Warning: DOMDocument::loadHTML(): htmlParseEntityRef: expecting ';' in Entity, line: 21 in /home/jurnalul/public_html/www/wp-content/themes/jurnalul/functions.php on line 2878
În urma stării de urgență, 60% dintre profesori resimt acut stresul generat de lipsa oricărei alinieri sau ghidări privind adaptarea curriculei la predarea online. Așadar, în urma unui chestionar aplicat comunității de profesori SuperTeach, 60% din cei aproape 1.100 de respondenți au subliniat nivelul ridicat de stres cauzat de perioada de izolare socială.
Profesori predare online. Niciun ajutor
Mai mult, în condițiile în care peste 88% au continuat să predea online, peste 75% dintre profesori nu au primit niciun fel de ajutor sau ghidare din partea conducerii școlii sau a autorităților locale în privința metodelor de lucru la care să apeleze sau platformelor pe care să le folosească în această situație excepțională.
Profesori predare online. Platformele folosite
Prin urmare, peste 60% dintre profesorii chestionați folosesc platformele pe care le consideră ei adecvate atât pentru adaptarea materiilor pe care le predau pentru mediul online, cât și pentru comunicarea cu elevii. Pentru aceasta, pe de o parte au contat puterea și deschiderea lor către noile tehnologii, iar pe de altă parte barierele logistice (necesitatea de a se ocupa și de familie în această perioadă, lipsa accesului la internet/tehnologie).
Profesorii sunt îngrijorați și de dificultățile pe care le întâmpină copiii în a accesa tehnologia și internetul. Numai 32% dintre ei au avut o prezență la cursurile online de peste 75%.
Ce spun autorii studiului?
”Nevoia bruscă de a adopta tehnologia, în contextul în care nu este o soluție unică recomandată pentru toți profesorii, iar profesorii se văd nevoiți să găsească soluții cu resursele proprii, este considerat de către aceștia bulversant, atât pentru ei, cât și pentru copii“, punctează Adina Nica, consultant cercetare și strategie la compania de cercetare Open-I Research.
Prin urmare, 32% dintre profesori se tem de faptul că elevii nu doresc să participe la cursurile online. În plus, 17% dintre profesori sunt îngrijorați că nu-și pot organiza și monitoriza eficient activitatea.
Doar 27% dintre ei spun că reușesc să acopere peste 75% din materia pe care o au de predat. Pe de altă parte, alți 30% au menționat un grad de acoperire între 25 și 50% din materie.
Profesori predare online. SuperTeach oferă sprijin
”La SuperTeach, suntem pregătiți să le oferim sprijin atât în ceea ce privește dezvoltarea competențelor digitale, cât și inspirație și idei în gestionarea școlii online, care s-a dovedit provocatoare pentru cei mai mulți dintre ei”, a spus Cristina Gheorghe, președinte al Institutului Dezvoltării Personale și co-fondator al proiectului SuperTeach.
Primele webinarii vor avea loc săptămâna aceasta. Urmează ca invitați specialiști în educație, precum Oana Moraru sau Urania Cremene. Începând cu mai, cursurile vor fi disponibile gratuit și pe o platformă dedicată.
SuperTeach a anunțat programul următoarelor webinarii:
⦁ 14 aprilie – webinarul ”Lecții din criză de folosit la clasă”, susținut de Oana Moraru, fondatoarea școlii Helikon;
⦁ 15 aprilie – webinarul ”Teoria autodeterminării și cele 3 nevoi psihologice de bază”, susținut de Urania Cremene, parenting trainer și coach;
⦁ 16 aprilie – webinar susținut de Părintele Constantin Necula, conferențiar universitar la Facultatea de Teologie „Sf. Andrei Șaguna” din Sibiu, doctor în teologie.
Citește și Webinar gratuit DoingBusiness.ro și School of Passions: Munca de acasă și noua realitate în care trăim