Rețeaua de magazine este liderul magazinelor de proximitate cu capital românesc din București. Conceptul AUGUST a fost creat de echipa PRONTO AUGUST după experiența Pronto Express, cel mai mare francizat Carrefour din România, și Proton, al doilea cel mai mare distribuitor Orange și Vodafone România. Manualul de brand, conceptul de magazin și înregistrarea mărcii au fost realizate de Dodesign Agency. Imediat după ieșirea din franciză în 2021, s-a implementat conceptul de retail și brandul AUGUST, cu scopul de a aduce un un plus de gust în comerțul de proximitate din București.
O rețea în creștere, o poveste de succes
Inspirat de dinamismul orașului și de nevoile reale ale clienților, conceptul AUGUST s-a născut din dorința de a aduce shopping-ul rapid și eficient mai aproape de client. Cu aproape 10.000 de clienți zilnic, fiecare magazin este gândit pentru a oferi o experiență simplă și intuitivă.
Una dintre principalele provocări în dezvoltarea acestei rețele a fost cea legată de identificarea locațiilor strategice care să răspundă nevoilor consumatorilor aflați în mișcare, precum și adaptarea sortimentației pentru a oferi produse de calitate într-un timp scurt. În procesul de selectare a noilor locații, AUGUST ia în considerare traficul pietonal ridicat, precum artere principale, zone de birouri și proximitatea stațiilor de transport public. Această strategie asigură accesibilitatea pentru clienții care doresc o experiență de cumpărare foarte rapidă și convenabilă.
În procesul de selectare a noilor locații, AUGUST ia în considerare traficul pietonal ridicat, precum artere principale, zone de birouri și proximitatea stațiilor de transport public
Prin amplasarea magazinelor în aceste zone, PRONTO AUGUST satisface gusturile comunității locale, oferind până la 5.000 SKU aproape de locul de muncă sau domiciliul clienților. Fiecare manager PRONTO AUGUST știe că echipa lui este în magazin pentru a aduce aproape de bucureșteni cam tot ce au cu adevărat nevoie.
„Într-un oraș mereu în mișcare, PRONTO AUGUST redefinește shopping-ul de proximitate. Suntem rețeaua 100% românească ce combină viteza, calitatea și inovația pentru a-ți oferi o experiență de cumpărare optimizată. La noi, găsești produse care au gust, servite rapid, fără compromisuri”, ne-a declarat dl. Gabriel Sandu, Președinte AGA PRONTO AUGUST.
Produse cu gust, atent alese
Pentru a asigura o experiență de cumpărare rapidă și eficientă, PRONTO AUGUST se concentrează pe o sortimentație bine aleasă, care include un nucleu de 800 de produse, food & drinks. De asemenea, designul magazinelor este optimizat pentru a facilita accesul rapid la produse, iar personalul este instruit să ofere servicii prompte și de calitate. Aceste măsuri permit deservirea eficientă a celor aproape 10.000 de clienți zilnici.
PRONTO AUGUST se diferențiază prin concept store și concentrarea pe produse cu gust, chiar dacă vorbim despre o sortimentație restrânsă, însă extrem de bine aleasă, pe gustul fiecărui client din aria de influență.
PRONTO AUGUST se diferențiază prin concept store și concentrarea pe produse cu gust, chiar dacă vorbim despre o sortimentație restrânsă, însă extrem de bine aleasă
Pentru a menține prospețimea produselor alimentare, PRONTO AUGUST s-a integrat EDI cu METRO CASH & CARRY si colaborează cu 87 furnizori de încredere cu care implementează un sistem eficient de aprovizionare, care permite rotația rapidă a stocurilor. De asemenea, personalul este instruit să respecte standarde stricte de igienă și manipulare a produselor, asigurând astfel calitatea serviciilor oferite în fiecare magazin.
„La noi găsești aproape totul, de la cea mai bună ciocolată Dubai la cea mai buna cafea de la Smart Vending. În plus, accentul pus pe rapiditatea și eficiența serviciilor, precum și amplasarea strategică a magazinelor în zone cu trafic ridicat, contribuie la crearea unei experiențe de cumpărare superioare față de alte magazine de proximitate”, mai spune dl. Gabriel Sandu.
