Poşta Română a încheiat primul trimestru al anului 2014 cu un profit operaţional de 22,5 milioane lei. Astfel, compania a reuşit să obţină un rezultat pozitiv şase luni consecutive. Procesul de readucere pe profit s-a datorat implementării unei serii de măsuri luate de managementul companiei privind eficientizarea şi dezvoltarea activităţii, cât şi optimizarea cheltuielilor, prin restabilirea echilibrului între volumul de prestaţii poştale şi a numărului de angajaţi, atât la nivel operațional cât și la nivel administrative.
Este vorba despre reducerea personalului de conducere de la 388 (martie 2012) la 173 (martie 2014), precum şi a personalului funcțional de la 2.128 (martie 2012) la 1.771 (martie 2014)
De asemenea, şi personalul operațional fost redus, prin disponibilizare colectivă, cu 3.650 de angajați
“În luna mai a anului 2012, la preluarea managementului de către noua echipă de conducere, Poșta Română se afla în prag de insolvență, cu pierderi de peste 480 milioane lei, acumulate în perioada anilor 2009 – 2011”, au anunţat reprezentanţii companiei, într-un comunicat de presă.
Veniturile companiei în luna precedentă schimbării de management (aprilie 2012) au fost de 99,3 milioane lei, în timp ce cheltuielile se situau la un nivel de 109,2 milioane lei, determinând pierderi de 9,9 milioane lei.
Doi ani mai târziu, în luna martie 2014, veniturile Poștei Români au fost de 97,5 milioane lei, în timp ce cheltuielile se situau la un nivel de 89,5 milioane lei, rezultând astfel un profit de 8 milioane lei.
Poşta Română este lider pe piaţa serviciilor poştale din ţara noastră, cu o cifră de afaceri anuală de peste 1,2 miliarde lei. Compania operează printr-o reţea de 5.687 unităţi poştale, cu acoperire naţională şi are 27.305 angajaţi.