Conducerea companiilor începe să se îndrepte din ce în ce mai mult spre responsabilitatea corporativă, astfel că activitățile de tip CSR nu mai sunt acum doar o funcţie de marketing, ci mișcări ale Consiliilor de Administraţie şi de top management.
Conform studiuluiTendinţe şi realităţi CSR în România – 2014, realizat de EY România şi CSRMedia.ro, 96% dintre companiile respondente spun că s-au implicat în proiecte de responsabilitate socială corporativă anul trecut, faţă de 86% în 2012. Studiul are la bază un chestionar la care au răspuns 113 de executivi de top din segmentul local de business şi specialişti din domeniul CSR și ce conține 29 de întrebări.
31% dintre respondenţi spun că măsoară impactul eforturilor CSR din prisma percepţiei clienţilor, în timp ce 26% au avut în vedere angajaţii. Mai mult de jumătate dintre companiile respondente măsoară impactul proiectelor CSR conform unor sisteme proprii de evaluare, în timp ce doar 24% utilizează standardele internaţionale în domeniu.
La prima ediţie a raportului consacrat responsabilităţii corporative afirmam că ne aşteptăm ca fenomenul CSR să se transforme în următorii ani în unul strategic pentru companiile din România, urmând evoluţia de la nivel mondial. Privind răspunsurile din acest an, această aşteptare începe să se confirme. Cel mai relevant răspuns în acest sens este schimbarea de tendinţă la întrebarea dacă există un comitet de implicare CSR la nivel de top management. Dacă anul trecut, majoritatea respondenţilor afirmau că nu există un asemenea comitet, în 2013 majoritatea companiilor şi-au creat un comitet la nivel de management dedicat CSR – a declarat Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România.
Dezvoltarea domeniului CSR în România se aliniază tot mai mult la practicile ţărilor cu tradiţie în domeniu. Din proprie initaţivă sau la presiunea stakeholderilor, acţiunile punctuale de responsabilitate socială încep să fie integrate în strategiile de dezvoltare ale tot mai multor companii. De asemenea, impactul proiectelor capătă o valoare din ce în ce mai mare, sustenabilitatea lor şi crearea de valoare adăugată în comunităţi fiind obiective importante. Nu în ultimul rând, acţiunile de CSR devin mai vizibile, pe măsură ce companiile aleg să includă aceste practici în raportarea anuală – spune George Carpov, consultant CSRMedia.ro.