Stiri: Companii

Programarea neuro-lingvistică în afaceri

Cum ne poate ajuta programarea neuro-lingvistică în afaceri?

24.05.2021

Programarea neuro-lingvistică în afaceri. Folosirea limbajului în programarea neuro-lingvistică are un rol important, întrucât NLP înseamnă descoperirea modului în care putem înțelege limbajul minții pentru a produce rezultate remarcabile și pentru a descoperi unde putem avea obstacole.

În opinia psihologului Laura-Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI), multe dintre comportamentele noastre sunt inconștiente pentru noi. Acest lucru înseamnă că, dacă întrebi pe cineva cum face ceva foarte bine, de multe ori nu îți poate oferi un răspuns specific: ”nu știu!”, deoarece acea persoană pur și simplu face instinctual ceea ce simte că o ajută să-și atingă obiectivele. Acest ”pur și simplu face instinctual” are însă în spate un mod specific de gândire care, la rândul lui, are în spate un mod specific de utilizare a cuvintelor, astfel încât acestea au devenit programe de acțiune eficientă.

Programarea neuro-lingvistică în afaceri. Inversarea comportamentelor negative

Unul dintre obiectivele principale ale programării neuro-lingvistice este inversarea obiceiurilor și comportamentelor negative. În majoritatea cazurilor, interpretarea de către un angajat a locului de muncă nu are prea mult de-a face cu mediul de lucru real și mai mult cu programarea lui interioară. Acestea fiind spuse, angajații pot avea experiențe de lucru diferite, chiar dacă lucrează în același mediu.

“NLP-ul îi poate ajuta pe angajați să vadă că de multe ori problemele cu care se confruntă la locul de muncă pot fi produse de conflicte interne și nu de cauze externe. Când angajații sunt conștienți cu ce se confruntă de fapt, este mai ușor pentru ei să se adapteze noilor obiceiuri, atitudini și comportamente, care le pot aduce beneficii lor și companiei. Învățând cum să ne folosim propriul limbaj interior, cuvintele și frazele potrivite pentru a ne transmite mesajul cel mai eficient și a obține cele mai bune reacții și rezultate de la noi și din interacțiunea cu ceilalți. Aceste noi structuri verbale creează motivație, convingere și eficiență”, explică psihologul Laura Maria Cojocaru.

Programarea neuro-lingvistică în afaceri. Comunicarea

Multe tehnici NLP nu numai că ajută la maximizarea capacității angajaților de a comunica mai eficient, ci pot ajuta și la îmbunătățirea prezenței și a încrederii lor în sine și în capacitatea de a face față onorabil provocărilor profesionale.

“Programarea neuro-lingvistică oferă angajaților o prezență mai bună și încredere, care oferă un impuls major, deoarece: (1) devin stăpâni pe emoțiile lor. Acest lucru îi poate ajuta să colecteze informații relevante chiar și sub presiune, (2) vor fi capabil să rămână concentrați și calmi tot timpul; (3) vor fi capabili să își maximizeze prezența în situații de afaceri importante. Cu alte cuvinte, vor rămâne calmi, concentrați și conectați, chiar și în timpul negocierilor critice; (4) vor putea utiliza comunicarea cu o precizie mai bună. Vor putea crea argumente convingătoare și vor puteți să își articuleze mai bine gândurile, punctele de vedere și ideile; (5) vor fi capabili să schimbe în mod eficient comportamentele nedorite în ei înșiși și în ceilalți. Dacă sunt lideri, se pot antrena să gestioneze echipele mai eficient, să inspire și să motiveze oamenii cu care lucrează, în mod consecvent”, declară specialistul.

Teama de a vorbi în public

NLP poate fi folosit pentru a oferi instruire internă și în cazul prezentărilor în fața grupurilor mai mici sau mai mari de oameni. De exemplu, un aspect al NLP-ului este că ne va învăța cum să reducem nivelul de stres atunci când vorbim în public. Teama de a vorbi în public este cea mai comună fobie din lume, iar persoanele cu talente masive și multe și utile informații de oferit, consideră că vorbitul în public este un obstacol.

“Cu toate acestea, odată ce ne simțim confortabil în fața celorlalți, acesta este doar începutul modului în care NLP poate fi utilizat. Deoarece persoanele cu instruire NLP sunt conștiente de modul în care starea emoțională a instructorului afectează și influențează starea publicului, instructorul este învățat cum să-și aducă propria stare la un nivel optim și, prin urmare, să producă același efect și asupra publicului.

