Retele de socializare 2019 - Facebook si Instagram

Cât de des folosesc românii rețelele de socializare?

22.02.2019

Rețele de socializare 2019. Nu mai puțin de jumătate dintre românii din mediul urban intră pe rețelele de socializare imediat cum se trezesc. Astfel, social media a ajuns să ocupe un loc important în viața persoanelor din mediul urban. 53% dintre aceștia își încep ziua intrând pe canalele de social media, arată Romania’s Digital Marketing Report. Studiul a fost realizat de compania de cercetare de piață iSense Solutions.

Rețele de socializare 2019. Facebook

Cea mai populară rețea de socializare pentru români rămâne Facebook. 94% dintre persoanele din mediul urban dețin un cont pe aceasta.

Următoarele rețele de socializare, din punct de vedere al popularității, sunt:

YouTube (unde au cont 63% dintre românii care utilizează internetul)

Instagram (55%).

Și Instagram a înregistrat o creștere importantă în ultima perioadă. Dacă în 2016, 35% dintre utilizatorii de internet aveau cont, în 2019 procentul a ajuns la 55%.

Însă, procentul celor care nominalizează Facebook ca fiind rețeaua lor preferată de socializare este de 79%. Cu toate acestea, în rândul tinerilor între 18 și 25 de ani, preferința pentru Facebook a scăzut de la 82% în 2018 la 48% în 2019.

”Cine a câștigat teren în rândul tinerilor de 18-25 de ani în ceea ce privește rețeaua de socializare preferată? Instagram, care a crescut de la 7% în 2016, la 42% la începutul lui 2019”, arată studiul citat.

Rețele de socializare 2019. Ce preferă românii care au peste 45 de ani?

Există însă o categorie de vârstă care își declară adeziunea față de Facebook. Astfel, 84% dintre cei peste 45 de ani declară că Facebook este rețeaua lor preferată.

Studiul mai arată 9 din 10 români sunt influențați de Social Media în ceea ce privește încrederea în branduri.

Rețele de socializare 2019. Ce anume îi influențează:

  • recenziile recente bune și conținutul de calitate (54%)
  • conținutul interesant (39%)
  • faptul că brandul răspunde pe rețelele de socializare (38%)
  • recenziile date de prieteni (36%)

„Ne place să utilizăm rețelele de socializare, ele sunt parte importantă din viața noastră. Cu toate că apar mereu noi rețele în timp ce altele intră într-un con de umbră, Facebook rămâne o rețea cu greutate în România, în timp ce Instagram crește spectaculos în rândul tinerilor. În ceea ce privește comunicarea de brand, consumatorii s-au obișnuit ca brandurile să comunice cu ei prin intermediul rețelelor de socializare, acest lucru devenind o parte firească a interacțiunii lor cu brandurile”, afirmă Andrei Canda, Managing Partner iSense Solutions.

Citește și Ce cred românii despre 5G și Internet of Things?

 

 

 

Citiți și despre:

2 păreri la “Cât de des folosesc românii rețelele de socializare?

  1. Pingback: Rezultate financiare Patria Credit 2018 | Jurnalul de Afaceri

  2. Pingback: Revista presei - stiri afaceri - Cât de des folosesc românii rețelele de socializare?

Comentariile nu sunt permise.