REBELS AND RULERS 2019

REBELS AND RULERS 2019. Principalele concluzii ale conferinței

25.10.2019

REBELS AND RULERS 2019. În perioada 17-18 octombrie, REBELS AND RULERS, cea mai relevantă conferință de business și branding a Europei de Est, a adus pe aceeași scenă 20 de experți internaționali și locali.

Aceștia fac parte din companii precum:

  • Heineken
  • ING
  • UiPath
  • McCann WorldGroup

REBELS AND RULERS 2019. Temele abordate

Invitații au abordat teme importante care pot decide dacă ne îndreptăm către un viitor de succes pentru comunitățile, societățile și economiile în care trăim, sau nu.

Aceștia au dezbătut și au propus soluții pentru una dintre cele mai presante teme cu care ne confruntăm ca business-uri și națiuni. Este vorba de puterea și substanța culturii brandurilor noastre personale, de business, non-profit, de țară sau globale.

”Suntem de prea mult timp martorii demisiilor de pe o zi pe alta sau a plecărilor la fel de rapide din țară. Nu înseamnă că acești oameni sunt convinși 100% că în altă parte le va fi mai bine, ci mai degrabă că nu se identifică cu scopul și misiunea entității cu care au de-a face, rămânând astfel neimplicați și indiferenți. În acest caz, ce ar putea face managerii, antreprenorii și liderii regionali?”, au afirmat organizatorii.

Pe parcursul celor două zile de prezentări și workshopuri, cei 20 de experți în marketing, branding, tehnologie și HR au oferit participanților și organizațiilor acestora recomandări și soluții pentru generarea unei schimbări importante într-o direcție pozitivă.

Puterea și aplicabilitatea acestora a fost apreciată atât de speakerii înșiși, cât și de cei 900 de participanți din:

  • România
  • Bulgaria
  • Slovacia
  • Serbia
  • Cehia
  • Grecia

REBELS AND RULERS 2019. Principalul mesaj transmis

Principalul mesaj notat de aceștia a fost: ”atunci când sunt aliniate unui scop clar și puternic, brandurile pot avea un potențial mai mare și o influență mai puternică decât guvernele lor. Acest lucru poate fi văzut prin proiecte de CSR autentice sau pur și simplu prin fiecare conexiune pe care o companie o are cu clienții săi”

De exemplu, fostul director global de brand al Heineken a prezentat modul în care ei s-au aliniat cu ceva total neașteptat pentru un brand de alcool: consumul responsabil.

De asemenea, concluzionând și din alte prezentări, a devenit evident destul de rapid că responsabilitatea și grija reală pentru oameni trebuie să fie înrădăcinate în cultura fiecărui brand.

Însă, datoria creării unei astfel de culturi nu trebuie să fie doar în sarcina unui departament de resurse umane sau de marketing.

REBELS AND RULERS 2019. Cultura de brand

O cultură de brand presupune muncă. Ea este un organism viu de care trebuie să te ocupi în permanență, însă rezultatele sunt incontestabile.

În caz contrar, ea rămâne doar un alt plan în sertarul unui manager.

Unul dintre participanții conferinței din acest an care mărturisea: „Simt că trebuie să-mi schimb jobul. La nivel de discuție totul sună bine la locul meu de muncă, dar totul rămâne la acest nivel. Acțiunile companiei nu mă reprezintă și nu mă pot identifica cu scopul lor neclar.”

Nevoia de diversitate

O altă constatare importantă a fost aceea că avem nevoie de diversitate pentru a prospera. Trebuie să aducem laolaltă tineri dornici să-și împărtășească ideile inovatoare, mințile creative și pasionații de tehnologie. Aceștia trebuie să își îmbine cunoștințele și tacticile cu angajații mai experimentați.

REBELS AND RULERS 2019. Semtimentul uman

De asemenea, nu uitați de sentimentul uman. Ne străduim atât de mult pentru tot ceea ce este digital, dar după cum a declarat Anneke Schogt, CEO IMA (Influencer Marketing Agency): „Oamenii urmăresc oamenii, și oamenii nu urmăresc branduri”.

Companiile mari și mici care au participat la conferință au descoperit în prezentările speakerilor idei atât inspiraționale cât și practice, afirmând: „Venind de la o companie mai mică, care, până în prezent, nu s-a concentrat cu adevărat pe branding în special, simt că am acumulat o mulțime de informații relevante care mă pot ajuta să abordez și să dezvolt subiectul brandingului mai în profunzime împreună cu angajatorul și colegii mei. Chiar cred că pot folosi insighturile acumulate pentru a face o schimbare pozitivă în cultura companiei mele.” – specialist în marketing din România.

„Lucrurile pe care le-am învățat, sau mai degrabă gândurile pe care mi le-au stârnit în minte, sunt foarte promițătoare și importante, dar și destul de provocatoare, deoarece acum îmi dau seama că ar fi bine să facem niște schimbări majore în afacerea noastră…Avem multă muncă înainte!” – CEO din Cehia.

Pentru următoarea ediție, din 2020, REBELS AND RULERS își va continua tradiția de a reuni unii dintre cei mai versați și deschiși experți și participanți din întreaga lume. Evenimentul va avea loc în perioada 22-23 octombrie 2020 în București, România.

 

Citește și Evoluția afacerilor în 2019. Principalele provocări și oportunități

 

 

 

Citiți și despre: