Programul Made in Romania 2023. Bursa de Valori București (BVB) a lansat cartea „Made in Romania: 15 companii pentru creșterea economiei românești și poveștile lor de succes”, care include poveștile antreprenoriale ale finaliștilor programului Made in Romania din anul 2022. Cele 15 companii finaliste în 2022 sunt: 5 to go, Agricloud, Agroland Business System, Antibiotice Iași, Code of Talent, Curtea Veche Publishing, Cyscale Systems, Deltamed, Digisign, dotLumen, FintechOS, IRUM, Merlin’s Beverages, Transavia și Zebrapay. Vă invităm să le citiți poveștile de succes în cartea publicată astăzi și disponibilă online pe www.investingromania.com.
“Conectăm capitalul cu ideile”
Odată cu lansarea cărții „Made in Romania: 15 companii pentru creșterea economiei românești și poveștile lor de succes”, se marchează încheierea ediției a V-a și se dă startul celei de-a VI-a ediții Made in Romania, program care își propune să promoveze companiile antreprenoriale românești. Programul va continua sub sloganul “Conectăm capitalul cu ideile” și, ca în fiecare an, va oferi un cadru local de dezvoltare pentru aceste companii în care se va pune accent pe elaborarea strategiei de business, transparența, vizibilitatea, reputația și accesul la capitalul necesar pentru a duce compania la nivelul următor.
„Credem în potențialul companiilor și antreprenorilor din România și de aceea căutăm în fiecare ediție să lărgim sfera beneficiilor pe care le oferim prin acest program, astfel încât să răspundem cât mai multor nevoi pe care le vedem în rândul finaliștilor din edițiile precedente. În acest sens, printre beneficii se numără accesul la workshop-urile pe care le susținem alături de experți din domenii conexe la nivel național, dedicate companiilor înscrise pe platforma Made in Romania.
Alături de acestea, oferim accesul la seminarii gratuite dedicate angajaților companiilor finaliste și participarea la evenimente pentru top management și, nu în ultimul rând, prin intrarea în semifinala programului Made in Romania, companiile vor beneficia în mod direct de promovare extinsă atât pe întreg parcursul ediției, cât și ulterior. Tot din dorința de a oferi suport constant companiilor înscrise în program, lansăm anul acesta podcastul Made in Romania, reprezentând o nouă oportunitate oferită antreprenorilor de a spune povestea companiei lor”, a afirmat Adrian Tănase, CEO Bursa de Valori București.
Programul Made in Romania 2023. Programul
Proiectul este sprijinit de Microsoft “powered by Microsoft”, alături de partenerii din ediția a Va și cei care s-au alăturat în ediția a VI-a: BRK Financial Group, SeedBlink, European Bank for Reconstruction and Development, UiPath, BRD Asset Management, TradeVille, Agista, Banca Transilvania, BT Capital Partners, Dendrio, Mazars, Bondoc și Asociatii, Termene.ro, IFB Finwest, Mercer Marsh Benefits și Radioul Antreprenorilor, Radio Guerrilla, împreună cu susținătorii ANIS, DoingBusiness, Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR), Romanian Business Leaders și partenerul media Digi24. La Gala Made in Romania din 2022 s-au alăturat Purcari Wineries, în calitate de Networking Cocktail Partner, NOAH Watches și Merlins Beverages, în calitate de parteneri ai evenimentului.
„Programul Made in Romania este despre antreprenorii români, comunitatea formată în jurul companiilor românești și angajații care cred în companiile pe care le reprezintă. Prin acest program am reușit să descoperim, în acești cinci ani, companii și antreprenori care sunt dovada potențialului pe care românii îl au de a dezvolta concepte extraordinare și idei de afaceri care răspund nevoilor reale din piață, care contribuie la dezvoltarea economiei locale.
Din 2017, pe scena Made in Romania am descoperit numeroase companii care își cimentează cu succes povestea la nivel local și care au creat bazele esențiale pentru a deveni lideri regionali. Scopul programului a rămas acela de a promova companiile românești care se bucură de premisele necesare pentru a înregistra performanțe și a inova domeniul în care activează și suntem siguri că și ediția de anul acesta va reflecta potențialul mediului antreprenorial din țara noastră” a declarat Radu Hanga, Președintele Bursei de Valori București.
Etape
Programul Made in Romania este structurat în mai multe etape, prima desfășurându-se în perioada 29 martie – 31 mai, în care antreprenorii, comunitatea formată în jurul companiilor, angajații și partenerii, dar și membrii Comitetului de Nominalizare pot înscrie în platforma www.investingromania.com compania în al cărei potențial cred. Pot fi nominalizate în program companii românești care au în structura acționariatului minim 51% persoane fizice/juridice rezidente, companii din toate industriile și de toate dimensiunile cu o condiție minimă de 3 ani de activitate sau care în ultimul an au raportat cifra de afaceri de cel puțin 250.000 euro.
Programul Made in Romania 2023. Criterii de eligibilitate
Criteriile complete de eligibilitate se regăsesc în Ghidul programului Made in Romania.
În cea de-a doua etapă dedicată lunii iunie, se va desfășura perioada de selecție a 50 de companii semifinaliste realizată de către Comitetul de Nominalizare, urmată de perioada 3-31 iulie, în care publicul va vota compania favorită. Dintre cele 15 companii, votul publicului va determina primii 3 câștigători ai ediției din anul 2023. Pe data de 3 august va avea loc întâlnirea Juriului pentru desemnarea celorlalte 12 companii finaliste. În luna septembrie va fi organizată Gala de premiere a finalistelor Made in Romania 2023.
O altă etapă a programului, care va avea loc în perioada octombrie-noiembrie 2023 este dedicată Programului de mentorat Made in Romania, ediția a VI-a la care vor putea participa companiile finaliste și semifinaliste, companii nominalizate în ediția curentă sau care se înregistrează în platforma programului. Ultima etapă a ediției este reprezentată de redactarea cărții care conține poveștile de succes ale finalistelor din acest an, carte ce va fi lansată la începutul anului viitor.
Citește și Evoluție BVB ianuarie 2023: Companiile listate s-au bucurat de aprecieri ale prețurilor