Locații atent selectate în zone diferite din Capitală
PRONTO AUGUST este liderul magazinelor de proximitate cu capital românesc din București, rețeaua fiind formată, în acest moment, din 11 magazine. Magazinele PRONTO AUGUST se regăsesc în Bucureștii Noi, Gara de Nord, Moșilor, Piața Orizont, Foișor, Piața Alba Iulia, Bulevardul Chișinău, Delea Veche, Lujerului, Piața Gorjului și Batiștei. În 2025, compania își propune să ajungă la o rețea de 100 de magazine, cu un plan de extindere cu 87 de magazine atât în București, cât și la nivel național. Compania are în vedere investiții semnificative în următorii ani pentru a-și atinge obiectivele de creștere și a deservi un număr cât mai mare de clienți.
Pe termen mediu, PRONTO AUGUST își propune să ajungă la o rețea de 100 de magazine, cu planuri de extindere atât în București, cât și la nivel național
PRONTO AUGUST a avut un impact semnificativ asupra comunităților locale din București, contribuind la susținerea economiei și a producătorilor români prin inițiative care promovează afacerile locale și consumul responsabil.
„Prin amplasarea magazinelor în zone strategice, PRONTO AUGUST contribuie la creșterea accesibilității și confortului pentru comunitățile locale. De asemenea, prin colaborarea cu furnizori locali și promovarea produselor românești, susținem economia națională și producătorii autohtoni, adaptându-ne oferta fiecărui magazin la specificul cartierului, spre exemplu băuturi fine în zona Alba Iulia, ambalaje pentru murături în Piața Orizont și produse esențiale, disponibile rapid, peste tot în București”, precizează Președintele AGA PRONTO AUGUST.
100 de magazine profitabile, obiectivul PRONTO AUGUST
Principalul obiectiv al PRONTO AUGUST este atingerea obiectivului de 100 de magazine profitabile în care „găsești aproape tot ce vrei, în 3 minute, care să facă 100.000 de clienți mai fericiți, zilnic, menținând în același timp standardele ridicate de calitate și rapiditate”, conform dorinței exprimate de dl. Sandu.
Pentru a consolida poziția de lider în segmentul magazinelor de proximitate și pentru un model de afaceri scalabil, PRONTO AUGUST a investit în tehnologie, digitalizare și integrare, optimizând procesele interne cu Magister software, integrat cu soluții de business intelligence, ERP, EDI care maximizează productivitatea și crește satisfacția clienților.
Pentru a consolida poziția de lider în segmentul magazinelor de proximitate, PRONTO AUGUST investește în tehnologie și digitalizare
O echipă profesionistă și dedicată
Pe lângă calitate și investiții, un alt pilon esențial este dezvoltarea echipei, formată din aproximativ 100 de profesioniști dedicați, care contribuie zilnic la succesul rețelei. Pentru a motiva și dezvolta profesional angajații, compania investește în programe de formare și dezvoltare, oferind oportunități de avansare în carieră și un mediu de lucru dinamic și orientat către performanță, ceea ce asigură un serviciu de înaltă calitate în fiecare magazin.
„O echipă unită este cheia succesului în orice proiect. Atunci când oamenii lucrează împreună, sprijinindu-se reciproc și valorificându-și punctele forte, fiecare provocare devine mai ușor de depășit. Într-o echipă, nu ești niciodată singur – ai alături colegi care te inspiră, te susțin și contribuie la atingerea obiectivelor comune. Prin încredere, comunicare și colaborare autentică, transformăm visele în realitate și obstacolele în oportunități”, este de părere dl. Sandu.
Cumpărături eficiente și plăcute
Magazinele PRONTO AUGUST sunt proiectate pentru cumpărături în 3 minute, cu un layout inteligent și soluții IT performante, perfect adaptate comerțului de proximitate. Peste 80% din produsele comercializate într-un magazin AUGUST au gust, de la cafeaua premium la mâncarea gata de consum, retailerul promovând o experiență simplă și plăcută de shopping, fără trucuri de marketing, fără trasee complicate – doar cumpărături eficiente și plăcute.
Prin aceste strategii, compania își propune să devină devină o platformă pregătită pentru creștere și prima alegere a consumatorilor care caută o experiență de cumpărare rapidă, convenabilă și de calitate în retailul de proximitate.
„În 2024, profitul PRONTO AUGUST a fost mai mult decât dublu față de oricare din anii anteriori, pentru că am crescut cu 15% like-for-like și ne propunem să menținem acest ritm accelerat pentru a aduce aproape de fiecare bucureștean tot ce are cu adevărat nevoie, și repede și bine, așa cum ne-am propus, încă de la înființarea firmei. PRONTO AUGUST nu este doar un magazin de proximitate. Este soluția zilnică pentru cumpărături rapide, gustoase și de calitate”, a declarat, în încheiere dl. Gabriel Sandu, Președinte AGA PRONTO AUGUST.
Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/magazine-noi-profi-pronto-mobile/