Retailul tradițional este sufocat de magazinele prea mari

10.09.2013

Retailul tradițional din România are în continuare de suferit la nivel local din cauza magazinelor care sunt construite pe suprafețe mari în centrul orașelor mari. Potrivit lui Dusan Wilms, șeful Metro Cash & Carry România, dezvoltarea acestor mega-magazine forțează mâna micilor vânzători să își închidă afacerile.

Problema în retailul românesc este reprezentată de amploarea prea mare pe care au luat-o hipermarketurile ce aparțin de lanțuri internaționale. Dusan Wilms, șeful Metro Cash & Carry România susține că acest tip de dezvoltare se răsfrânge și asupra afacerilor Metro.

Mai exact, reprezentantul Metro susține că expansiunea prea mare pe care au luat-o magazinele de tip hipermarket din centrele orașelor mari omoară clienții principali ai Metro.  Magazinele mici s-au aprovizionat întotdeauna de la Metro, însă, din moment ce acestea se inchid retailerul are de suferit, scrie Ziarul Financiar.

”Prin dezvoltarea şi susţinerea proiectului LaDoiPaşi încercăm să oprim hemoragia închiderilor“, spune Wilms, conform sursei citate. De altfel, Dusan Wilms este primul executiv din comer­ţul modern local care se plânge de faptul că în România retailerii sunt lăsaţi să construiască magazine pe suprafaţă mare, cum este cazul hipermarketurilor, în centrul oraşelor. În alte pieţe din Vest reţelele sunt obligate să meargă cu magazinele la periferie, scrie Ziarul Financiar.

Sursă: Ziarul Financiar

Citiți și despre: