Reduceri Black Friday 2020.

Black Friday 2020, sub semnul austerităţii

05.11.2020

Reduceri Black Friday 2020. Pandemia COVID schimbă radical obiceiurile de consum de Black Friday. Astfel, după recordul de vânzări din 2019, Black Friday 2020 se anunță a fi o sărbătoare a shopping-ului sub semnul austerității.

Reduceri Black Friday 2020. Obiceiurile de consum

Pandemia de coronavirus a influențat în mod semnificativ obiceiurile de consum. Anul acesta, românii nu mai cumpără atât de multe haine, produse cosmetice și accesorii – vedetele precedentelor ediții Black Friday. Ei se vor concentra pe bunurile de strictă necesitate, care au legătură cu munca și traiul de acasă.

Reduceri Black Friday 2020. 13 noiembrie

Cea de-a 10-a ediție a Black Friday a debutat deja în unele magazine. Punctul culminant va fi pe 13 noiembrie, ziua în care cei mai mulți jucători din IT & C, fashion, food, beauty, home&deco, servicii etc. vor organiza campanii speciale de reduceri de prețuri.

,,Pandemia COVID a adus schimbări semnificative în obiceiurile de consum. Dacă în 2019, cele mai vândute articole au fost cele din segmentele de fashion, beauty și accesorii, în acest an, de Black Friday, estimăm o focusare a clienților pe bunurile de strictă necesitare, care au legătură cu munca și traiul de acasă’’, arată analiza Frames.

Reduceri Black Friday 2020. O scădere de 20%

Conform estimărilor companiei de consultanță Frames, după un an 2019 în care Black Friday a depășit borna de 300 milioane de euro încasări (la nivelul întregii luni noiembrie 2019/online&offline), în acest an se estimează vânzări în scădere cu cel puțin 20%.

,,Pentru că stăm mai mult acasă, nu mai suntem atât de interesați de haine, de încălțăminte, de produsele cosmetice și accesorii. O tendință care se resimte deja de câteva luni de zile în vânzările retailerilor din acest segment, atât din magazinele fizice cât și din online. În schimb, suntem mult mai atenți la gadgeturile pe care le folosim în contextul muncii de acasă (laptopuri/pc-uri/tablete/telefoane), condițiilor de locuire (mobilă, obiecte de încălzire-centrale termice,calorifere, obiecte de uz casnic, produse de bricolaj, aspiratoare, purificatoare de aer etc.)’’, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.

Incertitudine şi nesiguranţă

Scăderea vânzărilor va fi influențată și de sentimentul de incertitudine, de nesiguranță privind viitorul.

,,Ne aflăm într-o perioadă plină de incertitudini și oamenii tind să fie mai atenți la cum și pe ce cheltuiesc. Pun mai mulți bani deoparte, renunță la lucrurile neesențiale, cumpără mai puțin decât anul trecut. Mulți au rămas fără locuri de muncă sau se tem că vor fi disponibilizați în condițiile în care pandemia a creat probleme majore în multe domenii de activitate. Astfel că este de așteptat ca această reținere să se resimtă inclusiv în vânzările de Black Friday. În plus, mulți dintre români au investit deja, în perioada de lock-down, în reameanajarea locuințelor, fapt semnalat într-o analiză Frames și confirmat de rezultatele din piață’’, afirmă experții.

Reduceri Black Friday 2020. Aproximativ 240 milioane de euro

Vânzările totale de Black Friday se vor situa la nivelul de aprox. 240 milioane de euro, cu aproape 10 milioane de euro sub rezultatul de vânzări din 2018 (250 mil. euro)

Dacă în 2019, valoarea medie a coșului de cumpărături, în online, a fost de 484 de lei, se estimează că în acest an aceasta va coborî sub nivelul de 450 de lei.

2019, cel mai spectaculos Black Friday din România

2019 a adus cel mai spectaculos eveniment de Black Friday din România. eMAG, unul dintre actorii principali din această campanie a raportat un record de peste 10,8 de milioane de vizite și produse comandate în valoare de peste 499 de milioane de lei (100 mil.euro). Rezultate spectaculoase au înregistrat, printre altele, și FashionDays, Altex/Media Galaxy și Flanco.

Numai prin intermediul platformei de plăți PayU, vânzările doar din weekendul reducerilor au depășit 245 milioane de lei, valoare aferentă unui număr record de tranzacții (499.632), în creștere cu 33% față de 2018.

Reduceri Black Friday 2020. Cele mai vândute produse

Cele mai vândute produse au fost:

  • din zona fashion, bijuterii și accesorii;
  • laptop-uri, telefoane și tablete;
  • cosmetice și produse de îngrijire personală;
  • electrocasnice și climatizare;
  • televizoare, produse foto & audio-video;
  • produse pentru casă,
  • bricolaj & petshop;
  • cărți, cadouri și produse de birotică;
  • PC, accesorii periferice și produse software;
  • produse pentru copii și bebeluși
  • servicii turistice

,,Serviciile turistice, automobilele, bunurile de lux cel mai probabil nu vor mai fi la fel de atractive în 2020 ca anul trecut’’, spun analiștii.

Citeşte şi Rezultate 5 to go 2020. Bilanţ optimist pentru lanţul de cafenele

 

 

Citiți și despre: