Compania Antibiotice SA a înregistrat în primele 3 luni ale anului un profit net de 6,06 milioane lei, în creştere cu 15% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2014. Conform unui comunicat de presă transmis Bursei de Valori Bucureşti (BVB), obiectivele prioritare în perioada analizată au fost creşterea vânzărilor în piaţă (ieşirea produselor Antibiotice SA din distribuţie), indicator care a înregistrat o valoare de 73,1 milioane lei, în creştere cu 7,3%, comparativ cu trimestrul I 2014, când a fost de 68,1 milioane lei, precum şi creşterea vânzărilor din farmacii către pacienţi care au evoluat cu 26,5% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Ca urmare, diminuându-şi stocurile din piaţă, societatea şi-a putut realiza producţia pe cele 8 fluxuri de fabricaţie, astfel încât, începând cu trimestrul II, să fie create premisele pentru reluarea trendului de creştere a cifrei de afaceri.
Veniturile din vânzări (cifra de afaceri netă) în valoare de 52,6 milioane lei a avut o creştere de 3% faţă de cifrele estimate în bugetul de venituri şi cheltuieli pentru primul trimestru.
Acest trend a fost determinat în principal de produsele care aparţin următoarelor clase terapeutice: antiinfecţioase de uz sistemic (+14,3%), sistem nervos central (+35%), antineoplazice (+8%) şi aparat respirator (+39%). Totodată, s-a urmărit promovarea medicamentelor noi, valoroase terapeutic, cu o pondere semnificativă în vânzări în anii următori.
În primul trimestru al anului, societatea şi-a completat portofoliul existent cu 3 produse din clasa cardiovasculare şi un produs din clasa antiinfecţioase de uz sistemic.
În perspectiva susţinerii vânzărilor pentru anul 2015, în trimestrul I 2015, societatea a obţinut un număr de 5 reautorizări pe piata internă şi un APP (autorizaţie de punere pe piaţă) pe piaţa externă. S-a finalizat procedura de autorizare descentralizată (DCP) a unui nou produs din clasa SNC în diverse ţări membre ale Uniunii Europene.
În plus, anul acesta vor fi iniţiate cercetări pentru 20 de produse farmaceutice noi, cercetări care vor permite diversificarea portofoliului companiei pe termen scurt şi mediu.
Exportul a generat creşterea vânzărilor de produse finite care au fost cu 8% mai mari decât în primul trimestru al anului trecut.
Tot în această perioadă, a fost negociat un nou contract de distribuţie pe piaţa SUA, cu unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa produselor injectabile. Acest contract se va concretiza în livrări comerciale în a doua jumătate a anului 2015.