Slide

Stiri: Social

Program de educaţie rutieră susţinut de Kaufland și United Way

16.06.2017

Programul național de promovare a siguranței rutiere în rândul copiilor și adulților, dezvoltat de United Way în parteneriat cu Poliția Română – Direcția Rutieră, Ministerul Educației Naționale și Kaufland România, prezintă rezultatele primei etape. Astfel, peste 55.000 de copii și 140.000 de adulți din întreaga țară au beneficiat gratuit de educație rutieră, prin intermediul acțiunilor educative care au avut loc în 102 școli și 102 magazine Kaufland, în perioada 29 mai 2017 – 10 iunie 2017.

Copiii au beneficiat de ore de educație rutieră cu ajutorul profesorilor și instructaje din partea agenților de poliție. În plus, 25.000 de copiii au fost prezenți la lecțiile interactive de educație rutieră desfășurate de agenți în parcările a 102 magazine Kaufland din 80 de orașe din țară. Totodată, pe parcursul programului, 140.000 de adulți au primit informații esențiale despre regulile rutiere.

“Siguranța rutieră depinde, cu adevărat, de fiecare participant la trafic: pieton, pasager, șofer sau biciclist. Tocmai de aceea, programul United Way pentru siguranța rutieră în rândul copiilor și adulților a venit cu o abordare integrată: am lucrat cu părinți, copii, profesori și poliție, pentru a ne asigura că toți participanții la trafic primesc mesajul potrivit!”, precizează Cristina Damian, director executiv al United Way România.

Peste 40.000 de premii au fost acordate în cadrul activităților de educație rutieră, printre care se numără și cursuri de condus defensiv la Academia Titi Aur, pentru adulți.

“Investiția în programele de educație care vin în beneficiul comunității reprezintă una dintre direcțiile strategice de responsabilitate socială a Kaufland România. Sprijinim astfel de programe din dorința de a îmbunătăți viețile românilor. Ne-am asumat pe deplin angajamentul de responsabilitate și implicare pentru România. Doar în 2016 am investit peste 5 milioane de euro în proiecte care vin în beneficiul românilor, iar pe lângă susținerea financiară, ne implicăm și prin ore de voluntariat, promovarea cauzelor în companie și în rândul clienților, pentru a inspira mai departe responsabilitate”, declară Anna Katharina Scheidereiter, responsabil CSR Kaufland România.

Programul continuă cu a doua etapă, pe perioada verii, cu o campanie de informare derulată pe canalele media, prin concursuri cu premii și promoții comerciale în magazinele Kaufland România.

Necesitatea unui astfel de program este confirmată de statistici îngrijorătoare. România se află printre primele patru țări din Uniunea Europeană cu cele mai mari rate de accidente rutiere cu victime: 95 de decese la un milion de locuitori, conform Strategiei Naționale pentru Siguranță Rutieră. Printre principalele cauze ale accidentelor rutiere grave produse în România sunt indisciplina pietonilor și viteza, care produc 41% din accidentele grave din ultimii 5 ani. Peste 6 din 10 accidente rutiere sunt provocate de conducătorul auto, 22,5% din cauza indisciplinării pietonilor și 7,2% din cauza abaterilor bicicliștilor.

,,Educația rutieră a copiilor este foarte importantă în prevenirea accidentelor de circulație, de aceea desfășurăm permanent astfel de activități în școli și grădinițe. În cadrul acestei campanii, am desemnat mini-polițiști din rândul elevilor care, pe perioada vacanței, să-i învețe și pe ceilalți, din cercul lor de prieteni, cât de importantă este însușirea și respectarea regulilor de circulație”, declară Poliția Română.