Intrarea în vigoare a Ordinului nr.1119/2015, emis de Ministerul Finanțelor Publice, aduce modificări importante în modul de funcţionare al programului guvernamental Prima Casă. Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii a anunţat că odată cu aplicarea noii legislaţii, beneficiarii Prima Casă vor avea posibilitatea achiziționării unei noi locuințe, cu suprafață utilă mai mare sau cu o valoare mai mare decât locuința achiziționată inițial prin program, cu condiția ca aceasta să fie vândutp prin vanzare-cumpărare cel mai târziu până la data încheierii contractului de vânzare –cumpărare a noii locuințe. De asemenea, creditul acordat inițial în cadrul Programului trebuie să fie lichidat până la data încheierii contractului de vanzare-cumparare a noii locuințe.
În acelaşi timp, plafoanele anuale de garantare vor fi gestionate în sistem revolving, astfel încât se va asigura continuitatea programului. Prin urmare, sumele eliberate ca urmare a rambursărilor creditelor la scadență sau anticipat se vor reîntregi plafonul total al garanțiilor și se vor utiliza de către finanțatori pentru acordarea de noi garanții.
De asemenea, a fost explicitată şi modalitatea în care finanţatorii pot renunța la cererile de plată, precum şi posibilitatea repunerii beneficiarului în drepturile și obligațiile aferente contractelor de credit și de garantare, după ce plata garanției a fost efectuată.
Ordinul se aplică de la 1 octombrie, dată de la care vor fi înlocuite și formularele utilizate în prezent cu cele prevăzute în legislaţia nouă.