Proiectul educational WiSTEM²D

A început a doua ediţie a Proiectului educațional WiSTEM²D

15.05.2020

Proiectul educațional WiSTEM²D. A doua ediție a proiectului educațional WiSTEM²D ((Women in Science, Technology, Engineering, Mathematics, Manufacturing, and Design) răspunde cu succes provocării de #distanțaresocială. Proiectul oferă elevilor și profesorilor oportunitatea de a accesa materiale școlare în format electronic pentru realizarea demersului didactic în mediul online.

Proiectul educațional WiSTEM²D. Scopul programului

Proiectul este derulat în școlile din România de Junior Achievement cu sprjinul Johnson & Johnson. În cadrul acestuia se urmărește cultivarea interesului tinerilor pentru #STEM²D și încurajarea lor spre a urma cariere în aceste domenii.

Materialele proiectului sunt elaborate astfel încât să permită crearea unor contexte educaționale, indiferent de mijloacele de comunicare utilizate. Acestea motivează elevii să rămână conectați la educație și să descopere, prin activități practice de cercetare, de colaborare şi elaborare de proiecte, diferite fenomene sau cum pot fi rezolvate, cu ajutorul științei, tehnologiei, ingineriei, artelor, anumite probleme din societate.

Proiectul educațional WiSTEM²D. Activităţi

Activitățile STEM2 sunt documentate și realizate de specialiști în educație și profesioniști din ariile #STEM2D. Ele oferă o abordare interdisciplinară, integrată și centrată pe elev, care presupune utilizarea unor practici pedagogice solide.

Principiile care stau la baza elaborării activităţilor transformă procesul de învățare într-unul mai atractiv, mai constructiv, mai eficient și stimulează:

  • dorința elevilor de a investiga
  • raționamentul logic
  • gândirea creativă
  • capacitatea de a rezolva probleme
  • spiritul de colaborare

Mai multe informaţii sunt disponibile pe site-ul jar.ro/virtual-wistem2d

Proiectul educațional WiSTEM²D. Experienţe inedite

„Activităţile proiectului WiSTEM²D au fost complementare demersului propriu din orele de fizică de a încuraja elevii să îşi descopere aptitudini, interese, pasiuni, care îi îndreptăţesc să aspire la o carieră în domeniul ştiinţelor. Consider că implicarea voluntarilor, care şi-au prezentat propriile poveşti despre viaţa lor profesională, a fost de mare impact, şi interacţiunea lor cu copiii o sursă de inspiraţie pentru aceştia. Experienţele inedite trăite într-un cadru diferit de cel al orei de la clasă, mai relaxat, fără condiţionări stricte de timp, cu resurse experimentale atent selectate, precum şi întâlnirea cu oameni remarcabili (…) sunt inspiraţionale pentru copii. Proiectul ne-a demonstrat tuturor că știința …le stă bine atât fetelor, cât și băieților!”, a spus Maria Neicu, profesor la Colegiul Naţional Mircea cel Bătrân din Constanţa.

5.500 de elevi

Faţă de ediția anterioară, care a adus împreună peste 2.000 de elevi din 14 localități ce au lucrat la clasă activități STEM cu sprjinul a peste 50 de profesori și 19 consultanți voluntari Johnson & Johnson, în 2020 proiectul ajunge la peste 5.500 de elevi din aproape 100 de localități urbane și rurale.

O altă noutate este cea a susținerii activităților în mediul online, atât de către profesori, cât și de consultanții voluntari Johnson & Johnson. În cadrul uneia dintre lecțiile virtuale, consultanții vor aborda cu elevii și alte teme de actualitate, precum:

  • apariția noului tip de coronavirus
  • schimbările pe care acesta le determină în societate
  • modul în care trebuie să acționăm
  • modul în care cercetătorii din întreaga lume lucrează pentru a descoperi un nou vaccin
  • noi scheme de tratament specifice prevenției și tratării COVID-2019

Citeşte şi Urmează o pandemie economică? Răspunsul dat de economişti

 

 

 

 

Citiți și despre: