Producatori

RAMIRA își consolidează poziția pe piața constructoare de mașini

01.12.2020

Compania investește în permanență în tehnologie de ultimă generație și în certificări care să ateste condițiile de execuție. RAMIRA SA, unul dintre cei mai importanți operatori din România în rândul producătorilor de linii de asamblare automatizată a caroseriilor din  industria auto, a integrat în fluxul de producție general și noua hală de debitare de 4.000 de mp. Procesul de modernizare al acestor spații nou achiziționate a parcurs o etapă semnificativă, atât în ceea ce privește strict amenajarea spațiilor de lucru, organizarea fluxului de producție, cât și achiziția de utilaje noi – mașini de debitat cu oxi-gaz. În condițiile în care spațiile totale de producție acoperă o suprafață de 55.000 mp, într-un amplasament care funcționează din 1979, proiectul de modernizare este unul generos.

La final de an 2020, capacitatea de producție a societății, evaluată la 33.000 de ore manoperă/lună, este 100% ocupată

În acest moment, toate secvențele de realizare oferite de RAMIRA sunt integral angrenate – debitare semifabricat, prelucrări prin așchiere, acoperiri metalice, asamblare, control și reglaj dispozitive, echipare electrică și pneumatică a acestora.

„Un aspect important ar fi acela că, din punctul de vedere al normelor tehnice privind siguranța condițiilor de muncă, echiparea și dotarea construcțiilor, a instalațiilor tehnologice, RAMIRA respectă și îndeplinește toate condițiile impuse de cadrul legal și se conformează cu toate cerințele autorizațiilor necesare unei bune desfășurări a activităților de prelucrare, tratamente și asamblare pe care le desfășoară”, ne-a declarat dl.Karl-Josef Heinrich, Director General RAMIRA.

Situația economică actuală si provocările întâmpinate

De la începutul anului 2019, analiștii piețelor financiare ale lumii au lansat mesaje și temeri legate de o recesiune la nivel global, ceea ce a dus la o schimbare a modului în care resursele sunt gestionate și în care sunt planificate activitățile din cadrul RAMIRA, însă mai ales la modificarea modului de interacțiune cu clienții, față de care s-a dovedit maximă flexibilitate, compania acordându-le asistență în soluționarea problemelor intervenite pe parcursul derulării proiectelor.

Însă planificarea pe termen mediu și lung a activității unei organizații a urmărit și urmărește în continuare creșterea și dezvoltarea acesteia; orice manager își dorește ca, la anumite intervale de timp, analiza activității firmei pe care o conduce să aibă drept rezultat marcarea evoluției acesteia.

Anul 2020 este pentru RAMIRA un an echilibrat sub aspectul realizărilor financiare și poziționării firmei pe piața europeană de profil – industria constructoare de mașini

„Din acest punct de vedere, de 7 ani de când mă aflu la conducerea firmei, consider că, împreună cu acționarii din Cehia-Group Chropynska, am urmat strategii inspirate de așa natură încât am punctat corect la acest capitol. Activitatea înregistrată în ultimul an nu este neapărat spectaculoasă, mai degrabă pot spune că ne-am preocupat să consolidăm și să perfectăm ceea ce am inițiat până acum, atât la nivelul personalului angajat, cât și la nivelul calității produselor oferite și relaționării cu clienții noștri”, continuă Directorul General.

Drept urmare, vorbim despre un an 2020 echilibrat sub aspectul realizărilor financiare  și poziționării firmei pe piața europeană de profil – industria constructoare de mașini,         an care a fost parcurs până acum fără probleme care să marcheze în vreun fel neplăcut evoluția companiei.

Cele mai recente investiții care au vizat RAMIRA SA

În 2019, RAMIRA SA a inițiat un proiect de finanțare prin fonduri norvegiene, care se apropie în acest moment de finalizare. Acest proiect face parte din aria de interes „Inovare verde în industrie” și își propune creșterea și eficientizarea producției, a consumului de energie electrică și scăderea cantității de deșeuri, ca urmare a achiziției de noi echipamente performante. Valoarea totală a proiectului este de 1,9 milioane de euro, din care finanțarea este de 800.000 euro.

Din cadrul proiectului sunt în funcțiune deja, de puțin timp, 2 centre de prelucrare în 5 axe, și urmează să fie primit și cel de-al 3-lea echipament de tip comandă numerică – o mașină de îndoit hidraulică.

Echipamentele achiziționate de către RAMIRA SA contribuie la generarea de noi locuri de muncă, precum și la eficientizarea producției

Aceste echipamente noi sprijină dezvoltarea și implementarea de „procese de producție mai verzi”, generează noi locuri de muncă, determină creșterea ratei de rentabilitate a firmei în 2021 cu 6% față de 2017, scăderea consumului de energie, creșterea și eficientizarea producției.

În plus, compania este în permanență interesată să ofere calitate superioară a produselor obținute, astfel încât investește în tehnologie de ultimă generație și în certificări care să ateste condițiile de execuție. De curând, RAMIRA SA a obținut și certificare în domeniul execuției structurilor de oțel și aluminiu – ISO 1090-2, clasa de execuție 2, certificare care atestă respectarea cerințelor tehnice de realizare a unor structuri metalice de bună calitate.

Sectorul industriei auto

În industria auto, cuvântul de bază este „electric”, planurile maxim prioritare vizând trecerea la vehiculele electrice. Trecerea de la motorul cu ardere internă la cel electric necesită însă încă un interval de timp pentru implementarea noilor proiecte.

Pentru RAMIRA SA, anul 2020 a decurs normal, fiind în continuare angrenați pentru 2021 în proiecte derulate de clienți precum IROB Marea Britanie, cu care a demarat la acest final de an un proiect pentru Land Rover, ThyssenKrupp Germania – un proiect de peste 150 de dispozitive, cu finalitate în 2021 – Renault, Audi, comenzi cu Comau România, precum și cu partenerii și susținătorii din grupul Chropynska Cehia, care contează în final pentru producătorul Fiat.

În momentul de față, compania are în derulare un proiect la cheie de tip „turnkey project”, derulat de departamentul de inginerie pe site-ul clientului. Este vorba despre BMW, proiect care se va derula și pe parcursul anului 2021, în colaborare cu partenerii de grup Chropynska.

Gestionarea crizei medicale

Compania s-a concentrat pentru a gestiona corespunzător această criză medicală mondială. Modul de interacțiune cu clienții a suferit modificări, în sensul că vizitele acestora s-au redus și recepțiile produselor s-au derulat on-line, într-o formulă care nu a afectat colaborarea. Din punctul de vedere al vânzărilor pe acest an, compania se situează însă la nivelul planificat, cu realizări mulțumitoare.

„Scopul nostru în această perioadă a fost acela de a ne onora comenzile la timp și în bune condiții către clienți, de a ne desfășura activitatea normal și în deplină siguranță, și nu am apelat la susținere din partea statului – șomaj tehnic sau alte formule financiare de compensare. Din fericire, am reușit, motiv pentru care angajații noștri beneficiază în continuare de bonusuri de productivitate și subvenții de transport, masă și ajutor financiar din partea firmei pentru situații particulare necesare”, afirmă Dl. Karl-Josef Heinrich.

Față de aceeași perioadă a anului trecut, personalul RAMIRA numără în jur de 400 de angajați. Compania s-a orientat în principal către eficientizarea activității prin reducerea personalului. În continuare, oferă locuri de muncă în zona direct productivă – operatori de mașini unelte cu comandă numerică, un sector în care forța de muncă este greu de găsit.

În plus, s-au luat toate măsurile cuvenite în scopul reducerii impactului pandemiei COVID-19, atât la nivelul conștientizării personalului privind obligația de respectare a măsurilor – purtarea măștii de protecție și distanțarea în incinta firmei – cât și la nivelul organizării activității firmei ca aceste măsuri să fie eficiente: plasarea de separatoare de plastic pe birouri, marcaj pentru respectarea distanței, dotarea în toate halele firmei cu substanțe necesare dezinfectării mâinilor, asigurarea de măști de protecție pentru angajați, dezinfectarea periodică a spațiilor de birouri, organizarea activității prin reducerea numărului de persoane în birouri, organizarea muncii de acasă acolo unde a fost posibil și verificarea zilnică a temperaturii tuturor angajaților la intrarea în firmă.

Protecția mediului înconjurător

Sistemul de management al mediului este unul bine implementat de câțiva ani în cadrul firmei, așa încât acesta trebuie doar întreținut – din punctul de vedere al monitorizării indicatorilor și al gestiunii deșeurilor. Condițiile de muncă oferite astăzi în RAMIRA oferă confort maxim, atât din punct de vedere al curățeniei, cât și al temperaturii.

Compania s-a implicat de-a lungul timpului în diverse acțiuni de sponsorizare a elevilor și studenților, de susținere și sponsorizare a unor cazuri umanitare sau în activități sportive. În cursul acestui an însă, ca urmare a reducerii contactelor și interacțiunilor sociale, acestea s-au restrâns la nivelul angajaților, de a cărei stare de sănătate și bună desfășurare a muncii depinde bunăstarea familiilor lor și, de fapt, buna funcționare a societății.

„Anul 2019 a fost, fără îndoială, anul cel mai bun din punct de vedere al realizărilor firmei, înregistrând o cifră de afaceri de 17,5 milioane de euro. Pentru 2020, cifra estimată și planificată este de 16 milioane de euro și, așa cum vorbesc cifrele până în momentul de față, avem indicii că această cifră va fi atinsă, situație pentru care ne declarăm mulțumiți, în contextul frământărilor economice mondiale”, a declarat, în încheiere, Dl. Karl-Josef Heinrich, Director General RAMIRA SA.