Retailerul se extinde la 500 de unități, până la finalul anului viitor. Finalul lunii iulie a marcat pentru PROFI lansarea magazinului cu numărul 324. Astfel, rețeaua retailerului este acum extinsă în toate județele României și în București, acoperind un total de nu mai puțin de 154 de localități.
Doar pe parcursul anului curent, compania a inaugurat 50 de noi magazine, cu o investiție care se ridică la câteva sute de mii de euro pentru fiecare unitate în parte. “Așa cum anunțam încă din ianuarie, în acest an intenționăm sa inaugurăm 100 de magazine, iar la sfârșitul anului viitor să ajungem la 500 de unități. Am construit magazine de la zero, dar am și amenajat spații deja existente, am creat un nou tip de magazin, modular, și totodată am construit magazine aproape independente din punct de vedere energetic. Standard și City sunt concepte de magazin care ne permit să funcționăm în orice loc din România, astfel că vom inaugura noi unități atât în orașele mari, chiar și la colțul blocului, cât și în localități mici”, ne-a declarat Daniel Cîrstea, CEO-ul PROFI.
Mai mult decât atât, din dorința de dezvoltare, dar și de a deschide noi drumuri și nișe în retail, compania se pregătește în prezent pentru lansarea unui nou concept. Este vorba despre PROFI Loco, creat special pentru zonele rurale din țara noastră. Oficialii PROFI spun că pe viitor se vor inaugura noi magazine în orice zonă cu spații potrivite, unde proprietarii cred în oportunitatea unei afaceri pe termen lung, avantajoasă din toate punctele de vedere.
Cele mai vândute produse
Printre produsele care înregistrează cele mai ridicate cereri în prezent sunt legumele, fructele și pâinea. Pe scurt, este vorba despre categoriile fresh și ultrafresh, la care se adaugă produsele de sezon.
Pentru a susține economia locală și a impulsiona producătorii din toate zonele României, compania susține furnizorii locali prin campanii și proiecte speciale, dar și prin zone speciale în magazine, dedicate acestora.
Din toate produsele vândute în unitățile PROFI, aproximativ 80% provin de la furnizori din România. “În ultima vreme, încurajăm tot mai mult și pe diverse căi producătorii locali, astfel încât să putem oferi clienților noștri calitate și prospețime. Una din valorile PROFI este ca o parte din profit să se întoarcă în comunitate, iar furnizorii locali sunt și ei o parte din comunitate. Tot în spiritul acestor valori, avem și campaniile de CSR. Din 2011 până în 2013, în cadrul campaniei <PROFI te premiază> am donat către sute de școli mai mult de 5.400 de laptopuri cu software educațional și sute de videoproiectoare, în ideea de a contribui la o mai bună pregătire a elevilor de azi, pentru piața globalizată a muncii de mâine”, ne-a povestit CEO-ul PROFI.
Din 2011 până în 2013, în cadrul campaniei <PROFI te premiază> am donat către sute de școli mai mult de 5.400 de laptopuri cu software educațional și sute de videoproiectoare – ne-a declarat Daniel Cîrstea, CEO-ul PROFI
Anul trecut, retailerul a lansat o nouă campanie de tip CSR, care continuă și în acest an și prin care se oferă nu mai puțin de 2 milioane și jumătate de lei, prin intermediul unor ONG-uri dedicate. Suma de bani este destinată proiectelor specializate în sănătatea copiilor.
Efectele reducerii TVA-ului
PROFI a fost primul retailer care nu doar că a anunțat public micșorarea TVA-ului la produsele alimentare, dar a și implementat acest lucru, înainte ca decizia să devină oficială. “Am făcut numeroase demersuri pentru reducerea TVA-ului ca măsură în avantajul comerțului în general și al cumpărătorului în special. De aceea, când s-a luat decizia de reducere a acestei taxe, PROFI a considerat că este momentul să demonstreze practic faptul că nu doar apreciază această măsură, dar o și susține cu toate mijloacele sale, aplicând-o chiar înainte de termen, prin reducerea prețului unor produse cu echivalentul reducerii TVA”, a adăugat Daniel Cîrstea, CEO-ul PROFI.
În ciuda faptului că mulți dintre jucătorii de pe piața internă povestesc despre micșorarea coșului de cumpărături în urma reducerii TVA-ului, oficialii PROFI spun că după această măsură s-a constat nu doar mărirea coșului de cumpărături, dar și creșterea numărului de cumpărători. “Unele din motoarele de creștere a vânzărilor, după TVA, au fost categoriile legume, fructe și carne, categorii în care investim în continuare. O concluzie corectă în privința obiceiurilor de consum o vom putea însă trage doar mai târziu, acum este prea devreme. Totodată, deși TVA-ul nu s-a redus și pentru bere, din discuțiile pe care le-am purtat cu clienții am tras concluzia că ei consideră berea un aliment, motiv pentru care se așteptau și în cazul acesta la o reducere. Pentru a nu-i dezamăgi, am creat <Campionatul de bere PROFI>, o promoție agresivă pe acest produs”, ne-a declarat CEO-ul PROFI.
Compania investește în extinderea rețelei de magazine Standard și City, precum și în viitorul format pentru mediul rural
Investiții în viitor
Luna martie a anului curent a fost marcată de companie prin lansarea unei aplicații de mobil, dedicată unităților PROFI.
Aceasta este utilizată drept un canal de notificare pentru promoțiile și evenimentele PROFI, iar utilizatorii nu s-au lăsat așteptați. Peste 1.000 de români folosesc deja frecvent aplicația de mobil PROFI.
În ceea ce privește rezultatele financiare, oficialii PROFI spun că, pentru anul curent, se așteaptă la o cifră de afaceri de peste jumătate de miliard de euro. “Intenția noastră este să ne dezvoltăm afacerea de bază, extinzându-ne tot mai mult și întărindu-ne rețeaua de magazine Standard și City, precum și viitorul format pentru mediul rural”, Daniel Cîrstea, CEO-ul PROFI.