Sonae Sierra a înregistrat în primele trei luni ale anului un profit net de 12,5 milioane euro, față de 11,8 milioane euro în aceeași perioadă a anului trecut, reprezentând o creștere de 7%. Se remarcă, astfel, avansul semnificativ al profitului net precum și expansiunea internațională constantă prin consolidarea activității de furnizare a serviciilor odată cu semnarea unor noi contracte de administrare a proprietății, închiriere și dezvoltare a centrelor comerciale deținute de terțe părți.
Vânzările chiriașilor din portofoliul european a înregistrat în primele trei luni ale anului 2015 o creștere like-for-like de 4%, față de aceeași perioadă din 2014, evidențiindu-se creșterea de 4,6% în Portugalia și 6,3% în Italia. În Brazilia, continuăm să înregistrăm rezultate pozitive, cu o creștere de 9,6% (BRL), față de aceeași perioadă a anului 2014.
Rata globală de ocupare a portofoliului a fost de 95,8%, peste rata de 94.6% pentru aceeași perioadă a anului trecut, ceea ce reflectă îmbunătățirea mediului economic în care activează Compania precum și succesul strategiei Companiei de a spori calitatea activelor sale.
„Primul trimestru al anului 2015 a confirmat tendința de redresare economică a pieței din Europa, deoarece vedem o creștere continuă și sustenabilă a rezultatelor operaționale, ceea ce se reflectă direct în veniturile pe care le obținem din chirii. Continuăm strategia de evaluare a activelor, iar un exemplu recent în acest sens este renovarea centrului comercial Centro Vasco da Gama, unul dintre activele cu cele mai bune rezultate din portofoliul pe care Compania îl deține în Portugalia”, a afirmat Fernando Guedes de Oliveira, CEO Sonae Sierra.
În primele trei luni ale acestui an, profitul net direct s-a ridicat la 14,5 milioane euro, reprezentând o creștere de 24% față de aceeași perioadă a anului 2014, în ciuda impactului negativ resimțit în urma vânzării activelor din 2014 (Le Terrazze în Italia și La Farga în Spania). Creșterea profitului net direct ar fi de 29%, pe baza comparației like-for-like.
Creșterea organică a profitului direct are la bază în special creșterea nivelului chiriilor în centrele comerciale din Europa și din Brazilia, datorată redresării economice a pieței europene și creșterea ratei de ocupare în centrele comerciale din Brazilia. Acești factori au contribuit de asemenea la creșterea cu 3% a EBITDA, care a atins 26,3 milioane euro. Subliniem de asemenea eforturile Companiei de a reduce costurile financiare prin optimizarea datoriei bancare.
În plus, în perioada analizată, Sonae Sierra a anunțat o investiție de 8 milioane de euro destinată centrului Centro Vasco da Gama. Investiția are ca scop îmbunătățirea calității centrului, conform strategiei Companiei de evaluare a portofoliului.
Proiectele de renovare reflectă preocuparea continuă de creștere a calității activelor, atât din punctul de vedere al ofertei comerciale, de servicii și de activități recreative, cât și al adaptării centrelor comerciale la standardele moderne și la cele mai actuale tendințe.
În primele trei luni ale anului, Sonae Sierra și-a consolidat activitatea de furnizare a serviciilor prin semnarea a trei contracte de administrare a centrelor comerciale în Germania şi și-a menținut strategia prudentă și echilibrată de finanțare pe termen lung și de acoperire a riscurilor. Structura capitalului este susținută de un termen mediu de scadență a datoriilor destul de lung, de 4,3 ani, 60% dintre datorii fiind împrumuturi cu dobândă fixă.