantă conferință apicolă din Europa

În cadrul acestei conferințe au participat reprezentanți ai asociațiilor apicole din Europa, cercetători și medici veterinari specializați în bolile și tratamentele albinelor, reprezentanți ai federațiilor apicultorilor din diferite țări europene. Beecome este o conferință care se ține în fiecare an într-o altă țară europeană, edițiile anterioare având loc în Franța, Belgia, Germania, Suedia, Italia și Austria. În acest an, evenimentul s-a ținut în România, Blajul fiind ales ca locație al celui mai important eveniment apicol din Europa de Est.

Investiții recente

Compania a reușit, prin perseverență și mai ales pasiune, să ajungă la performanțe deosebite. Apidava a investit din fondurile proprii în anul 2015 într-o fabrică nouă și un depozit de produse apicole, cu o suprafață totală de 7.000mp. Fabrica este complet utilată cu linii de producție și laborator de analize propriu pentru calitatea mierii.

În anul 2017, APIDAVA a deschis și un magazin de prezentare, localizat în incinta fabricii noi, din Blaj. În 2018, compania a achiziționat aparatura de laborator în valoare de 100.000 de euro, aparatură care permite analizarea reziduurilor de antibiotice care pot persista în miere din cauza tratamentelor aplicate albinelor.

Familia Apidava

În prezent, compania se bazează pe o echipă formată din 55 de angajați. „Putem spune că astăzi suntem o afacere de familie destul de unită și felul în care domnul Mateș, tatăl meu, a reușit să conducă această afacere ne-a făcut, în timp, să avem alături de noi și angajați pe care noi îi considerăm parte din familia Apidava. Și ne mândrim!”, a detaliat Directorul de Marketing.

50% din angajații care sunt parte din echipa APIDAVA sunt de la început, din prima zi, din primul an și sunt considerați parte din familie

Compania s-a arătat interesată, în același timp, de stimularea angajaților la locul de muncă, dar și de promovarea tradițiilor românești. Beneficiile angajaților constau în vouchere de vacanță, prime de Crăciun și de Paște, asigurări de viață și carduri de sănătate, precum și bonusuri periodice pentru implicare.

În anul 2017, echipa Apidava a inițiat și a participat la plantarea de puieți de salcâm pe dealurile din jurul Blajului, salcâmii fiind plante melifere, păstrarea bazei melifere din România fiind una din condițiile de bază pentru a avea un mediu adecvat pentru sănătatea noastră a oamenilor, dar și cea a albinelor.

Promovarea îndeletnicirii de apicultor este un mod de a păstra calitatea mediului înconjurător, fiind cunoscut că prin polenizarea asigurată de albine, se obțin 80% din fructele și legumele pe care le consumăm.

Performanțe financiare

Din punct de vedere financiar, în anul 2017 cifra de afaceri a companiei a fost de 9,58 milioane de euro, anul următor fiind marcat de o creștere de 9,6%, până la 10,5 milioane de euro. Această creștere s-a datorat în principal exporturilor către țări non-europene ca Japonia, Australia, Israel.

În ceea ce privește evoluția în 2019, compania  estimează o creștere mult mai mică, de doar 3-4 procente, din cauza exporturilor în descreștere către Uniunea Europeană și, totodată, a prețurilor mierii aflate în scădere pe piețele internaționale.

„Faptul că mierea noastră a ajuns și e în continuare solicitată cu preponderență de țări precum Japonia, Canada, Singapore, chiar și China este cea mai mare distincție și apreciere pe care clienții nostri ne-o puteau acorda”, a declarat, în încheiere, Dna. Alina Ochiș-Mateș, Director Marketing Apidava.

 

Citiți și despre: