Compania achiziționează utilaje și mașini cu comandă numerică, cu ajutorul fondurilor UE. Anul 2012 a fost un nou început pentru compania RAMIRA. Momentul a fost marcat prin preluarea societății de către firma cehă Chropyňská. Pe scurt, acest lucru a însemnat constituirea unui grup format din trei firme: SC RAMIRA SA – România, Slavia TOOLS – Slovacia și Chropynska Strojírna- Cehia.
Aceste schimbări au adus nu doar o stabilitate financiară, dar și consolidarea renumelui, Chropyňská fiind unul dintre cei mai mari jucători de pe piața auto europeană și mondială, în calitate de furnizor de echipamente, sisteme de sudare și asamblare în industria auto. “În momentul preluării, RAMIRA înregistra datorii semnificative, motiv pentru care firma Chropyňská a intervenit cu un aport de capital consistent de 2 milioane de euro. În același timp, a urmărit renegocierea și reformularea contractelor de finanțare aflate în derulare cu băncile, într-o formă mai avantajoasă pentru societatea RAMIRA. Numirea mea ca director general al societății a fost una dintre schimbări, atât în planul societății, cât și în plan personal. Experiența acumulată în activitatea pe care am desfășurat-o în Germania, pe parcursul a 25 de ani, la una dintre cele mai mari societăți integrator auto: KUKA (care este un vechi și important client al RAMIREI), a fost un foarte bun suport care să-mi permită să aduc îmbunătățiri în organizarea și restructurarea societății”, ne-a declarat Karl-Josef Heinrich, directorul general RAMIRA SA.
Investiții prin fonduri structurale
Anul 2013 a fost anul cu cele mai mari și importante investiții din cadrul companiei. Acestea s-au ridicat la 6.5 milioane de euro, buget din fonduri structurale, care a ajutat la modernizarea societății și achiziția de echipamente și instalații tehnologizate, simultan cu înființarea unor noi locuri de muncă. Toate acestea împreună cu creșterea capacității de producție, majorarea cifrei de afaceri a companiei și creșterea calității produselor, urmate de câștigarea de noi clienți.
În tot acest timp, a fost acordată o atenție deosebită și îmbunătățirii condițiilor de muncă ale angajaților. S-au renovat spațiile de birouri și cele destinate producției, încălzirea acestor spații, recompartimentarea lor în scopul îmbunătățirii fluxului de producție.
Soluții și proiecte
Compania oferă în prezent proiectare, prelucrare prin așchiere, acoperire finală a produselor, montaj și control tridimensional. “Toate sunt determinate exclusiv de cerințele clientului. Este un aspect căruia echipa RAMIRA îi acordă cea mai mare atenție, în contextul în care în acest domeniu proiectele derulate suportă modificări pe tot parcursul lor, de la faza de proiectare până la faza de punere în execuție. Din acest motiv, în calitate de furnizor, societatea beneficiază de aprecierea clientului în măsura în care își dovedește flexibilitatea și disponibilitatea de a oferi soluții problemelor tehnice sau de altă natură intervenite pe parcursul derulării comenzilor”, explică directorul general al societății.
Fiind conștientă de existența unei competiții acerbe, compania a acordat o atenție deosebită extinderii portofoliului de produse oferite la nivel de asistență tehnică și pe linia de montaj auto. Acest lucru este posibil ca urmare a calificării personalului din cadrul firmei, aflat în prezent în curs de perfecționare la firma Chropynska, în Cehia. “Este un domeniu care necesită atât dotare sub aspectul aparaturii înalt tehnologizate, lasere de control, cât și al unei prestații profesionale de înaltă calificare din partea personalului care îl deservește. Cerințele de execuție în acest domeniu sunt extrem de strânse din punct de vedere al preciziei, toleranțele admise sunt la nivelul a 0.05 mm”, a completat Karl-Josef Heinrich.
În prezent, compania derulează proiecte complexe cu integratori auto din toată Europa, precum KUKA, FFT Germania, Comau România, Peugeot Citroen France.
Proiectele derulate în prezent cu aceștia sunt: Porsche Panamera, Jaguar Land Rover L 462 / X760, Peugeot, Nissan, FIAT MELFI 520, VW 376 Tiguan, AUDI Hungaria, Daimler AG, Skoda SK326 sau Renault / Dacia.
Unul dintre cele mai mari proiecte finalizate a fost cel cu firma Nissan-Renault, proiect în valoare de peste 2 milioane de euro. “Relaționarea cu cultura japoneză, prin prisma conceptului de proiect mult diferită de cel european, a fost o experiență benefică pentru ambele părți. Echipa RAMIRA a oferit soluții clientului pe parcursul derulării proiectului, astfel încât finalizarea acestuia a fost un succes”, amintește conducerea RAMIRA.
Producție și piața locală
Perioada de criză economică a afectat producția în sectorul auto, iar depășirea acestui moment a adus automat o creștere semnificativă. În anii 2009 – 2010, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 4 milioane de euro, respectiv de 5.5 milioane de euro, comparativ cu anii 2012 – 2013, când cifra de afaceri a fost de 7.45 milioane euro, respectiv 10.4 milioane euro.
În ceea ce privește dezvoltarea sectorului de activitate la nivel local, conducerea companiei explică faptul că sunt, în continuare, mari dificultăți întâmpinate pe anumite planuri. “Avem dificultăți în a găsi furnizori de servicii, subcontractanți, pentru specificul nostru de activitate, adică prelucrări prin așchiere, tratamente termice, acoperiri metalice. Am fost în situația în care am fi putut oferi subcontractarea unor lucrări, în condițiile în care capacitățile noastre au fost depășite de volumul de cereri ale clienților. Din păcate, nu am găsit furnizori competitivi pe piața românescă, atât din lipsa dotării tehnice, cât și din lipsa personalului calificat. Prin urmare, suntem nevoiți să ne căutăm subcontractanți în țările firmelor ce constituie același grup-respectiv în Cehia și Slovacia”, ne-a declarat Karl-Josef Heinrich, directorul general RAMIRA.
Compania preconizează o cifră de afaceri de 11 milioane de euro pentru anul curent.
Estimări și planuri pentru viitor
Cu o istorie de peste 12 ani în sectorul auto, RAMIRA este unul dintre cei mai importanți jucători ai segmentului pe plan intern și nu numai.
Cifra de afaceri realizată în 2014 s-a ridicat la 9.2 milioane de euro, iar cea așteptată pentru anul 2015 este una în creștere, la 11 milioane de euro.
Planurile de viitor pentru acest an ale companiei presupun derularea unui nou proiect de investiții prin fonduri europene, demarat la finalul anului trecut. Acesta presupune achiziția de noi utilaje și mașini cu comandă numerică, iar realizarea lui ar aduce după sine creșterea capacității de producție și numărului locurilor de muncă.
În tot acest timp, compania investește și fondurile proprii pentru modernizarea liniei de brunare și zincare, în condițiile în care cea existentă este una depășită din punct de vedere al performanței. “Pe termen lung, vizăm creșterea cifrei de afaceri și a capacităților de producție. Susținerea acestui plan vine și din urmărirea permanentă a calificării și perfecționării personalului angajat. Evident, fidelizarea angajaților este una dintre chestiunile care influențează pozitiv buna desfășurare a activității societății RAMIRA”, ne-a declarat Karl-Josef Heinrich, directorul general RAMIRA.
Share the post "RAMIRA – proiecte de milioane de euro cu cele mai mari companii auto"