Utilizarea specifică a metodelor de comunicare și a limbajului corpului se combină pentru a produce un efect mult mai puternic asupra audienței, eliminând experiența „moartea prin Powerpoint”, care este mult prea răspândită în sala de ședințe și a devenit deja o modalitate care mai mult îndepărtează interesul, decât să-l atragă. Încrederea și starea de “formă maximă”. Ancorarea este, de exemplu, unul dintre elementele cheie în NLP și este foarte utilizată în crearea stărilor de spirit motivante, a încrederii, în eliminarea gândurilor negative și atingerea stării de “formă maximă”, chiar atunci când vrei să fii cel mai bun (de exemplu, în prezentări)”, consideră psihologul Laura Maria Cojocaru.

Programarea neuro-lingvistică în afaceri. Vânzări

“Majoritatea oamenilor nu recunosc sau nu știu că există o structură specială în modul în care funcționează negocierile pozitive. Schimbarea de perspectivă a clienților împotriva îndoielii, recadrarea obiecțiilor, împărtășirea unei viziuni, stabilirea unui curs pozitiv de acțiune și încurajarea oamenilor să urmeze un anumit drum benefic pentru toți cei implicați, sunt toate incluse în tehnicile predate în formarea NLP. Toate acestea provin din posibilitatea de a recunoaște starea particulară în care se află în prezent clientul sau partenerul și de a-l aduce în starea dorită de acord și aprobare. Conștientizarea și utilizarea benefică a stărilor noastre și ale celorlalți este absolut esențială pentru încheierea unui acord”, declară psihologul.

Motivația angajaților

Studiile arată că majoritatea oamenilor părăsesc organizațiile pentru că nu se simt apreciați de angajatori și/sau liderii de echipă. Acest proces ne asigură că suntem capabili să lucrăm cu personalul nostru pentru a le permite să vadă modul în care rolul lor se încadrează în valoarea generală produsă de organizație și modul în care această valoare se potrivește și se completează cu propria lor structură de valori personale, acesta fiind un proces extrem de eficient și necesar.

“Un bun instrument NLP, ce poate fi utilizat pentru a ajuta la crearea direcției și a unui bun focus personal și profesional, potrivit pentru a fi utilizat în interacțiunile directe într-un cadru de training în companii, este procesul de licitare a valorilor. Acest proces implică o prezentare generală a diferitelor domenii ale vieții și muncii pentru a stabili prioritățile și a identifica zonele de declin sau neglijare. Ne permite să convenim acțiuni și obiective măsurabile care au beneficii comune pentru individ și organizație”, explică psihologul Laura Maria Cojocaru.

Programarea neuro-lingvistică în afaceri. Abilitățile de “citire a minții”

“A spune că programarea neuro-lingvistică ne poate permite să ”ghicim” oamenii, nu este prea departe de adevăr. Înțelegerea indicilor non-verbali, para-verbali, a mișcărilor involuntare ale ochilor și a sistemelor principale de reprezentare a realității, ne furnizează informații prețioase pentru înțelegerea modului în care un potențial client sau colaborator se simte cu privire la experiența de vânzare/negociere și ne facilitează finalizarea cu succes a unei vânzări, negocieri, interacțiuni de orice tip”, spune psihologul.

Instrumentul optim pentru companii

NLP este instrumentul optim pentru companiile ce oferă servicii de suport pentru clienți. Indiferent dacă clienții vă contactează pentru a se plânge, pentru a vă lăuda sau pentru a oferi sugestii, programarea neuro-lingvistică vă permite să înțelegeți ce este cu adevărat în mintea lor.

„După cum probabil știți, de multe ori când un client se plânge de serviciile companiei dvs., acesta răspunde cu adevărat la alți stimuli. Au o zi proastă, tocmai și-au pierdut slujba, au probleme de relație sau sunt influențați de o altă situație negativă. Când echipa dvs. de asistență pentru clienți poate prelua indicii fizice vorbite și nerostite, vor ști mai bine cum să vă păstreze clienții. NLP a fost conceput ca un mijloc pentru deblocarea potențialului personal și îmbunătățirea performanței. Acesta realizează acest lucru prin eliminarea barierei psihologice – cum ar fi frica de eșec – care în mod normal ne-ar inhiba să ne testăm abilitățile în situații în afara zonelor noastre obișnuite de confort.

Oferind încredere pentru a depăși convingerile care ne-ar limita în mod normal, NLP creează o „plasă de siguranță” care ne permite să performăm în afara zonelor noastre de confort percepute, realizând mai mult decât credeam anterior că suntem capabili. Deoarece performanța personală a fiecărui angajat este piatra de temelie a productivității și succesului afacerii, aplicarea corectă a NLP poate îmbunătăți încrederea și moralul personalului, poate crește performanța și productivitatea echipei și, la rândul său, poate îmbunătăți satisfacția clienților”, concluzionează psihologul Laura-Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI).

Citeşte şi Romanian Business Club oferă antreprenorilor tot ce au nevoie pentru a putea dezvolta și menține un business de succes