Compania a avut o evoluție planificată explozivă, acum este prezentă în aproape 360 de localități. De-a lungul ultimilor doi ani, PROFI a cunoscut o evoluție planificat explozivă, extinzându-și rețeaua de magazine în fiecare an. Astfel, noile formate City și Loco și-au demonstrat viabilitatea și au început să ocupe o pondere tot mai mare în economia rețelei, în timp ce formatul Standard își menține importanța din toate punctele de vedere.
„Extinderea a mers conform principiului ca în fiecare an să deschidem un număr de magazine cel puțin egal cu cel din anul anterior. De asemenea, ne-am apropiat tot mai mult de consumatori, lansând magazine în proximitatea acestora, în zone din ce în ce mai variate”, ne-a declarat Daniel Cîrstea, directorul general al PROFI Rom Food.
Tot în această perioadă compania a trecut sub acționariatul fondului de investiții Mid Europa Partners. Însă, din perspectiva publicului și a angajaților, tranzacția este aproape neobservabilă, în timp ce din punct de vedere al dezvoltării, PROFI se încadrează pe o traiectorie superioară.
„Apreciind atât rezultatele PROFI de până la momentul preluării, cât și strategia cu privire la continuarea dezvoltării companiei, noul acționar a păstrat intactă echipa de conducere PROFI, preponderent românească, oferindu-i și un plus de garanții financiare că planurile agreate se vor realiza și adăugând know-how-ul necesar evoluției rețelei către o nouă dimensiune”, a adăugat Daniel Cîrstea.
Evoluția rețelei de magazine
Dacă pentru 2015 PROFI și-a propus să ajungă la 500 de magazine, în cursul anului 2017, rețeaua se apropie de un număr de 700 de magazine inaugurate. Astfel că la sfârșitul lunii octombrie, PROFI era deja prezentă în aproape 360 de localități din toate județele țării, extindere neegalată de niciun alt retailer din România.
Acest lucru permite retailer-ului să dobândească o cunoaștere a nevoilor consumatorilor la nivel național pe care nicio altă companie nu o poate egala, cel puțin deocamdată. Pornind de la această premisă, PROFI își poate adapta treptat formele de magazin astfel încât să servească și mai bine dorințele clienților.
Datorită evoluției explozive din ultimii ani, se poate spune că „PROFI este o companie în avangarda evoluției retailului modern din România”
„Desigur, nu este ușor să găsești locațiile, să pregătești terenul și documentațiile necesare, să stabilești rutele de aprovizionare și să pregătești echipe de oameni care să dea viață magazinelor pe care să le deschizi într-un ritm de 6-7, chiar și opt pe săptămână. Da, nu este ușor, dar nici imposibil și, cu experiența dobândită până în momentul de față, dovedim că PROFI este o companie în avangarda evoluției retailului modern din România”, menționează directorul general al companiei.
Odată cu evoluția rețelei de magazine a crescut și numărul angajaților, în prezent echipa PROFI fiind formată din aproximativ 12.000 de persoane, PROFI situându-se aproape de vârful topului angajatorilor din România. Însă creșterea nu se oprește aici, compania oferind angajaților oportunități de promovare profesională.
Când vine vorba în numiri în funcții de conducere, în cadrul rețelei PROFI prioritatea o au propriii angajați. Astfel, fiecare nou magazin deschis aduce cu el șanse de promovare pentru cel puțin doi dintre actualii angajați și, desigur, și pentru alți membri ai comunităților din preajma magazinelor. De aceea, compania a pus la punct un sistem intern de instruire continuă foarte competitiv, bazat pe mijloace care permit pregătirea oamenilor atât în timpul lucrului, cât și în afara lui.
Proiecte de CSR desfășurate de PROFI
„PROFI iubește copiii, dar ceea ce știe să facă este să vândă roșii, nu cum să îi ajute concret cel mai bine; de aceea, în ultimii ani ne-am asociat cu mai multe ONG-uri specializate în problemele copiilor, ONG-uri care au dovedit deja că își duc până la capăt proiectele”, mai spune directorul general al PROFI.
Încă din 2011, PROFI susține copiii României prin proiecte menite să le facă viața mai bună și să le ofere posibilități de dezvoltare. Astfel, prin campania „PROFI te premiază!” compania a dotat câteva sute de școli cu peste 5.000 de laptopuri constituite în laboratoare IT unde să capete deprinderi folositoare în piața globalizată a muncii.
În 2014, PROFI a lansat o nouă campanie – „Împreună cu tine, PROFI salvează destine” – prin care a reamenajat secții întregi de spital pediatric, a dotat cu aparatură modernă maternități din numeroase orașe, a susținut proiecte culturale și educaționale, precum și inițiative prin care familii cu posibilități extrem de reduse au primit mijloace de subzistență și au fost învățate cum să se gospodărească pentru a duce o viață civilizată.
Mai mult de trei milioane de euro veniți dinspre PROFI contribuie major la mai binele copiilor
Cea mai recentă campanie de CSR demarată de PROFI în acest an este „Te costă 0,00 lei să ajuți un copil” și are scopul nu doar de a susține proiecte din sănătate, drepturile copiilor, incluziune/servicii sociale, educație, protecția mediului, cultură și sport, ci și de a trezi în cât mai mulți membri ai comunităților din orașele în care activează convingerea că le stă la îndemână să se implice în ajutorarea semenilor lor.
Continuarea strategiei de dezvoltare
Creșterea înregistrată de PROFI în primele șase luni din 2017 este mult peste media națională, situându-se la vârful ierarhiei din retail și evoluând în zona de double digit. În plus, pentru următoarea perioadă conducerea companiei are încredere că va menține creșterea la aceleași cote.
„Principala noastră forță vine din faptul că suntem o companie cu un puternic spirit antreprenorial”, a declarat directorul general al PROFI
Această evoluție se datorează și faptului că PROFI este o companie cu un puternic spirit antreprenorial, condusă de un management majoritar românesc, chiar dacă acționarul unic este un fond de investiții. Astfel, compania se bucură de flexibilitate în luarea deciziilor, putând totodată să reacționeze cu promptitudine până și la cele mai fine modificări în tendințele pieței.
Fiind prezentă în aproape 360 de localități, PROFI știe poate cel mai bine care sunt dorințele cumpărătorilor din România, iar cu experiența pe care a acumulat-o în toți acești ani reușește să-și adapteze cu rapiditate oferta și să o onoreze.
„Strategia noastră este simplă, și anume să continuăm ce am făcut bine până acum și totodată să deschidem în fiecare nou an cel puțin tot atâtea magazine câte am inaugurat în anul anterior. Prezența retailului modern în România este încă mult sub media europeană, iar asta ne face încrezători în faptul că piața de aici are un foarte mare potențial și că strategia noastră are sens din punct de vedere economic”, susține Daniel Cîrstea, directorul general al PROFI Rom Food.