STIHL România a reuşit anul trecut să scoată din piaţă 10.000 de utilaje vechi, prin programul „Rabla pentru motounelte”. Compania gestionează acest program de patru ani, iar de la lansare numărul total de echipamente uzate înlocuite de STIHL a fost de 25.000.
“Am continuat și în 2013 acest program și am avut un succes mai mare ca în orice an. Aceasta înseamnă că românii au început să fie din ce în ce mai atenți la factori precum randament, performanță, consum, poluare și la alte obiecte pe care și le achizionează, în afară de autoturisme. Până acum am derulat programul doar pe motoferăstraie și motocoase, iar de anul acesta am introdus o categorie nouă de produse, spălătoarele cu apă sub presiune, așteptându-ne să avem cel puțin aceleași rezultate ca anul trecut”, a declarat Ioan Mezei, director general STIHL România.
Programul este similar cu cel de reînnoire a parcului auto, având însă doar susținere privată, iar mecanismul din acest an este foarte simplu: utilizatorul se prezintă la un magazin STIHL cu un utilaj vechi sau stricat, indiferent de marcă și primește un discount la achiziționarea unuia nou care se află în acel moment în program. Subvenția poate varia între 195 și 750 de lei, iar echipamentele care sunt în program în 2014 sunt din categoriile motoferăstraie și utilaje de curățat cu înaltă presiune.
“Compania noastră poate avansa și mai mult cu acest tip de proiecte, putând să activeze chiar și un program de tip ≪Prima motounealtă≫, aceasta însă doar în condițiile în care ar exista un finanțator pentru acest program”, menționează Ioan Mezei.
De la începutul acestui an prin acest program au fost înlocuite 2000 de utilaje.